Tegnap, november 21-én volt a Békéscsaba 98,4 MHz kereskedelmi rádiós frekvencia 10+7 éves hasznosítására vonatkozó pályázat benyújtásának napja, ám a Media1 megtudta, hogy egyetlen érdeklődő sem adott be pályázatot. Az erre vonatkozó információnkat a médiahatóság oldalának egy kevésbé szem előtt lévő aloldalán is megtaláltuk.

A Media1-nek nevük elhallgatását kérő iparági szereplők azt mondták, hogy az NMHH Médiatanácsa a pályázati feltételek megalkotásakor komoly hibát vétett, és egyáltalán nem vette figyelembe, hogy jelenleg gazdasági válság söpör végig Magyarországon.
Rózsaszín szemüvegben a médiahatóság
A COVID-válság okozta sokkból épp kezdtek volna magukhoz térni a rádiók, amikor megérkezett a sokkoló mértékű infláció, majd a rezsicsökkentés eltörlésével a rádiókat és a hirdetőiket is sújtó energiaválság. Ezt tovább tetézi a forint bedőlése, hiszen így a jellemzően importból érkező eszközök beszerzése (például egy antenna) is jóval drágábban lehetséges. A munkaerő költsége is megnövekedett például a KATA-szabályok jelentős szigorítása miatt.
A Médiatanács a pályázat szerint évente az infláció mértékével emelhetné a frekvenciadíjat, ami azonban egy ilyen kisebb városban mint a 60 ezer fősnél is kevesebb lélekszámú Békéscsaba, nehezen vagy egyáltalán nem lenne kitermelhető úgy, hogy közben a hirdetők, a gazdaság szereplői épp azt fontolgatják, hogy bezárjanak-e, vagy takaréklángon megpróbálják átvészelni az előttük álló időszakot.
A Media1-nek az egyik iparági szereplő azt mondta, ha a Médiatanács később hajlandó lesz úgy írni ki a frekvenciapályázatot, hogy figyelembe veszi a gazdasági realitást, azaz hajlandó jobb feltételeket adni a pályázók számára, akkor megfontolják, hogy mégis pályáznak, de ilyen feltételekkel semmiképp.
Még nem tudni, lesz-e új pályázat
Bár a Media1 hónapok óta semmilyen, a Koltay András vezette médiahatóságnak címzett legapróbb kérdésére sem kap választ az NMHH Kommunikációs Igazgatóságától, ezért ezúttal sem számítunk válaszra, lapunk ebben az ügyben is kérdéseket intézett az intézményhez. Azt kérdezzük, hogy tanulva a békéscsabai 98,4 MHz-es frekvenciapályázat teljes sikertelenségéből, vagyis hogy egyetlen pályázó sem nyújtott be ajánlatot ilyen kedvezőtlen feltétekekkel, a hatóság szakemberei leülnek-e az iparági szereplőkkel egyeztetni és kiírják-e újra a pályázatot úgy, hogy immáron figyelembe veszik a gazdasági és iparági realitásokat.
(Egyúttal ismételten rákérdezünk arra, hogy amikor médiahatóságként a piacvezető médiaportálnak nem adnak válaszokat hónapok óta a legkülönfélébb ügyekben, akkor ez összhangban van-e a sajtótörvénnyel és az NMHH tájékoztatási kötelezettségével, illetve a társadalmi együttélés normáival és végső soron mennyire tekinthető demokratikusnak.)
Ha az NMHH több hónap után ezúttal esetleg megtöri a hallgatást és ezúttal hajlandó lesz válaszolni, arról természetesen beszámolunk.
Elégedetlen a magyar médiahelyzettel az EBESZ médiaszabadság-képviselője a budapesti látogatása után
További hírek érhetők el a Media1-en.
Megtalál minket Facebookon is.