fbpx
Joe Biden a 2020-as amerikai elnökválasztási kampányban

Amerikai elnökválasztás: Joe Biden nyerte a Facebook költési versenyt 

Ugyan a 2020-as amerikai elnökválasztási küzdelem végső eredményére még kicsit várni kell, egy már most kijelenthető: Trump négy évvel ezelőtti győzelméhez nagyban hozzájáruló közösségimédia-költési versenyt az idei kihívó, Joe Biden nyerte, nem kevés, 10 millió dollárnyi többlet hirdetéssel.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A négy évvel ezelőtti, 2016-os amerikai elnökválasztási kampány megmutatta, hogy a közösségi médiának mekkora ereje van az emberek elérésében és befolyásolásában.

Akkor a legtöbb exit poll a kevésbé megosztó és a hagyományos média hirdetésre riválisához képest kétszer több pénzt költő Hillary Clintont várta győztesnek. Ezzel szemben a befutó Donald Trump a Clinton-csapathoz képest éppen a hagyományos médiát szorította háttérbe és felismerve az online tér lehetőségeit, kétszer többet költött ott a vetélytárshoz képest, a Facebookon ráadásul sokkal átgondoltabb, kreatív hirdetési variációkat alkalmazva.

Donald Trump amerikai elnök
Donald Trump.
Fotó: History in HD, Unsplash / Media1-archív

Trump sikerében nagyban közrejátszhatott a Cambridge Analytica nevű brit cég által fejlesztett algoritmus használata, ami a Facebook akkor még elérhető kiskapuit kihasználva mikro célzások millióival terjesztett hivatalos és álhíreket is. Trump emellett jóval aktívabb volt a Twitter valamint a Facebook kommunikációjában is agresszív, provokatív stílusban megszólítva ellenfélét és annak támogatóit.

A négy évvel ezelőtti sikerrecept előkerült a 2020-as kampányban is, ezúttal azonban a másik oldalon. Szemmel láthatóan Joe Biden (borítóképünkön) és csapata megtanulta a leckét, és a nyári hónapoktól kezdve folyamatosan többet költve jelentek meg a Facebookon Trumphoz képest.

Online kampányköltések az Egyesült Államokban, a közösségi médiában
Online kampányköltések az Egyesült Államokban, a közösségi médiában. Az ábra kattintásra felnagyítható!
Forrás: Facebook

Miután a Facebook az amerikai elnökválasztás előtti héten már nem engedélyezte új, fizetett kampányok elindítását, az október végével összesített eredmények gyakorlatilag a végleges adatokat jelzik.

Az amerikai elnökválasztás összesített kampányköltése
Az amerikai elnökválasztás összesített kampányköltése Az ábra kattintásra felnagyítható!. Forrás: Facebook

A statisztika a legnagyobb költést a 3,5 milliós Facebook kedvelővel rendelkező Joe Biden oldalhoz kapcsolódva mutatja összesen 87,7 millió dollár értékben, míg ugyanez a 30,7 milliós kedvelésű Trump oldal esetében 77,3 millió dollár.

A 10 millió dolláros szignifikáns különbség ugyan csökken, ha az elnökjelöltek mellett az alelnökjelöltek – a demokrata Kamala Harris és a republikánus Mike Pence – költéseit is megvizsgáljuk, de még így is 3 milliós többletet könyvelhet el a Biden-Harris páros a Trump-Pence duóhoz képest  – írja a HD Marketing a Media1-hez eljuttatott gyorselemzése.

Borító: Joe Biden a 2020-as elnökválasztási kampányban. Fotó: Biden / Flickr
Szóljon hozzá!