Azt eddig is tudni lehetett – Kárpáti Márton, a Telex.hu-t működtető Van Másik Kft. tulajdonosa nyilatkozott erről a Media1 műsorának október 13-án –, hogy a Telex nagyjából napi 400 ezer egyedi látogató körül járhat, ez azonban, ahogyan akkor nyomatékosan jeleztük is: nem hivatalos, a Telextől származó, saját belső méréseken alapult. Az iparágban voltak, akik háttérbeszélgetések alkalmával szkeptikusak voltak az adatok hitelességét illetően, és még azt is megkérdőjelezték, miért ír le ilyen adatot a Media1. Más adat azonban ekkor még nem állt rendelkezésre, csak ezt tudtuk felhasználni ahhoz, hogy lássuk a Telex első néhány nap utáni eredményeit és legalább egy körülbelüli képet kaphassunk arról, hogy állnak pár nappal a start után.
Végre van már hivatalos, ellenőrzött adat is
E hét hétfő, azaz november 2. óta már nyilvánosan is elérhető a volt indexesek által éppen egy hónappal ezelőtt, október 2-án elindított Telex hivatalos látogatottsági adata, mely a médiaiparban etalonként tekintett Digitális Közönségmérési Tanács/e.Gemius auditált mérésből származik, és amit a dkt.hu-n tesznek közzé. Ez alapján úgy tűnik, a Telex korábban említett nem hivatalos adatai és a mostani adatai között nincs jelentős eltérés, a szkeptikusoknak tehát nem lett igazuk.
Íme az elmúlt három nappal kapcsolatos részletek.
Hétfő
November 2-án, hétfőn a Telex.hu 340 ezer egyedi látogatóval (real users / RU) rendelkezett, ami aznap a piaci 16. helyezést jelentette. Hétfőn a 24.hu 977 ezer RU-val nyerte a website-ok versenyét. (Az adatokat ezerre kerekítve említjük, az ábrák kattintással felnagyíthatók.)

Ahogy a lenti (kattintásra felnagyítható) képen is látszik, a Telex megtekintésszáma (views) 1 millió 912 ezer volt: e mutató alapján a hazai website-ok versenyében a 10. helyen végzett. A hétfői nap legnagyobb megtekintésszámával rendelkező oldala a Freemail volt 6 millió 475 ezer view-val.
Ha csak a hírsite-okat nézzük, akkor az Index nyerte a napot 6 millió 451 ezer megtekintéssel.

Forrás: DKT/e.gemius
Kedd
Másnap, kedden a Telex a 13. helyen végzett RU tekintetében, amit 420 ezer egyedi látogatóval értek el. A napot a 24.hu nyerte, 1 millió 257 ezer egyedi látogatóval.

Views alapján az exindexesek oldala, a Telex a 8. helyen végzett, nagyjából 2,7 millió megtekintéssel. A megtekintésszámok alapján az Index lett aznap a piaci első helyezett, 9 millió 665 ezer megtekintéssel.

Szerda
A harmadik nap, amikorról hivatalos adat van a Telex kapcsán, november 4., szerda. Ekkor az új piaci szereplő a hazai auditált weboldalak között a 11. lett RU alapján, 467 ezer látogatóval, és aznapi versenyt a 24.hu nyerte meg 1 millió 11 ezer látogatóval.

Views alapján a telexesek egykori munkahelye, az Index nyerte a napot 9 millió 522 ezer megtekintéssel. A Telex látogatói 3 millió 816 ezer megtekintést produkáltak aznap a site-nak, e mutató tekintetében a 7. helyre emelve aznap az oldalt.

Korábban Kárpáti Márton azt is nyilatkozta a Media1-nek, 2021 folyamán reális lehet, hogy piacvezetővé váljanak. Hogy ez így lesz-e, arról bizonyára írunk még.
További hírek és cikkek olvashatók a Media1.hu-n! RSS-hírfolyamunkra itt lehet feliratkozni. Facebook-oldalunkat itt találja.