Együtt folytatja a jövőben a magyar videojátékos és e-sport média piac két hazai tulajdonban levő szereplője, az Esport1 és a PC Guru. A 28 éves múlttal rendelkező PC Guru magazin online és print kiadási jogai ugyanis az Esport1 Kft.-hez kerülnek – tudta meg a Media1.
Az ügylet révén a két sajtótermék olvasóközönsége, az Esport1 főleg fiatalokból álló, új típusú e-sport tartalmakat fogyasztónak tábora találkozik majd a PC Guru idősebb játékosokat is elérő, hagyományos videojáték magazin olvasói közönségével, amit kiegészít az Esportguru néven futó, az Antenna Hungária mindiGO platformján elérhető online tévécsatorna.

A felvásárlás kapcsán azt ígérik, hogy a két újság szerkesztősége a megállapodást követően változatlanul működik tovább, de Lengyel Zoltán, a PC Guru (Skorpió Print Kft.) ügyvezető igazgatója csatlakozik az Esport1 szakmai gárdájához.
Nagy átrendeződések a gamer piacon
Az Opten céginformációs rendszer szerint a PC Gurus-s Skorpió Print Kft. tavaly 140 millió forint árbevétel mellett mindössze 556 ezer forint adózott eredményt tudott kimutatni, míg a PC Gurut most felvásárló Esport1 Kft. 2019-ben 287,3 millió forint nettó árbevételt és 11,1 millió forint adózott eredményt ért el.
A PC Guru nyomtatott kiadását tavaly decemberben megszüntették, annak kiadása ugyanis már nem volt finanszírozható, és azután online működésre tértek át.
Már volt közös projektje az Esport1-nek és a PC Gurunak
A PC Guru profiljába a videojátékos életformához kapcsolódó tartalmak, játéktesztek, bemutatók és egy ideje filmek, könyvek és sorozatok világa tartozik. Az Esport1 elektronikus sportokkal, e-sporttal foglalkozó online hírportál 2016-ban indult, míg az Esport1 Kft. 2017-ben alakult. Az e-sport tartalmak széles köre mellett az online közvetítések és videójátékos rendezvények szervezése adja az Esport1 fő tevékenységét.
A két médium közötti együttműködés korábbra nyúlik vissza, ugyanis 2017-2018-ban az Esport1 és a PC Guru csapata közösen adta ki az első hazai elektronikus sport kiadványt, az Esport magazint.
Az Esport1 nagyobb olvasóközönséget szeretne
„A PC Guru felvásárlásával az Esport1 célja, hogy a PC Guru több évtizedes múltját tovább ápolva, olyan hazai e-sport és gaming portfóliót hozzon létre, amelyben minden korosztály megtalálja a maga számára kedves videójátékos tartalmat. Legyen szó akár a hazai és nemzetközi elektronikus sport közvetítésekről, a gamer életmód magazinosabb tartalmairól, vagy akár az elemzőbb, olvasmányosabb játéktesztekről”
– közölte Bíró Balázs, az Esport1 kommunikációs és stratégiai vezetője.
Bíró Balázs hozzátette:
„Az Esport1.hu, a PC Guru magazinnal és az EsportGuru online tévé csatornával együtt 100 százalékban hazai tulajdonú videójátékos média csoporttá alakult, amely ezáltal a hazai piac legnagyobb szereplőjévé vált, több százezres elérést biztosítva a hirdetőknek”.
Lengyel Zoltán, a Skorpió Print Kft. ügyvezető igazgatója elmondta:
„Az Esport1 Kft. a PC Guru megvásárlásával egyesíti a régi és az új gaming médiát. Bevallom régi álmom és törekvésem volt, hogy a gaming szektor kiemelkedő médiumává tegyük a PC Guru magazint, amelyre egy nagyobb média vállalat részeként több lehetőségünk lesz. Biztos vagyok benne, hogy az Esport1 és PC Guru kapcsolata a jövőben sokkal nagyobb dolgok megvalósítását hozza magával.”
A versenytárs GameStar körül is nagy változások voltak
Év elején egy másik gamer lap, a GameStar körül is jelentős változás volt. A lap nyomtatott kiadását ugyanis nem sokkal a PC Guru nyomtatott kiadásának leállítása után szintén leállították, amit Virágh Márton, a lap kiadásai jogaival rendelkező Project029 Kft. ügyvezetője a médiafogyasztási szokások megváltozásával, illetve anyagi természetű okokkal magyarázott a Media1 műsorában. Nem sokkal később mindössze néhány millió forintért a GameStar mellett több más médiumot (PC World, ComputerWorld stb.) is megjelentető Project029 Kft.-t szintén felvásárolták.
További hírek találhatók a Media1-en!