A DKT februári elemzésében több mutató is megvizsgált. Ezek egyikét, az egyedi látogatószám alapján felállított listát a blikk.hu vezeti egymillió feletti napi látogatóval, amelyet sorban a 24.hu, az index.hu és az origo.hu követ 800-900 ezer közötti látogatószámmal. Itt egy nagyobb törés következik a látogatószámok tekintetében, de még napi 500 ezer feletti olvasót tudhat a magáénak a Telex.hu, a hvg.hu és a borsonline.hu is. A februári top híroldal-listát a ripost.hu és a 444.hu zárja.
Az ukrajnai fejlemények következtében jelentősen nőtt a hírek iránti érdeklődés.
A fenti februári top9 híroldal összesített napi oldalletöltés-számát alapul véve a hónapra jellemző átlagos 24,5 milliós számhoz képest a háború kitörését követő 5 napban ugyanezen oldalakon napi átlagban összesen 40,3 milliós oldalletöltés volt látható.
A megnövekedett közéleti érdeklődés egy kicsit átrendezte a top híroldalak sorrendjét, és beemelte közéjük az ebben az időszakban 400 ezer feletti látogatószámot elért infostart.hu-t is, ami az Inforádió hírportálja.
Teljes piaci toplista
A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított top10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, amit a második helyezését őrző 24.hu követ. Ugyancsak nem változott a lista harmadik helyezettje: az index.hu. A negyedik helyet pedig továbbra is origo.hu foglalja el.
Az ötödik helyen a januárhoz képest egy helyet javító portfolio.hu áll. (A Portfolio annak ellenére menetel szépen, hogy év végével kikerült az Index nyitóoldaláról.) A napi átlagos látogatószám alapján kialakított toplista hatodik helyén most a femina.hu található, ehhez két helyezést kellett előre lépnie. Hetedik a telex.hu három hellyel előrébb lépve, míg a nyolcadik helyezést most az nlc.hu foglalja el. A kilencedik helyen februárban a hvg.hu állt, míg a tízes listát a borsonline.hu zárta.
Brand alapú lista
Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első hat helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikktől a Femináig mindenki ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az hetedik helyre bekerült az Időkép, mint brand, amit a Telex, a HVG és az NLC követ a sorban.
Havi összesített egyedi látogatószám
A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első két helyezettje január óta helyet cserélt: a blikk.hu került az élre, míg 24.hu ezúttal a második helyen áll. Nem változott a harmadik-negyedik hely: előbbit az origo.hu, utóbbit az index.hu mondhatta magáénak februárban.
Az ötödik helyre feljött a portfolio.hu, amit női oldalak, a femina.hu és az nlc.hu követnek. A nyolcadik-kilencedik helyen most is a ripost.hu és a borsonline.hu áll, míg a tizedik helyet a hvg.hu foglalta el.
Brandek havi látogatottság alapján: ezúttal változás történt
A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának, most azonban több eltérés is megfigyelhető a két lista között. A havi látogatószám alapján összeállított lista első helyén a 24 áll, míg a második a helyet a Blikk foglalja el – fordítva, mint a weblapok sorrendjében.
Hasonlóan megcserélődött a harmadik-negyedik Index és Origo helyezése is: ezen a listán az Index van a harmadik helyen, míg az Origo a negyediken. Az ötödik-tizedik brand-helyezések viszont tökéletesen tükrözik a weblapokon alapuló sorrendet.
A DKT ezúttal is elkészítette a havi elemzésének a videós összefoglalóját:
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!