WHO Viber chatbot koronavírus

Koronavírus: Az Egészségügyi Világszervezet és a Viber közös chatrobotja segít kiszűrni a COVID-19-ről szóló valótlan információkat

A WHO és a Viber interaktív, többnyelvű chatbottal veszi fel a küzdelmet a koronavírusról szóló téves információkkal szemben. Ezenkívül speciális matricacsomaggal is segítik a frontvonalban lévők erőfeszítéseit.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és a Rakuten Viber a mai napon jelentette be legújabb partnerségét: a COVID-19-ről szóló téves információk, álhírek leküzdésére egy világszerte elérhető, interaktív, többnyelvű chatbotot hoztak létre.

A chat jelenleg angol, orosz és arab nyelven nyújt segítséget azoknak, akik pontos és hiteles információkat keresnek, illetve választ ad a koronavírus pandémiával kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdésekre és a legfrissebb híreket szolgáltatja, de hamarosan több mint 20 nyelven válik elérhetővé.

Egyéb információkkal is segíti a védekezést a felület

A „Legfrissebb hírek” menüpont valós időben, közvetlenül a WHO honlapjával megegyezően frissül, így a legújabb információk egyenesen az applikációba kerülnek. A további fő menüpontok a következők: „Védd magad”, „Maszk használata”, „Utazási ajánlatok” és egy interaktív „Mítoszok” kvíz a vírusról való ismeretek próbára tételére. Az „Adakozz most” gomb arra ösztönzi a felhasználókat, hogy támogassák a WHO világjárvány elleni küzdelmét a COVID-19 Szolidaritási Felelősségi Alap számára felajánlott adományokkal.

„A WHO célja, hogy minél több embert érjen el megbízható egészségügyi információkkal az innovatív, digitális technológián keresztül. Az információ hatalom és életmentő lehet a világjárvány idején” – mondta dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója.

Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója hozzátette:

„Segítünk az embereknek a kapcsolattartásban, miközben segítséget nyújtunk a helyi és globális kormányzatoknak és az egész világon működő egészségügyi szervezeteknek, azáltal, hogy felvesszük a küzdelmet a téves információkkal és valós híreket közlünk. A Rakuten Viber és a WHO együttműködnek annak érdekében, hogy az egyének és a közösségek tájékozottak és egészségesek maradjanak ebben a kihívásokkal teli időszakban. Használd a chatbotot és oszd meg, hogy támogasd és megvédd hozzátartozóid – ez a digitális biztonság.”

Matricacsomaggal is segítenek

A chatbot ingyenes és világszerte már 1,1 milliárd Viber felhasználó számára elérhető. A Viber emellett egy speciálisan kialakított matricacsomagot is elindít, amely kiegészíti és támogatja a harcvonalban lévő egészségügyi dolgozók erőfeszítéseit a vírussal szemben, valamint motivációs és pozitív üzeneteket terjeszt világszerte a karantén ideje alatt. Azok, akik letöltik a csomagot a Viber matrica-áruházából, azonnali hozzáférést kapnak a chatbothoz.

A chatbot ezen a linken keresztül is elérhető, akár asztali számítógépről is: https://chats.viber.com/coronavirusinfo

Pár napja a Viber már a videóhívásokat is továbbfejlesztette, hogy ezzel is segítsen a járvány idején a kommunikációban.

További hírek találhatók a Media1-en.

Szóljon hozzá!