fbpx
Szőke Zoltán az utolsó jelent felvételekor

Nyert a Barátok közt finálé szombaton

A teljes lakosságban és a kereskedelmileg kiemelten figyelt 18-49-es célcsoportban is egyértelműen a Barátok közt legutolsó epizódjának nézettsége volt a legmagasabb szombaton.

A Media1 információi szerint a szokottnál némiképp hosszabb Barátok közt végig vezetett az este folyamán szombaton, de 20 óra 45 perc tájban volt a legmagasabb a nézettsége: a teljes lakosságban (4+) ekkor 7,8 százalékos AMR-t tudott felmutatni, míg a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adatai szerint az ATV-n futó Aradi Varga show 2,0 körüli AMR-rel rendelkezett, egy rövid időre a TV2-t megelőzve. A TV2-n sugárzott A Függetlenség Napja: Feltámadás című amerikai sci-fi akciófilm ekkor 1,8 százalékot ért el. A negyedik legnézettebb tévécsatorna ekkor a Duna TV volt, mely 0,9 százalékot ért el. Az M1 a teljes lakosságban 0,8 százalékos AMR-rel rendelkezett a teljes lakosságban ebben az időpontban.

A Barátok közt a kereskedelmi szempontok miatt kiemelten fontos 18 és 49 év közöttieket magába foglaló korcsoportban 5,6 százalékos AMR-t produkált a napi csúcsán, 20:45 körül, ezzel ebben a korcsoportban is mindenkit megelőzve. A vele szemben a TV2-n futó műsor ekkor 1,9 százalékos AMR-rel rendelkezett, míg a Nyári Vakáció című vígjátékot vetítő Duna TV 0,5-ös AMR-t ért el ebben az időpontban. A SuperTV2 ekkor 0,4-es AMR értékkel rendelkezett, az ATV 0,2-es AMR-t ért el ebben az időpontban a 18 és 49 év közöttiek körében.

A szombat este folyamán egyébként hozzávetőlegesen 4,5 körüli AMR-rel futott a Barátok közt 18-49-es korcsoportban. A Barátok közt összesen 10.456 epizódot élt meg, a záróepizód a fő kereskedelmi célcsoportban 17,4 SHR%-os közönségarányt ért el, ami 600 ezer nézőt jelentett 4+-os korosztályban.

Összehasonlításképp: a Barátok közt nézettségi mérföldkövei között szerepel az első adás, 1998. október 26-án, melyet 867 ezer ember követett a teljes népességből (4+), ami 21,7 százalékos közönségarányt jelentett a 18-49 éves korosztályon belül. 1998 utolsó hetében már, 18-49-ben, 30% fölött volt a közönségarány és ez alá a szint alá 2011 szeptemberéig (azaz 12 és fél évig) nem is nagyon esett. A csúcsán 2002-ben volt a sorozat: az éves átlag (tehát a 231 adás átlagosan) ekkor 2 millió 191 ezer fő volt, ami minden hétköznap este 54,7 SHR%-t jelentett a kiemelt kereskedelmi célcsoportban. A Barátok közt legnézettebb epizódja a 2002. február 6-i volt, amelyet a teljes lakosságból 2 millió 852 ezer ember nézett végig, 64,6%-os share mellett (18-49-ben). A Barátok közt fontos tartalommá vált az online térben is. Az elmúlt hét év során közel 60 millió videoindítást generált csak ez az egy program az RTL Magyarország digitális platformjain – ez már az RTL közleményéből derül ki.

Az RTL Klub egyébként megnyerte az egész szombat estét is, ami a Barátok közt mellett a Fókusz Plusz különkiadására épült, amelyet a Barátok közt vezető színészei vezettek, és ahol a BK-val foglalkoztak. Nyert a Fókusz Plusz előtt az RTL Híradó, és a Barátok közt után a Legyen ön is milliomos! – A nagy csalás című angol filmsorozat is, de utóbbi már jóval szorosabb versenyben, mint a Barátok közt.

A megszűnő Barátok közt utolsó epizódjának vetítésekor egyébként műszaki problémák voltak a DIGI hálózatán, ezért sok olvasónk panaszkodott arra, hogy lemaradt az utolsó epizód szombaton 20 órakor kezdődő vetítéséről. Az RTL azonban a Media1 érdeklődésére közölte, hogy sem az utolsó, a szombati epizódot, sem a teljes 23 évadot nem tervezi megismétli – utóbbi kapcsán azonban azt is hozzátették, hogy egyelőre.

Arról, hogy hogyan is készül a nézettségmérés, néhány hónappal ezelőtt Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. vezetője beszélt a Media1 hírportál podcast- és rádióműsorában.

A Media1 is ott volt a Barátok közt szombati búcsúpartiján. Képes-videós-írásos beszámolónk itt érhető el.

További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet bennünket Facebookon is!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások