Az oknyomozó portál által megismert adatok szerint a „kampány” leginkább a TV2 pénzelésére ment el. Közel 6 milliárd forintot fizettek éjszaka is megjelenő kormányhirdetésre, a legtöbbet épp a választások előtt.
„Dick Kelly (Robert De Niro) sok éven át tartó házassága véget ért, mert meghalt a felesége. De ő ahelyett, hogy szomorkodna, inkább élvezni akarja az életet. Minden vágya az, hogy fogjon magának egy szemrevaló nőt, és kiélvezze vele az élet örömeit”
– így foglalja össze a Wikipedia a Nagyfater elszabadul című 2016-os vígjátékot. A kanos nagypapa filmjét április 30-án, este 21:50-től vetítette a TV2. A laza este mozi reklámblokkjaiban Magyarország Kormánya is felbukkant, vagyis a nézők aznap este nem csak a tinilányokra hajtó bácsival ismerkedhettek meg.
A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül a kormányt is reklámozta. Az előbb említett film szünetében épp a személyi jövedelemadó 1 százalékának felajánlására bíztatták a nézőt. De nem csak most hirdetett ezen a módon a kormányközeli tévén a kormány.
Még egy kis pénz a kormánymédiának
Hasonló műsorszám-támogatás a TV2 Média Csoport több csatornáján is felbukkant, ezért az Átlátszó közadatigénylést adott be a Miniszterelnöki Kabinetirodának. A korábbi, társadalmi célú reklámok költségeivel ellentétben, most nem kellett 50 napot várniuk az adatokra, ám a szerződéseket ezúttal is csak személyesen nézhették meg.
A kormány 2022-ben az alábbi kampányokban hirdetett mint támogató. A konkrét műsort sehol sem nevezték meg, csak a hirdetések időtartamát (1 perc) és darabszámát tüntették fel. A kabinetiroda által bemutatott szerződések szerint csak ezekre a „műsortámogató” kampányokra nettó 5,8 milliárd forint ment el. Ebből a legtöbb pénz, közel 4,5 milliárd a TV2-nél landolt.
A szerződések és médiatervek részletei alapján a TV2-n főműsoridőben 14,735 millió forint a listaára egy perc reklámnak, de a kormány 75 százalékos kedvezményt kapott. A 471,7 millió forintos, határvadászok toborzásáról szóló kampányban 19 hirdetés jelent meg esténként, 17 óra és 22 óra 59 perc között, majd 24 darab 23 óra és másnap 16 óra 59 perc között.
Utóbbi alkalmanként 2,1 millió forintos percenkénti átlagárat jelent.
A 2022-es műsortámogatások jelentős része épp az áprilisi országgyűlési választások elé esett.
Ami még az adatokból kiderül, hogy a TV2 Média Csoport és a HírTV is ingyen tett közzé pár reklámot, de erre nem volt magyarázat a szerződésben.
Magát a reklámspotokat viszont nem tudta bemutatni a lap, a kabinetiroda ugyan egy laptopot és egy DVD-olvasót is adott a betekintéskor, de mint kiderült, a szerződésekhez csatolt DVD-n nem a reklámok vannak. Hanem azok az adatok, melyeket kinyomtatva eléjük tártak. Vagyis ahelyett, hogy a digitálisan is meglévő anyagokat elküldték volna e-mailben, a kabinetiroda két munkatársának társaságában üres lapra jegyzetelhették ki azokat kézzel az újságírók.
Láthatatlan program 100 millióért
Büszke magyar zsidónak lenni – ez az egyik miniprogramokkal kapcsolatos hirdetés. Erre a kormány 114 millió forintot szánt, de a Google egyetlen találatot sem ad rá. Társadalmi célú reklámként 454-szer jelent meg a Heti TV-ben, de a tévétulajdonos Breuer Pétert hiába kérdezte róla az Átlátszó.
A MAZSIHISZ-hez is hiába fordultak, pedig ugyanezen a néven, vagyis „Büszke magyar zsidónak lenni” szlogennel futott hirdetés a HírTV-n, szintén 114 millióért. A Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) archívumában sem találta a lap a hirdetést.
A kormánymédia kapta az állam társadalmi célú reklámjaiból származó 20 milliárd forint 85 százalékát
Hiába a válság, 7,8 milliárd forintot költhet Rogán Antal hivatala kormányzati kampányra
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.