fbpx
Az Index és az Indamedia a Budasquare irodaházban található irodájának homlokzata

Az Index.hu álhír miatt bírálja a Magyar Narancsot és a Mérték Médiaelemző Műhelyt

Az érkező Index stábja virtuálisan féknyúz vándordíjat is adott a Mérték Médiaelemző Műhelynek és a Magyar Narancsnak, amiért álhíreket közöltek az Index.hu kapcsán.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Megtörtént a váltás, mától már az érkező, „új” indexesek frissítik az Index.hu oldalát, a régiek közül (néhány kivételtől eltekintve) mostanra mindenkinek lejárt a felmondási ideje, tegnap ki is ürült egy időre a szerkesztőség, amiről látványos fotót közöltünk. Keddre frissült az oldal impresszuma (stáblistája) is, ahol hivatalosan is közzétették a vezetőség mellett az új szerkesztőség aktuális névsorát is.

A névsorban visszaköszönnek a Media1 által korábban már kiszivárogtatott nevek, de van köztük néhány új is. Íme a mostani szerkesztőségi névsor:

  • Ágoston Zoltán
  • Bugyinszki György
  • Buzna Viktor
  • Csernus János
  • Datki Szabolcs
  • Farkas Ágnes
  • Gáll András
  • Huber Tamás
  • Ilku Miklós
  • Isza Ferenc
  • Karip Tímea
  • Kis Dániel
  • Kovách Fülöp
  • Kovács Róbert
  • Kővári Gyöngyi
  • Kurkó Gyula
  • Nagy Flóra
  • Németh Anna
  • Szalai Szabolcs
  • Szloboda Huba
  • Vig György
  • Werovszky Veronika
  • Wolf Géza

A fenti nevek felett a vezetőségben találjuk Szombathy Pál főszerkesztőt, Sztankóczy András vezető szerkesztőt, Balogh Ákos Gergely és Kitzinger Szonja főszerkesztő-helyetteseket, és Fekete-Szalóky Zoltán hírigazgató nevét, illetve ott vannak a még felmondási idejüket töltő vezetők.

Az új lapvezetés egy szolgálati közlemény közzétételével kezdett, melyben álhíreknek titulált írásokat igyekezett cáfolni.

Vita a Mértékkel

Az „Egy tetves féknyúzról, mértékkel” című szolgálati közleményben egyrészt arra hívják fel a figyelmet, hogy a Mérték Médiaelemző Műhely Facebook-oldalán megjelent pénteken, hogy az Index.hu-n a legutóbbi, hétvégi időjárás-előrejelzés címe („Hétvége: esni fog az a tetves eső!” ) bizonyára már az érkező indexesek műve: „láthatóan megérkeztek az újak, akik görcsösen keresik az Index-stílust” – írta a Mérték.

Csakhogy az Index szolgálati közleménye szerint az állítás egyáltalán nem igaz. A szolgálati közlemény arról tájékoztatja az olvasókat, hogy az írást még az előző, a régi indexes csapat egyik legismertebb munkatársa, a pénteki címlapszerkesztő, Sixx (Varga Attila) tette közzé, nem pedig az újak. A szolgálati közlemény ezután sérelmezi, hogy bár a Mérték Médiaelemző Műhely állításának valótlanságára többen is felhívták a bejegyzés alatt a Mérték-műhely figyelmét, ám az nem közölt helyreigazítást, nem pontosította bejegyzését.

A szolgálati közlemény sérelmezte továbbá, hogy a Mérték a publikálás előtt nem győződött meg az állítás valóságtartalmáról,

„arra viszont jutott energia, hogy kommentben még álhírgyártással is megvádolják az („új”) Indexet.  Ezek után mit gondoljunk egy olyan műhely szakmaiságáról, amely az egész magyar sajtó álhírei ellen küzdene, de még a saját másfél soros bejegyzését sem képes ellenőrizni?” – tették fel a kérdést az új indexesek.

Az új Index-vezetés szerint a Mértéknek és a Magyar Narancsnak is féknyúz-vándordíj jár

Az Index szolgálati közleményében ezután azt írja:

„a Mérték ezzel átvette a féknyúz vándordíjunkat a Magyar Narancstól, amely két hete számolt be arról, hogy »egészséges vidéki gyerekekkel töltik fel az Indexet«. Vagyis – ha jól értettük a kissé zavaros írást –minden megyéből a helyi kormánymédia küldene két embert az Indexbe. Még a sokat szenvedett magyar sajtóban is ritka, hogy egy cikkből tényleg egy szó se legyen igaz, ám ez a bravúr is sikerül a Narancsnak, amely pedig amúgy szintén imád féknyúzozni, ha másik oldalon álló médiumról van szó. Nem tartjuk nyilván, hogy eddig hány újságírónk érkezett vidékről, az viszont biztos, hogy ketten – Bugyinszki Görgy és Kovács Róbert – hosszú narancsos múltra tekintenek vissza, és nagyon bízunk abban, hogy egészségesek”.

A szolgálati közlemény közzétevője hozzátette:

„Az egészben egyébként az a borzalmas, hogy nyilván az Indexnek is szüksége van és lesz szakmai kritikákra. Hiszen az Index is hibázik, sőt fog is hibázni, ám ezek után hogyan vegyünk komolyan bármilyen bírálatot? Azt mindenesetre ígérhetjük, hogy mi továbbra is szeretettel fogadjuk azokat az újságírókat, akik nagyon unják már, hogy egy Szent Ügy érdekében kell hazudniuk állandóan.”

Időközben reagált a Mérték Médiaelemző Műhely az álhír közlésével kapcsolatos vádra. Azt írják:

„Igazán megható, hogy az új Index máris velünk foglalkozik, szóval meg is osztjuk. Nyilván nem vagyunk a cég HR-esei, szóval nem tudjuk, hogy kinek, mikor ér véget és kezdődik a munkaszerződése. Mindenesetre tény, hogy az újságírók jelentős részének már korábban véget ért a munkája (voltak is búcsúposztok), mint ahogy az is tény, hogy a korábbi posztunk alatt kommentben Szalai Szabolcs bőszen kiosztott minket, hogy csak szeptember 1-én kezdenek az újak. Ehhez képest tegnap (aug 31-én) tudósított az SZFE tüntetésről. Kár, hogy azóta törölte a kommentjét, nagyon ”bátran. Szóval mi nem tudjuk, hogy ki mikor kezdett, ők meg nem mondják meg, de ez az egész már nem ér ennyit, a régi Index története véget ért, ez az egy biztos”.

További hírek találhatók a Media1-en.

Borító: Az Index és az Indamedia a Budasquare irodaházban található irodájának homlokzata. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!