politikai plakátok, közterület, outdoor, reklámpiac, kampány 2022, választás

Megszigorítja a politikai reklámozás szabályait az EU

Tiltani készül az Európai Parlament az Európai Unión kívüli szervezetek politikai reklámjait. Más változások is várhatók.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Az Európai Parlament (EP) múlt heti brüsszeli plenáris ülésén számos változtatást és szigorítást támogatott a politikai hirdetésekre vonatkozóan javasolt szabályokban, hogy a választások és a népszavazások átláthatóbbak és ellenállóbbak legyenek a politikai beavatkozásokkal szemben – idézte az MTI az uniós parlament csütörtöki tájékoztatását.

A 433 igen szavazattal, 61 ellenszavazat és 110 tartózkodás mellett elfogadott álláspont támogatásával az EP-képviselők zöld jelzést adtak a tárgyalások megkezdéséhez a tagállamok képviselőivel annak érdekében, hogy a 2024-es európai választásokra kellő időben megállapodás szülessen a szövegről.

Az EP-képviselők azt javasolták, hogy tiltsák meg a nem uniós székhelyű szervezeteknek a politikai hirdetések finanszírozását az EU-ban.

Biztosítanák, hogy az állampolgárok, az illetékes nemzeti hatóságok és az újságírók könnyen hozzáférjenek a politikai hirdetésekkel kapcsolatos információkhoz. Javasolták továbbá egy online adattár létrehozását az összes online megjelent politikai hirdetés és a kapcsolódó adatok nyilvántartására.

Az EP állásfoglalása szerint könnyebbé kell tenni az információszerzést arról is, hogy ki finanszíroz egy politikai célú hirdetést, és a finanszírozás összegét. Nyilvánosnak kell lennie, hogy egy hirdetést felfüggesztettek-e a vonatkozó szabályok megsértése miatt, valamint elérhetővé kell tenni a célcsoportot és az annak meghatározásához felhasznált személyes adatokat.

Az európai parlamenti képviselők célja, hogy az újságíróknak hozzáférést biztosítsanak az ilyen információkhoz – írták.

Az EP-képviselők bevezetnék annak lehetőségét is, hogy ismételt jogsértés esetén időszakos szankciókat szabjanak ki a hirdetőkre, valamint kötelezettséget írnának elő a reklámszolgáltatók számra, hogy súlyos és rendszerszintű jogsértések esetén 15 napra felfüggesszék szolgáltatásaikat az adott ügyféllel.

Az uniós bizottság javaslatához megszavazott változtatások értelmében az online szolgáltatók csak az érintett kifejezett hozzájárulásával használhatnák fel a személyes adatokat a politikai hirdetésekhez, továbbá általános tilalmat vezetnének be a kiskorúak adatainak felhasználására.

Az NMHH sem foglalkozik a bombás reklámkampánnyal

Lehazaárulózta az állami M1 tévé egyik ismert munkatársát a DK-s EP-képviselő azután, hogy a médiamunkás is lehazaárulózta a „baloldalt” egy sajtótájékoztatón

Megszólalt az EzaLényeg.hu a neki juttatott, külföldről érkező 2 milliárd forintról

A Kúria szerint is megtévesztette a TV2 a nézőket Márki-Zay Péter kapcsán a választási kampány idején

További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.

Borítókép: Plakátok egy budapesti ház falán a 2022-es országgyűlési választások előtt. Fotó: Ladányi András / Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Legyen jól tájékozott, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások