fbpx
Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese

Még az RTL-t is meglepte, hogy ennyire rosszul alakult a nézettsége a TV2-vel szemben az elmúlt hónapokban

Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgatója és vezérigazgató-helyettese nyilatkozott az Indexnek arról, szerinte miért nyert ilyen nagyon a TV2 az elmúlt hónapokban, a televíziózás legkiemeltebb szezonjában.

Kolosi Péter az Indexnek adott interjúban azt mondta, szerinte a  katari futball világbajnokság az oka annak, hogy a TV2 az elmúlt hónapokban nem csak teljes napon, de főműsoridőben is győzedelmeskedett.  (A katari vb november 20-án indult és december 18-ig tartott.)

Kolosi azt mondta, számítottak rá, hogy az őszi szezonban esni fog az RTL nézettsége a foci vb miatt, ám hogy ilyen mértékben, az őket is meglepte. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az év első tíz hónapját egyértelműen az RTL nyerte meg a TV2-vel szemben (főműsoridőben), illetve aláhúzta, hogy a mai napig az RTL a legnézettebb csatorna az éves átlag tekintetében.

„Novemberben és decemberben viszont valóban a TV2 nyert. Hogy miért alakult így, annak nagyon összetett okai vannak. Őszi szezonban tényleg nem nagyon történt még ilyen, év közben azért előfordult, és sokszor írták, hogy ezek az alkalmak tervezettek voltak. Most messze nem volt az, illetve annyiban igen, hogy tisztában voltunk vele, a világbajnokság nagyon rossz hatással lesz ránk, az RTL-nek ráadásul jobban fog fájni, mint a TV2-nek” – jelentette ki Kolosi Péter.

A miértekre vonatkozóan az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese azt mondta, az van emögött, hogy a két csatorna nézőközönsége nagyon különböző, az RTL nézői rendszeresen követik a nagy nemzetközi futballeseményeket, ők ugyanis hagyományosan a városiasabb, magasabb jövedelmű rétegből származnak, a világbajnokság is nagyon érdekelte őket. Az menet közben derült ki, hogy a vártnál is jobban így van.

Kolosi azt is mondta, ez is az oka annak, hogy az X-Faktort idén már november közepén befejezték, szemben a korábbi évekkel, amikor jóval tovább, egészen karácsonyig tartott a tehetségkutató.

Szóba került az is, hogy a régebben az RTL Klubon látható Forma1 közvetítési jogainak visszaszerzését nem tartják reálisnak, mert e téren az állami médiaszolgáltatóval (MTVA) kellene megküzdeniük, ők az RTL-nél meg piaci alapon működnek.

A katari vb mellett egy másik dolog is kedvezőtlenül hatott az RTL nézettségi mutatóira

Kolosi azt is mondta, a katari vb mellett az is van a rossz nézettségi adatok mögött, hogy a nem lineáris médiafogyasztás (azaz a streamingre fordított idő) emelkedésével a lineáris televíziózásra fordított idő csökken, és ez sokkal erőteljesebben érintette az RTL-t idén ősszel, mint a TV2-t.

Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese azonban optimistán nyilatkozott a jövőt illetően, hiszen mint az interjúból kiderül, inspirálónak tartja a helyzetet, örül az erős versenynek, mert úgy érzi, pezseg a tévés piac:

„Én nagyon örülök, ha erős a verseny és országszerte azt hallom, mennyi minden van a tévében, mert ez azt jelenti, hogy pezseg a televíziós piac. Van egy másik oldala is a dolognak, ami miatt azért elmondhatom, hogy bár az egyik szemem sír, a másik nevet: arra azért számítottunk, hogy a digitalizáció eljut egyszer oda, hogy ennek hatására változik a közönség – erre épül a digitális stratégiánk, és ezért indítottuk el az RTL+ -t is, ami számokban is visszaigazolja a változásokat, és már most a várakozásaink felett teljesít” .

A nemrég indult RTL+ streamingszolgáltatás tartalmainak egy része tévében is látható lesz, de csak jóval később

Kolosi arról is beszélt az Indexnek, hogy 2023-ban 7 különböző sorozattal készülnek, köztük teljesen újakat és néhány korábbi sorozat új évadát lehet majd látni az RTL-en és az RTL+ felületén.

Utóbbi szolgáltatás, a november 16-án indult RTL+ streamingplatform kapcsán egyébként Kolosi Péter Vidus Gabriellával, az RTL Magyarország vezérigazgatójával közösen részt vett egy beszélgetésben a SorozatWiki-podcaston, ahol az új termékről azt mondták, az eddigi előfizetői számok jól alakulnak, kétszer annyi az előfizető, mint amennyire előzetesen számítottak, de nem árulták el, hány emberrel számoltak, illetve mennyien regisztráltak eddig. (Mivel még annyira új a szolgáltatás, azt egyelőre nem tudni, hogy a 30 napos ingyenes próbaidőszakok kifutása után is megmaradnak-e ezek a felhasználók tartósan, vagy elkerülve a tényleges fizetést, esetleg lemondják a szolgáltatást, így a mostani előfizetői szám csalóka lehet).

Konkrét adatot az előfizetők számáról az anyavállalat tőzsdei jelenléte miatt majd csak 2023 márciusában árulhatnak majd el erről, az RTL Group pénzügyi jelentésében.

Kolosi és Vidus megerősítette azokat az iparági információkat, hogy az RTL+ platforma felkerülő tartalmak jelentős része a lineáris adásban is láthatók lesznek, de azt mondták, szerintük nem érdemes erre várni, mert egyrészt nem minden tartalom kerül majd be adásba, másrészt akár 1 év is eltelhet a tévés sugárzásig.

A Media1 exkluzív interjút készített a napokban Pavel Stanchevvel, a TV2 vezérigazgatójával, akivel szintén szóba került a TV2 és az RTL közötti nézettségi verseny, de olyan témák is mint például a Tények. A beszélgetést ITT érheti el.

Exkluzív interjú a TV2 Csoport vezérigazgatójával, Pavel Stanchevvel (Media1 Podcast, 2022.12.26.)

További hírek érhetők el a Media1-en.

Borító: Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese. Fotó: Gerencsér Anna / RTL Magyarország
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások