Kezdődik az RTL Magyarország sajtótájékoztatója a budapesti Winehouse rendezvényházban

Mi történt az RTL-lel? 2025 első negyedévében is alulmaradt a nézettségi versenyben

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint 2025 első negyedévében ismét a TV2 volt a legnézettebb csatorna főműsoridőben és teljes napon egyaránt, mind a kereskedelmileg kiemelt célcsoportban (18–59), mind a teljes lakosság körében. Az RTL az esték csupán harmadát nyerte meg – hiába váltott célcsoportot.

9,9 százalékos átlagos közönségarányt (SHR%) ért el a TV2 2025 első negyedévében a kereskedelmileg kiemelten figyelt 18-59-es korcsoportban, míg az RTL ettől 2,5 százalékponttal elmaradva 7,4 százalékos share-t produkált teljes napon.

A teljes lakosság (4+) esetében a TV2 egész napos átlagokat tekintve 11,7, az RTL ettől 4,4 százalékponttal elmaradva, 7,3 százalékos közönségarányt ért el a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adatai szerint.

Főműsoridőben is a TV2 nyert

Az RTL vezetői néhány éve a különféle szakkonferenciákon és interjúk során azt kommunikálták, hogy számukra nem érdekes a teljes nap, csak a főműsoridő, mivel akkor vannak a legtöbben a tévéképernyők előtt. A Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adatai azonban alapján a főműsoridőt (18:00-22:59) 2025 első negyedévében ugyancsak a TV2 nyerte. A teljes lakosságban (4+) a TV2 14,1 százalékos közönségarányt tudott felmutatni, míg az RTL ettől 2,1 százalékponttal elmaradva, 12,0 százalékos közönségarányt ért el 2025 Q1-ben. A kereskedelmileg kiemelten fontos 18-59-es korcsoportban főműsoridőben a TV2-nek 12,3, az RTL-nek 12,2 százalékos share-je lett a Nielsen Közönségmérés adatai alapján. (Live+as, vendég nélkül) (Ez a 0,1 százalékpontos különbség egészen minimális, gyakorlatilag mérési hibahatáron belüli előnyt jelent a TV2-nek.)

A Nielsen Közönségmérés – az RTL sajtószobájában is elérhető – adatai szerint az RTL idén eddig mindössze 29 estét tudott megnyerni (ez az esték 33%-át jelenti), míg a TV2 60 estét (67%) nyerte meg, vagyis a TV2 kétharmad feletti győzelmet ért el főműsoridőben.

A mostani nézettségi eredmények azért is érdekesek, hiszen az RTL idén január elsejei hatállyal átállt az általa korábban használt 18-49-es korcsoportról 18-59-re. Az adatok alapján azonban úgy tűnik, ezzel a húzással, az év 50 év felettiek felé történő elmozdulással sem sikerült visszaszerezniük a piacvezető pozíciójukat.

A legnézettebb műsorok toplistáját a TV2 műsorai uralják

A Nielsen adatai szerint 2025 első negyedévének végén az éves műsortoplista elejét a TV2-n sugárzott műsor, a Hunyadi széria különféle epizódjai foglalták el a 18-59 évesek körében. A sorozat átlagos nézőszáma ebben a korcsoportban 437 ezer fő, átlagos nézői részesedése pedig 21,5% volt, míg az RTL 10,9 százalékponttal elmaradva, 10,6%-ot ért el a műsor idősávjában. A teljes lakosság körében az átlag 872 ezres nézőszámhoz 22,3 százalékos nézői részesedés tartozott (RTL azonos idősáv: 10,2%), az eddigi legnézettebb Hunyadi epizód pedig 941 ezres átlag nézőszámot ért el.

Az RTL sajtószobájából elérhető adatok alapján az látszik, hogy 2025 top10 legnézettebb műsora közé egyetlen RTL-es műsor, A mi kis falunk tudott bekerülni – az is csupán a 8. helyre, a 18-59-es évek versenyében, míg a teljes lakosság körében egyetlen RTL-es produkció sem szerepel a top10-ben.

A TV2 műsorai uralják a nézettségi toplistát a Nielsen Közönségmérés adatsorában. Forrás: RTL-sajtószoba / Nielsen Közönségmérés
Egyértelműen a TV2 műsorai uralják a a Nielsen Közönségmérés top10 legnézettebb tévéműsorok listáját. Forrás: RTL-sajtószoba / Nielsen Közönségmérés. Az RTL lineáris share-t használ

A TV2 egyébként sokat köszönhet a nézettségi versenyben a Házasság első látásra című műsornak, mely a top10 műsorok listájába is bekerült.

A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten
A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten. Fotó: Szalay Dániel / Media1-archívum

2025-ben a Kincsvadászok minden egyes epizódja jelentős fölénnyel lett idősávja legnézettebb műsora mind a 18-59 évesek, mind a teljes lakosság körében. A fő kereskedelmi korcsoportban az átlagos nézőszám 344 ezer fő volt, melyhez 17,4%-os közönségarány párosult. Vagyis a korcsoportból minden 6. tévénéző a Kincsvadászokat választotta hétköznap esti szórakozásként, a legfőbb konkurens RTL közönségaránya a műsor ideje alatt átlagosan 11,7% volt. A teljes lakosság körében még nagyobb volt a különbség, ebben a célcsoportban átlagosan 764 ezer néző kísérte figyelemmel a műsor egy-egy részét, melyhez 18,8% közönségarány párosult, míg az RTL 10,9%-ot ér el a Kincsvadászok idősávjában.

