A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa e heti ülésén 140 ezer forint összegű bírságot rótt ki a TV2 médiaszolgáltatójára, a TV2 Média Csoport Zrt.-re, amiért a csatorna Életmódi című műsora még júliusban úgy közölt információkat egy benzinkút szolgáltatásairól, hogy azok reklámértékkel bírtak. A Médiatanács szerint a csatorna ezzel jogsértést valósított meg.
A Médiatanács figyelmeztette a Pesti TV és a Hír TV szolgáltatóit: előbbit a Boomerlázadás júliusi adásaiban megjelenő burkolt reklámozás miatt, ugyanis a műsorban bemutatott verseskötetről olyan többletinformációkat tett közzé, melyek a reklámokra jellemző módon segítették a népszerűsítést.
A HírTV figyelmeztetéssel megúszta, amiért az év harmadik negyedévében összesen tizennyolcszor adott le túl hangos reklámot vagy műsorelőzetest. Mint fogalmaztak: a médiatörvény a nézők védelme érdekében egyértelműen előírja, hogy a reklámok, a televíziós vásárlási műsorok, műsorelőzetesek, illetve az ezek közzétételét jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a nézők által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.
Újabb frekvencia a Karc FM-nek
A Médiatanács ezenkívül eredményt hirdetett a Kaposvár 97,5 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű pályázatán: a nyertes az egyedül pályázó, a kormánypárti Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) / Mediaworks tartozó Karc FM Média Kft lett.
A testület a Balatonfüred 96,2 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt.-t.
További híreket talál a Media1-en!