Lokál. Fotó: Ladányi András / Media1

Oda a Ripost és a Lokál önállósága

A jobboldal két bulvárlapja heteken belül elveszíti eddig még megmaradt részleges önállóságát is. Beolvadással megszűnik a Habony Árpád féle Modern Media Group és az Ómolnár Miklós nevéhez köthető Ripost Media Kft.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Habony Árpád irányítása alatt létrehozott Modern Media Group Zrt. (MMG), a Lokál és a 888.hu kiadója, valamint Ómolnár Miklós korábbi cége, a Ripost Média Kft., a Ripost napilap és a ripost.hu kiadója a cégadatok szerint szeptember végén megszűnik.

A cégek jogutódja beolvadással a Fidesz-közeli sajtóholding, a KESMA alá tartozó Mediaworks Hungary Zrt. lesz, írja a 24.hu.

A portál hozzátette: ezzel a két kormányközeli bulvárlap, valamint a megszűnő kft.-k többi kiadványa ugyanannak a vállalatnak a fennhatósága alá kerül, amely többek között a megyei lapokat, a Nemzeti Sportot, a Világgazdaságot, a Figyelőt és a Szabad Földet is menedzseli.

A három kiadó tulajdonosa már eddig is azonos volt. 2018 végén Habony és Ómolnár ugyanis éppúgy felajánlotta a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványnak (KESMA) a cégeit, ahogy Mészáros Lőrinc is a Mediaworksöt. Céges különállásuk azonban még majd egy évig megmaradhatott. (A KESMA-cégek felett a Mediaworks gyakorol uralmi jogot.)

Korábban a Válasz Online arról is írt, hogy esetleg bezárnák a Lokált, illetve a Ripostot beolvasztanák a Borsba, de a kiadó közölte, hogy ez nem igaz.

Rossz éve volt a Modern Media Groupnak és a Ripostnak is

A 24.hu beszámolt arról is, hogy a 2018-as év mindkét lapkiadó számára siralmas eredménnyel zárult.

A Modern Media Group (MMG) 313 millió, a Ripost Média pedig 137 milliós veszteséggel zárt, miközben a tulajdonjogok felajánlása előtti időkben nyereségesen működött mindkét vállalkozás. 2017-ben az MMG 683 millió forintos tiszta hasznot termelt, amit a három akkori tulajdonos, Habony Árpád, Győri Tibor és Keresztesi Péter osztalékként ki is vett a kasszából.

Az MMG tavalyi financiális mélyrepülése egyébként azért is különös, mert többször előfordult, hogy annyi – főként állami cégektől származó – hirdetés volt a Lokálban, hogy az újságba csupán egy-két cikk fért el, jegyezte meg a portál.

Néhány napja a Media1 arról is beszámolt, hogy megszűnik a Ripost Media egyik terméke, az Ómolnár Miklós féle Hello magazin. A Hello magazin előfizetői a Mediaworks lapjai közül választhatnak alternatívaként, vagy visszakérhetik a befizetett előfizetési díjat.

Borító: A Lokál egy újságtartóban Budapesten. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Newsreel, hogyan tanítsuk a jövő újságíróit? konferencia logója

Hova tart az újságírás jövője?

A digitális újságírás legújabb irányzatait sajátíthatják el a gyakorló és még most tanuló újságírók a „Newsreel, hogyan tanítsuk a jövő újságíróit?” projekt néven futó tananyagból. Elmentünk a témával kapcsolatos konferenciára Pécsre, és az újságírói készségek megváltozásáról, illetve az újságírás jelenéről és jövőjéről is sokat hallottunk.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!