A Kincsvadászok évadátlagban idősávja legnézettebb műsora lett a 18-59 évesek, valamint a teljes lakosság körében is.

2025 Q1-es tévés nézettség
2025 Q1-es tévés nézettség. Forrás: Nielsen Közönségmérés

Hosszú ideje tart már az RTL Magyarország gyengélkedése

A TV2 2022 őszén vette át a vezetést, majd a csatorna fölényesen megnyerte a 2023-as évet is. Ezután egyfajta áldozati bárányként megváltak az egyik legfontosabb vezetőjüktől, Herman Péter Pierre-től, a drámai és szórakoztató műsorokért felelős igazgató és kreatív producertől, akitől Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes örökölte meg a feladatait. Azonban Kolosi sem tudta újra piacvezetővé tenni a csatornát, és ugyan kisebb előnnyel, de a 2024-es évet is a TV2 nyerte, ismét letaszítva a több évtizeden át piacvezető pozícióban lévő RTL-t a trónról.

Ezt követi most a 2025 első negyedévében elszenvedett, fent említett újabb RTL-es vereség. Az év hátralévő időszakának egyik nagy tévépiaci kérdése, hogy a negyedéves hátrányból indulva az RTL-e tud-e valahogyan javítani, fordítani, vagy idén újabb éves vereséget szenved el.

Mi lesz az RTL Magyarországgal?

Az RTL az elmúlt időszakban sorra vonul ki Európa különböző országaiból, így például Horvátországból, Oroszországból, Belgiumból, Hollandiából és a cégcsoport honlapja szerint mostanra mindössze alig néhány európai országban vannak már csak jelen.

A hazánkban tavaly újból elvesztett nézettségi verseny és az RTL Magyarország által 2024-ben produkált 8 millió eurós veszteség (a mintegy 3,2 milliárd forintos mínusz) ellenére Elmar Heggen, az RTL Csoport operatív igazgatója és vezérigazgató-helyettese nemrég kijelentette, hogy az RTL Csoport nem adja el a magyarországi leányvállalatát.

Ugyanakkor több iparági szereplő kétkedve fogadta a nyilatkozatot, hiszen hasonlót állított az RTL a holland leányvállalatáról is 2022-ben, 2023-ban mégis az eladás mellett döntöttek – az RTL Hollandia tulajdonosváltása várhatóan épp az idei év első felében zárulhat.

Az RTL Csoport nem válaszolt a Media1 írásos megkeresésére azzal kapcsolatban, hogy szerintük mi lehet az oka annak, hogy a magyarországi leányvállalatuk rossz teljesítményt nyújt mostanában és van-e valamilyen tervük, hogy ezen miként lehetne változtatni.

Ezeket a kérdéseket a médiavállalat nyilvánosan meghirdetett, a vállalatcsoport üzleti eredményeivel kapcsolatos konferenciahívásán is megpróbáltuk feltenni néhány hete, de az RTL megtagadta tőlünk a kérdezés lehetőségét: a jelenlévőknek azt állították, hogy nem érkezett több kérdés és megszakították a beszélgetést, annak ellenére, hogy többször is jeleztük, hogy kérdezni kívánunk. Később írásos e-mailünkre sem válaszoltak érdemben.

Új fejlemény (2025.04.03):

Az RTL szerint ők nyertek, ha csak 0,2 százalékponttal is

Az RTL szerint, ha az időeltolással (TSV) és vendégként tévéző nézőket is hozzávesszük az élő nézők mellé, akkor ők nyerték a 2025 első negyedéves főműsoridős nézettségi versenyt a 18–59-es korcsoportban – igaz, mindössze 0,2 százalékpontos különbséggel. Ez hibahatáron belüli eredménynek, gyakorlatilag holtversenynek mondható.

👉 Részletek és a számok egy újabb cikkben:

RTL: Az időeltolásos és vendégnézőkkel mi vezettünk 0,2 százalékponttal

 

Veszteséges lett az RTL Magyarország, csökkent az RTL Csoport nyeresége, kiderült, mikorra vonulnak ki Hollandiából

2024-ben is alulmaradt az RTL a TV2-vel szemben a nézettségi versenyben – mutatjuk a Nielsen-adatokat

Nem cáfolja a Miniszterelnöki Kabinetiroda az RTL-vezér és Rogán kabinetfőnöke közti találkozókat

Rogán kabinetfőnöke e-mailben instruálta az RTL vezetését (RTL Leaks, 4. rész)

Az „autoriter magyar kormánnyal kötött titkos RTL-es paktumról” írnak a külföldi lapok – több médium részleteket is közöl a sorra előkerülő bizonyítékokból

A tévés nézettségmérés kulisszatitkai – vendégünk volt Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezetője

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Kezdődik az RTL Magyarország 2023 őszi sajtótájékoztatója a budapesti Winehouse rendezvényházban. Fotó: Szalay Dániel / Media1 / mobiltelefonos felvétel

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások