Az ATV-n sugárzott, kifogásolt ÉkszerTV adásának egy részlete

GVH-eljárás indult az ÉkszerTV kézfertőtlenítőt kínáló adása miatt – íme az ATV álláspontja

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az ÉkszerTv című műsort készítő Emporia Style Kft.-vel, valamint a műsort közzétevő ATV Zrt.-vel szemben a koronavírus világjárvánnyal kapcsolatban népszerűsített termékek, például kézfertőtlenítők értékesítési módszerei miatt. A Media1 megkérdezte az ATV-t, mit gondolnak az eljárásról, illetve az ügyről: válaszuk a hír végén olvasható.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy mai, keddi közleményben azt írja: számos jelzés alapján észlelte, hogy az ATV országos médiaszolgáltatást végző televíziócsatornán sugárzott Ékszer Tv című műsorban a COVID-19 vírusjárvánnyal kapcsolatban népszerűsített termékek (például kézfertőtlenítő) esetében

  • feltüntetett „eredeti” árat az eljárás alá vont Emporia valószínűsíthetően a műsor sugárzását megelőzően, illetve azt követően nem alkalmazta, holott a kereskedelmi kommunikáció vizuális megjelenítése, illetve a műsorvezetők által alkalmazott narratíva is ezt a látszatot kelti,
  • azt a benyomást kelti, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményesnek minősített áron, ezzel a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra készteti, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól, különös tekintettel a jelenlegi járványügyi helyzetre.

A GVH eljárásában azt is vizsgálja, hogy az ATV Zrt. a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt-e el, amikor úgy biztosította az ÉkszerTv című műsor megjelenését, hogy valószínűsíthetően tudatában volt annak, hogy a műsorban megjelenő kereskedelmi kommunikáció – annak tartalma és vizuális megjelenítése révén is – alkalmas lehet a fogyasztói magatartás torzítására.

A hatóság szerint „valószínűsíthető, hogy a fenti magatartásokkal a két vállalkozás megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény egyes rendelkezéseit.”

A GVH közleménye szerint az eljárás alá vontak kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai valószínűsíthetően széles fogyasztói körhöz jutnak el, különös tekintettel az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) által pandémiaként azonosított vírusos járvány következtében a vizsgált kereskedelmi kommunikációkkal népszerűsített, továbbá ahhoz hasonló termékek iránt megnövekedett fogyasztói érdeklődésre, valamint a fogyasztók nagyarányú otthon-tartózkodásával valószínűsíthetően együtt járó, növekvő mértékű televízió-nézésre is tekintettel.

Az eljárás a tények tisztázására irányul

A GVH hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A GVH egyébként a koronavírus-járvány kezdetén felhívást adott ki arról, hogyan járjanak el hirdetők és a médiaszolgáltatók a járvány idején.

ATV: Az ÉkszerTV műsorait nem mi gyártjuk, tartalmáról élő adás lévén nem tudtunk előre

A Media1 érdeklődésére az ATV a következő nyilatkozatot küldte el portálunknak:

„Az adott műsorszámot nem az ATV gyártja, így álláspontunk szerint, nem tartozunk érte felelősséggel. Mivel ez egy élő adás volt, előre nem tudtuk egyeztetni a tartalmat. Ennek a műfajnak sajátossága, hogy emocionális. Bízunk benne, hogy nem történt jogsértés.”

További hírek találhatók a Media1-en!

Borító: Az ATV-n sugárzott, kifogásolt ÉkszerTV adásának egy részlete (egyes részeit kipixelesítettük)

Szóljon hozzá!

A 168 Óra címlapja 2020.06.11-én

Bréking: Átalakul a 168 Óra és a Neokohn tulajdonosi szerkezete, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa a Brit Media vezetője és résztulajdonosa lesz

A Media1 információi szerint a Pesti Hírlapot teljes egészében megvette a 168 Óra hetilapot, a 168ora.hu és a neokohn.hu internetes oldalakat tulajdonló, de hamarosan a tévés és rádiós szegmensben is erősíteni kívánó Brit Media, és a Brit Mediában ugyanakkor ezután résztulajdonosként és vezérigazgatóként is megjelenik hamarosan Milkovics Pál, a Pesti Hírlap eddigi tulajdonosa. A Pesti Hírlap és a 168 Óra összeköltözik. A Brit Mediánál pozíciót kap Keresztesi Péter, a Lokál egykori vezetője is.

Kovács Angel Marianna újságíró otthona és a postahivatal a ház aljában, amit a HírTV nem mutatott meg

A HírTV valótlan tartalmú riportot közölt arról, hogy a 24.hu egyik újságírója egy postahivatalban lakik

Folytatódik a Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa ellen hetek óta tartó országos médiaháború, amibe most már a KESMA tévécsatornája egy 24.hu-s újságírót is belekevert, miközben a Hír Televízió az újságíró lakcímét a hatályos adatvédelmi törvény ellenére jogosulatlanul nyilvánosságra hozta, és úgy csinált, mintha lehetséges lenne, hogy egy újságíró egy postahivatalban lakjon.