fbpx
napilapok, újságok

Orbán Viktor átverte a brit sajtót a magyar médiahelyzet kapcsán

A magyar miniszterelnök néhány napja londoni látogatáságán azt állította, Magyarországon tucatnyi, a kormányt bíráló újságot kérhet az újságosoknál. Nézzük, mi a helyzet.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Orbán Viktor a magyar médiahelyzet kapcsán aggodalmát kifejező Boris Johnson brit kormányfővel folytatott találkozót követően a magyarországi média állapotára vonatkozó újságírói kérdésekre azt válaszolta a brit újságíróknak:

„Ha valaki egy magyarországi újságosstandnál olyan újságot kér, amely támadja a kormányt, legalább egy tucatnyit tudnak neki ajánlani”.

A legalább egy tucatnyi ugye azt jelenti, hogy minimum 12 darab. Kormányt bíráló napilapként újságosoknál azonban csak a Népszava érhető el, miközben kormánypárti lapból ott a Magyar Nemzet, a Magyar Hírlap, és a kormánypárti KESMA-hoz tartozó, ingyenesen terjesztett Metropol és a bulvárlapok közül a Bors, valamint egyértelműen kormánypárti az összes megyei napilap Magyarországon.

A hetilapok esetében kormánykritikusnak nagyjából hat lap tekinthető, az ÉS, a Magyar Hang, a HVG, a 168 Óra, a Jelen, a Magyar Narancs, és kéthetente a Hócipő című szatirikus hetilap. Még ha a kormánykritikusnak tekintenénk a Blikk című bulvárnapilapot is, akkor is messze vagyunk a tucattól, de még akkor is, ha a több éve bezárt Népszabadságot is hozzáadnánk.

Orbán Viktor arról ráadásul egyetlen szót sem említett, hogy hány kormánykritikus országos rádiót lehet elérni. Hiszen az egyetlen országos kereskedelmi rádió a kormánypárti kötődésű, KESMA-s Retro Rádió, ezenkívül pedig az állami rádiók (Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó) érhetők el országosan. (Helyi szinten sem igazán jó a helyzet, ha a rádiókat nézzük.)

Szintén a sajtóhelyzettel is összefügg, hogy a magyar miniszterelnök dicsérte a magyar bíróságokat is. Majd alig néhány nappal a találkozó után nem engedték be a Kúria előtt posztoló rendőrök a Media1 két tudósítóját két nyilvános bírósági ügy (Klubrádió vs Médiatanács; magánszemély vs NAV) tárgyalására, illetve az egyik esetben magára az ítélethozatalra sem, szembefordulva az Alaptörvénnyel, megsértve ezzel a peres felek sajtónyilvánossághoz fűződő jogait és a médiaszolgáltató és az olvasók jogát a tájékoztatáshoz és az informálódáshoz.

Még több hír és cikk érhető el a Media1-en!

Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!