fbpx
Karácsony László, az Atmedia stratégiai és marketing igazgatója

Megszólalt a TV2, az MTVA és több más tévétársaság reklámidejét is értékesítő Atmedia annak kapcsán, hogy az RTL átáll egy másik nézettségi mutatóra

Az Atmedia a Media1.hu-hoz eljuttatott közleményében lényegében örömét fejezi ki, hogy az RTL Magyarország is felismerte annak fontosságát, hogy a hirdetés-értékesítési tevékenység során elsősorban csak a szpotméréssel rendelkező csatornákat érdemes figyelembe venni.

Mint a Media1 a minap megírta, az RTL Magyarország átáll az idei évtől az úgynevezett lineáris shr% nevű közönségarány-mutató használatára az eddig alkalmazott, az egyéb nagyképernyős tévéhasználatot is figyelembe vevő shr% helyett. Ennek lényege, hogy ezentúl nem azt a mutatót fogják kommunikálni elsősorban, hogy az éppen a bekapcsolt tévékészülékek előtt ülők hány százaléka választotta az adott tévécsatornát, hanem azt, amelyik azt veszi alapul, akik a bekapcsolt tévékészüléken konkrétan lineáris magyar nyelvű tévécsatornákat néznek. Minderre azért került sor, mert Magyarországon nagyon megnőtt az egyéb típusú tévés felhasználás (például Netflix, HBO GO) – az RTL döntésének részletesebb indoklása ide kattintva érhető el.

Erre a hírre reagált a Media1-nek az Atmedia nevű reklámértékesítő ház, mely olyan tévés vállalatok reklámidejének értékesítésével foglalkozik mint például a TV2 Média Csoport, az MTVA, a Network4, az ATV. (A teljes, több mint 40 csatornából álló csatornaportfóliójuk ide kattintva érhető el.)

Karácsony László, a vállalat stratégiai és marketing igazgatója lapunknak eljuttatott közleményében arról ír, hogy „a nézői részesedés vizsgálata esetén az alapkérdés mindig az, hogy mit veszünk 100 százaléknak. 100 százaléknak tekinthető többek között: minden a Nielsen Közönségmérés által mért képernyőfogyasztás, vagy az összes magyar nyelvű csatorna nézettsége, vagy az összes, a hirdetőkért harcba szálló, szpot-méréssel rendelkező csatorna nézettsége, de lehet akár egy-egy adott tematikus csatornacsoport (például sportcsatornák) nézettségét is 100 százaléknak tekinteni – mindez attól függ, hogy mit szeretnénk elemezni”.

Karácsony hangsúlyozta:

„Az Atmédiánál a 2010-es indulás óta gyakorlat az úgynevezett »csak kereskedelmi« más szavakkal »commercial only« nézői részesedés mutató használata is, ahol a 100 százalék az összes szpotméréssel rendelkező csatorna nézettsége. A hirdetőket és a médiaügynökségeket az érdekli, hogy az elérhető kínálatból – nevezetesen, ahova nézettséggaranciával tervezhet kampányokat effective reach / effective frequency célokkal, amit csak a szpotméréssel rendelkező csatornákon tehet meg – mit válasszon. Vagyis számukra ez jelenti az elérhető kínálatot, ebből választanak, ezért tekintjük ezt 100 százaléknak, és ezért bevett szokás az Atmédiánál ennek a mutatónak a használata a televíziós hirdetésértékesítési tevékenység során. Ezt tartjuk korrektnek. Örülünk, hogy az RTL is felismerte ennek fontosságát és lépett.”

Az Atmedia stratégiai és marketing igazgatója hozzátette:

„Egy dologról azonban nem szabad elfeledkezni, mégpedig, hogy bárki, bármilyen mutatóval operáljon is, mindig egyértelművé kell tenni, hogy milyen adatot használunk, vagyis pontosan meg kell jelölni az adatforrást, és pontosan jelezni kell, hogy milyen időszakról van szó és mik a használt mutatószámok.”

Frissítés 2022. 01.07. 20:44

Kolosi Péter szerint az Atmedia félreértette a változás lényegét

Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese nyilatkozott a Media1-nek: szerinte az Atmedia félreérthette a nézettségi mutatóval kapcsolatos átállásuk lényegét, ugyanis nincs szó arról, hogy a csak a szpotméréssel rendelkező tévécsatornákat venné figyelembe a lineáris shr% mutató, és azzal nem is értenének egyet. Részletek itt.

További hírek találhatók a Media1.hu-n.

Borító: Karácsony László, az Atmedia stratégiai és marketing igazgatója
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások