Eunt Domus Kft. néven alapított július 12-én új vállalkozást Boros Bánk Levente – vette észre a Media1.hu a Cégközlönyben szereplő, frissen bejegyzett cégek között.
Az új cégnek ügyvezető-tulajdonosa lett a kormánypárti politológus, a Nézőpont Intézet politikai elemzési igazgatója, aki önállóan képviseli a céget.
A 3 millió forintos tőkével létrehozott vállalkozás főtevékenysége a médiareklám. Emellett tevékenységi körei közé tartozik még:
- Könyvkiadás
- Címtárak, levelezőjegyzékek kiadása
- Napilapkiadás
- Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása
- Egyéb kiadói tevékenység
- Film-, video-, televízióműsor-gyártás és terjesztés, illetve televíziós műsorfelvétel utómunkálatai
- Hangfelvétel készítése, kiadása
- Rádióműsor-szolgáltatás
- Televízióműsor összeállítása, szolgáltatása
- Adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás
- Hírügynökségi tevékenység
- Máshova nem sorolt egyéb információs szolgáltatás
- PR, kommunikáció
- Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás
- Reklámügynöki tevékenység
- Piac-, közvélemény-kutatás
- Fényképészet
- Fordítás, tolmácsolás
- Konferencia, kereskedelmi bemutató szervezése
- Máshova nem sorolt egyéb oktatás
- Alkotóművészet
- Társadalomtudományi, humán kutatás, fejlesztés
Monty Python és a Brian élete
A cég nevében szereplő „Eunt Domus” egyébként latin kifejezés, amely a Monty Python egyik híres jelenetére utal a Brian élete című filmből. A jelenetben a főszereplő, Brian, latin graffitit próbál írni, de rosszul írja le a „Rómaiak, menjetek haza!” (Romans, go home!) mondatot. A helyes latin kifejezés: „Romani ite domum”, de ő először hibásan „Romani eunt domus” formában írja le.
Ebben a kontextusban a „Eunt Domus” a cég neveként valószínűleg egy humoros, popkulturális utalás, amely a Monty Python klasszikus filmjének rajongói számára jelenthet különös értelmet. A kft.-t ugyanabba a Budapest VII. kerület, István utca 11. 1. em. 2. szám alatt lévő ingatlanba jegyezték be, ahová Boros Bánk Levente másik cégét, a Médiapiac Kft.-t is.
Médianéző, Médiapiac
Boros Bánk Levente 2016-ban lett a Nézőpont Csoport kizárólagos tulajdonába tartozó Médianéző Kft. ügyvezetője, mely cég tavaly februárban végelszámolással szűnt meg. Csúcsidőszakában 265 millió forintos adózás előtti eredményt termelt, aztán elapadtak a kormányzati megbízások. A Médianéző Központ onnan lehet ismerős, hogy ők adták át éveken át a „Jótollú magyar újságíró” díjat, melyet olyan NER-es médiamunkások kaptak meg mint például Bayer Zsolt, Császár Attila, Huth Gergely vagy Gajdics Ottó.
Boros Bánk Levente 2020 októberében megvásárolta a Médiapiac című nyomtatott lapot és a mediapiac.com elnevezésű weboldalt kiadó céget, és első lépéseként azonnal elbocsátotta a szerkesztőség addigi munkatársait. Egy tavaly nyári írásunkban bemutattuk, hogy a szóban forgó weboldal napi látogatottsága 100, azaz száz látogató körül mozgott a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) e.gemius mérése szerint, a print változattal pedig egy ideje szinte senki találkozott, de a tulajdonos a Media1-nek azt mondta, „zárt terjesztésben” érhető el. A kormányközeli politológus akkor lapunknak úgy nyilatkozott, hogy a Médiapiac bár veszteséges, mégsem tervezi eladni.
Ilyen előzmények után várjuk most az Eunt Domus Kft. tevékenységéről és eredményeiről szóló fejleményeket, vajon legújabb médiavállalata sikeresebb lesz-e a Médiapiacnál. A Médiapiacot egyébként a DKT e.gemius mérés szerint kedden egy nap alatt 28, azaz huszonnyolc alkalommal (!) nyitották meg (Views, 28), és 18 visitset mértek az oldalnak – vagyis úgy tűnik, gyakorlatilag az olvasottsága egy középiskolai osztály létszámához hasonlítható.
A Médiapiac egyébként több szálon is kötődik a kormánypárti KESMA / Mediaworks birodalomhoz.

Szerző: Bugyinszki György, Szalay Dániel
**
Szárnyaszegettek lesznek a „jótollú magyar újságírók”? – Bezárt a Médianéző Központ
Egy kormányközeli szervezet vegzálja a maradék független sajtót