A Google keresési trendek 2020 jelentés alapján a mindent maga mögé utasító „koronavírus” mellett Magyarországon az amerikai elnökválasztás, az online oktatási platformok, a Mintaapák című sorozat és a palacsintareceptek szerepeltek idén a leggyakrabban a keresések között. Míg a „koronavírus” a legnépszerűbb keresőszó volt világszerte, minden eddiginél többen kerestek rá arra is például, hogy „miért covid-19-nek hívják?” és „miért fontos a mentális egészség?”. Sok magyar keresett rá arra is, miként támogathatják a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozók munkáját, vagy hogyan segíthetnek az ausztráliai tűzvész, a Bejrútot pusztító robbanás által sújtott embereken.
A körülöttünk zajló események ellenére nem múlt a kíváncsiság sem: olyan általános dolgok is népszerű keresőkifejezések voltak mint például: „miért álmodnak az emberek?” és „miért vörös a Mars?”. Érdekes az is, hogy a „kovászos kenyér receptje” megdöntötte minden korábbi keresési rekordját.
A magyar listák
A magyar lista élén a COVID-19-hez kapcsolódó koronavírus kifejezést követően, ehhez kapcsolódóan a top 10-es listában szerepel a koronavírus-térkép, a Magyar Közlöny, illetve az online oktatást segítő Google Classroom és Redmenta alkalmazás is.
A legfelkapottabb keresések második helyén az amerikai elnökválasztás szerepel. A sorozatok közül a Mintaapák mellett a Bátrak Földje és a Mellékhatás voltak a legkeresettebbek, a könyvek között a Kisasszonyok, a 365 nap és a Vaják kerültek az élre. Érdekesség, hogy a felkapott keresések toplistájába bekerült az idén indult Telex neve is.
A sporteseményeknél a Magyarország-Izland mérkőzés és a Kézilabda EB, a videójátékok közül pedig az Among Us és a Valorant érdekelték leginkább a magyar internetezőket.


A 2020-as „Az év keresései” listák az év során indított több billió keresés adatai alapján készültek. Érdemes behatóbban is tanulmányozni az év keresési trendjeit a Google.com/2020 alapján.
További hírek találhatók a Media1-en! Követhet bennünket a Facebookon, hírlevéllel és RSS segítségével is.