fbpx
Rádió stúdió.

Döntött a Médiatanács, ki kapja az elnémított Civil Rádió volt budapesti frekvenciáját

Eredményt hirdetett a hosszú ideje zajló Budapest FM 98,0 MHz frekvenciapályázaton a héten a Médiatanács.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa ma közölte, hogy ki nyerte a grémium által évekkel ezelőtt kiírt és azóta húzódó Budapest FM 98,0 MHz frekvenciapályázatot.

Egyelőre ennyit tudni az új induló rádió tulajdonosáról

E szerint a győztes az Opten céginformációs rendszer szerint korábban Impact Consulting and Services néven, jelenleg Match Point Official Kft. néven működő vállalkozás lett. A kft.-ről a céginformációs szolgáltatás alapján kiderítettük, hogy tulajdonosa az a Szőke Tibor, aki a Kis Virtuózok Alapítvány honlapján kuratóriumi tagként szerepel. 2019-ig egyébként Peller Mariann is benne volt a cégben, aki a közmédiában látható Virtuózok című zenei tehetségkutató producereként ismert (nem keverendő össze az azonos nevű tévés műsorvezetővel).

A Budapest FM 98,0 MHz kalandos története röviden

A frekvenciát 2019 decemberéig  a Civil Rádió használta közösségi jelleggel, de a médiaszolgáltató lejáró jogosultságát az NMHH Médiatanácsa nem volt hajlandó meghosszabbítani, ami felháborodást váltott ki. A Civil Rádió a TASZ segítségével bíróságon támadta meg a Médiatanács döntését, de nem sikerült visszaszereznie a frekvenciát.

A Civil Rádió 2021 márciusában közleményt is kiadott arról, milyen komoly aggályai vannak a Médiatanács működési gyakorlatával kapcsolatban és hogy a testület ellehetetleníti Magyarországon a közösségi rádiózást, valamint konzultációt kezdeményezett a testülettel, de arról nincs hír, hogy a testület fogadta volna a médiaszolgáltatót – a közlemény itt érhető el.

Civil Rádió

Hárman pályáztak a 98,0-ra

A Médiatanács által most lezárt frekvenciapályázaton három induló volt. Arról, hogy kik voltak próbálkoztak az elnémított Civil Rádió egykori frekvenciájáért megszerezni, itt írtunk tavaly. A Civil Rádió meg sem próbált pályázni, az is kiderült a közleményükből, miért.

A körzeti vételkörzetű Budapest 98,0 MHz médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese 10 + 7 évre szerezte meg a médiaszolgáltatási jogosultságot.

Ezzel foglalkozott még a Médiatanács a héten

A Médiatanács e heti ülésen a grémium jóváhagyta a legfrissebb – az elmúlt év második felében közzétett – új tévés reklámszpotokról szóló kutatást, amelyben a hatóság hetvennyolc televízió műsorkínálatát vizsgálta. 3.329 féle új szpotot mutattak be, amelyeket több mint 4,4 millió alkalommal ismételtek. 2020 azonos időszakához képest – az új reklámfilmek átlagos ismétlésszámát figyelmen kívül hagyva – minden mutató esetében emelkedtek a számok: az egy csatornára jutó összes reklám több mint 105 ezer volt a korábbi közel 98 ezerhez képest, a szolgáltatónkénti összes új hirdetés közel 54,5 ezerről majdnem 57 ezerre nőtt, az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 39-ről 43-ra emelkedett. A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya az új hirdetéseken belül tovább nőtt: 6,7 százalékról 8,6 százalékra.

Leginkább a kereskedelmi szektor dominált 42 százalékkal, amit a gyógyhatású készítmények követtek 12 százalékkal. A szabadidő részesedésének éve óta tartó visszaszorulása megállt, és a tavalyi 6,6 százalékot jelentősen felülmúlta 9,8 százalékos arányával. Fontos megemlíteni, hogy a kereskedelmi szektor hirdetéseinek 23 százaléka legalább egy konkrét élelmiszerterméket említ: ha ezeket az élelmiszerszektorhoz sorolnánk, 15 százalékkal a második legmagasabb részesedése lenne, míg így 5,3 százalékon áll, negyedikként. Az elemzett reklámok 37 százalékában termékeket, 61 százalékában pedig szolgáltatásokat népszerűsítettek.

A kiskorúakat célzó reklámok részaránya valamelyest csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, 5,1 százalékról 4,4-re. E hirdetések közel 86 százaléka valamelyik gyerekcsatornán jelent meg, 88 százalékuk pedig játékot népszerűsített. Mindössze három különböző élelmiszerhirdetés szólt kifejezetten a kiskorúakhoz, amik kakaóport, csokoládét és pudingot népszerűsítettek – derül ki az NMHH közleményéből.

A Médiatanács ülésén más döntések is születtek, de ezeket az NMHH kihagyta heti összefoglalójából. Azt ígérik, később majd feltöltik a honlapra a döntéseket tartalmazó jegyzőkönyvből.

További hírekért kattintson ide!

Kérheti híreinket Telegram-csatornánkon is, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról!

Borító: stock / depositphotos.com
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások