A Metropol fotópályázatának eredményhirdetéséről szóló cikk egy részlete

Visszafelé sült el a lejáratás, Karácsony Gergely helyett véletlenül az állami vezetést támadta be a kormánypárti Metropol

A fideszes médiahálózathoz tartozó lap eredetileg azt akarta bizonyítani a fotópályázatával, hogy az ellenzéki vezetésű Budapestet ellepték a gyomok, de utóbb kiderült, hogy a győztes kép egy olyan területről készült, amely nem is a Fővárosi Önkormányzathoz tartozik.

Kihirdette a győztest a fideszes médiaalapítvány, a KESMA / Mediaworks alá tartozó Metropol azon fotópályázatán, amellyel a kormánypárti sajtótermék eredetileg a főpolgármestert, Karácsony Gergelyt akarta lejáratni egy propagandakampányban azzal a mottóval, hogy „Budapest a gyomok fővárosa”.

Mint arról a Media1 is beszámolt, a Metropol augusztus közepén indított az olvasóinak és amatőr vagy profi fotósoknak versenyt abban, hogy ki tud a leglátványosabb fényképet készíteni egy olyan területről Budapesten, amit gondozatlansága miatt ellepett a gaz. A kormánypárti sajtótermék a győztes pályázónak egy 150 ezer forintos vásárlási utalványát ígért. A fődíjat egyébként egy olyan külföldi multi, az Auchan boltjaiban lehet beváltani, amit korábban a kormány rendszeresen kritizált.

Az eredményhirdetéssel is blamálta magát a Metropol – vette észre Budapest főtájépítésze. Bardóczi Sándor a Facebook-oldalán ugyanis rámutatott arra, hogy a pályázaton győztes fotó egy olyan területről készült, amelynek a tulajdonosa nem a Fővárosi Önkormányzat, hanem az állam, a kezelője pedig a Közép-Duna-Völgyi Vízügyi Igazgatóság.

„A fotókat készítőknek nyilván nem kell tudniuk azt, hogy melyik terület kihez tartozik a városban, de ha egy újság ennyit dolgozik egy projekten, hogy bebizonyítsa: minden körülmények között a fővárosi önkormányzat, és az általa kezelt mindössze 28 hektár extenzívebben fenntartott méhlegelő program a hibás a mindenért is, miközben ez az 5%-át teszi ki az általunk fenntartott 6 millió négyzetméter gyepnek, akkor legalább lehetne egy kicsit felkészültebb”

– írta a fővárosi önkormányzat főtájépítésze, aki ironikus Facebook-bejegyzésében több olyan budapesti területet is a Metropol figyelmébe ajánlott, amelynek állami szerv vagy a fővárostól független közműcég a kezelője, és évek óta belepi a gyom.

A kormánypárti Metropol fotópályázatát egyébként fizetett Facebook-hirdetésekben is reklámozták az elmúlt hetekben, és a közeledő önkormányzati választások jegyében indított propagandakampányuk cikkeit folyamatosan átvette a fideszes médiaholding, a Mediaworks többi más lapja, a Bors és a Ripost is.

Közleményben ismerte el a fideszes lap, hazudott Varga Zoltánról, a Central Médiacsoport tulajdonosáról

A Metropol egy év késéssel végre leközölte, hogy az NMHH elítélte a lapot

Helyreigazítást közölt a Magyar Nemzet, amiért négy cikkében is alaptalanul sorosozott

Felháborodott az Index azon, hogy egy fideszes bulvárlap, a Ripost ellopta az egyik interjújukat

Egy hírben háromszor állított valótlanságot a Metropol

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: A Metropol fotópályázatának eredményhirdetéséről szóló cikk egy részlete. (képernyőfotó)

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások