fbpx
Megafon.

Átlépte az 1 milliárd forintos határt a Megafon költése a Facebookon

Repkednek a százmilliók a kormányközeli véleményvezérek közösségi médiás jelenlétét pénzelő Megafonnál; nagyjából három hónap alatt duplázták meg az 500 milliós összesített költésüket. Az ellenzék kevésbé tud aktívan jelen lenni a Facebookon, az ő narratívájukat terjesztő Erősítő és az Ez a lényeg tudott csak jelentősebb összegeket költeni a platformon – de esetükben is százmilliós nagyságrendekről beszélhetünk.

A Telex számolt be a Facebook Hirdetéstár (Ad Library) adatai nyomán, hogy immáron több mint 1 milliárd forintot költött el a kormányközeli véleményvezérek Facebook-posztjainak kiemelésére a Megafon.

A portál összesítette azt is, hogy ez hogyan oszlik el az egyes oldalak között:

  • Deák Dániel: 219.825.495 forint;
  • Déri Stefi: 148.387.811 forint;
  • Trombitás Kristóf: 124.509.521 forint;
  • Rákay Philip: 114.828.981 forint;
  • Rákay Philip: 111.939.880 forint;
  • Bohár Dániel: 89.653.158 forint;
  • Konverzió (Dávid Bence): 55.597.467 forint;
  • Kötter Tamás: 43.276.128 forint;
  • Bohár Dániel: 30.631.075 forint;
  • Bohár Dániel: 27.823.507 forint;
  • Korondy Tamás: 13.374.870 forint;
  • Megafon (központi oldal): 13.262.860 forint;
  • A kopasz oszt (Filep Dávid): 8.073.301 forint;
  • Kovács István (a Megafon vezetője): 1.826.501 forint.
A Megafon Központ néhány támogatottja.
A Megafon Központ néhány támogatottja. Fotó: Facebook / Megafon (archív)

A Telex hozzátette: az ismétlődő nevek oka lehet, hogy egy-egy illetőnek több szponzorált oldala is van. Jellemzően a „liberális cenzúrára” hivatkozva szokták törölni a régieket, és létrehozni egy újat.

Ezeket az összegeket összeadva 1.003.010.555 forint jön ki, és ezzel a magyar hirdetési toplistát vezeti a Megafon.

Még erre az összegre jön rá a kormány, a Fidesz és néhány másik oldal

A második legnagyobb költő Magyarország Kormánya (518 millió forint), majd a Fidesz következik (412 millió forint), melyet az Aktuális nevű, Megafon-közeli oldal követ (270 millió forint).

Csak ezt követően jelenik meg az ellenzéki narratívát terjesztő Erősítő (228 millió forint), majd az Ez a lényeg (206 millió, a Telex azonban azt is hozzátette, hogy a körülbelül 80 aloldalból álló hálózat összes költése már nagyjából 430 millióra rúg).

Az összes idei Facebook-hirdetés 18 százalékát a Megafon költötte el

2019 április óta – mióta a Facebook a Hirdetéstár nevű aloldalán számon tartja és elérhetővé teszi a felületén elköltött politikai hirdetéseket – magyar nyelvű, magyar felhasználókra célzott politikai hirdetésekre már 6.952.637.071 forint ment el; a számláló 4,1 milliárdnál járt az év elején.

Ennek értelmében 2022-ben eddig 2,8 milliárd forintot költött a magyar politika a Facebookon; csak a Megafon ennek a 18 százalékát teszi ki.

A Megafon egyébként december 31-én lépte át az 500 millió forintos határt, így most nagyjából három hónap alatt duplázták meg a költéseiket.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Kiemelt fotó: Megafon / Facebook.com
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások