#loveislove, Coca-cola fotó: Ladányi András, Media1

Fideszből támadják a Coca-Colát, de a márka nem áll le a #loveislove kampányával

Homoszexuális emberek is szerepelnek a Coca-Cola #loveislove kampányának egyik plakátján, emiatt egy fideszes képviselő bojkottot hirdetett a kormány stratégiai partnere ellen és online petíció is indult. A Coca-Cola azonban folytatja egyenjogúságpárti kampányát, sőt szivárványos palackkal készül a Sziget-fesztiválra. Mivel az üdítőmárka plakátjai a BKV-s felületeken is megjelentek, a tömegközlekedési cég is megszólalt. Becsatlakozott a Hit Gyülekezete is a megszólalók közé.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Felzúdulást keltett a a Fidesz-KDNP kormány stratégiai partnerének, a Coca-Cola Magyarországnak a legújabb, a most kezdődő Sziget Fesztivál idei témájához („Love Revolution„, azaz a „Szeretet forradalma”) kapcsolódó, egyenjogúságot hirdető #loveislove elnevésű kampánya.

Egy fideszes országgyűlési képviselő, Boldog István közölte, hogy ő többet nem iszik a márka termékeiből, amíg a gyártó folytatja a #loveislove kampányát, később pedig, miután erről beszámolt a kormányközeli Pestisrácok, online petíció is indult, ahol a kampány leállítását követelik a cégtől.

A biztosítékot az verte ki, hogy a metróban is elhelyezett plakátok közül az egyiken egy homoszexuális páros is látható.

A BKV magyarázkodásba kezdett

A BKV, melynek területén felbukkantak a plakátok, igyekezett elhatárolódni az ügytől. Bár azt nem írta le konkrétan a fővárosi tömegközlekedési cég, hogy egyetért-e a társadalmi egyenjogúság gondolatán alapuló kampánnyal, vagy a BKV inkább ellene van, a cég kiadott egy magyarázkodós közleményt, melyben azt írja, hogy a reklámcélú felületek hasznosítását külső, szerződött partnerek végzik, a felületek hasznosítása ugyanis nem tartozik közvetlenül a BKV Zrt. profiljába.

Azt is írták, hogy épp közbeszerzési eljárást folytatnak, és heteken belül döntenek, ki értékesítse ezután a BKV-s hirdetési felületeket.

A Coca-Cola Love is Love kampánya a metróban. Fotó: Ladányi András, Media1
A Coca-Cola Love is Love kampánya a metróban. Fotó: Ladányi András, Media1

„Jelenleg két céggel állunk bérleti szerződéses jogviszonyban. A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, mely társaság hatályos bérleti szerződése alapján jogosult felületeink reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is. Ennek értelmében Társaságunk hirdetésre alkalmas felületein a különböző megrendelői igényeknek megfelelően a kampányokat a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják és bonyolítják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban. A Társaságunk tulajdonában/kezelésében lévő reklámfelületek hasznosítására jelenleg van folyamatban egy közbeszerzési eljárás. Ennek során a BKV Zrt. és a BKK Zrt. közös ajánlatkérőként reklámozási tevékenységgel kapcsolatos komplex reklámértékesítési, szervezési szolgáltatást kíván beszerezni, aminek része a reklámhelyek kialakítása, reklámfelületek létrehozása, a kapcsolódó reklámértékesítési tevékenység végzése, monitoring rendszer kiépítése. Cél, hogy az újonnan kialakuló szerződéses állomány egyszerűbb, egyben a jelenleginél pontosabban szabályozott legyen. Az új reklámtender lezárása heteken belül várható.”

A Coca-Cola kitart, lesz szivárványcímkés palack is

A Coca-Cola is megszólalt a fideszes megnyilatkozás után. Az üdítőipari cég azt írta közleményében, a #loveislove címkével futó hirdetésekkel és különleges palackkal azért csatlakozott a Sziget Fesztivál idei témájához, mivel örömmel vállalnak közösséget a „Szeretet forradalma” témájával, a Coca-Cola ugyanis alapvető értéknek tartja az egyenlőséget és a sokszínűséget.

„Az ikonikus, több országban is megjelenő, szivárványos palackcímkénk is ezt fejezi ki, ezen értékek előtt tiszteleg” – írják.

Tájékoztatást adtak arról is, hogy a szivárványos címkékkel ellátott, limitált szériás 0,5 literes Coca-Cola zero termékeket a Sziget fesztivál területén értékesítik. Ezt a kampányt kíséri városszerte plakátkampány. Háromféle plakát is készült, ezeken egy-egy Coca-Colát ivó pár szerepel – hetero- és homoszexuális párok egyaránt.

„Ezzel valóban szeretnénk üzenetet közvetíteni: a hitünket abban, hogy mindenkinek joga van a szeretetre, szerelemre; hogy a szerelem érzése ugyanaz (#loveislove). Sok reklám – nemcsak a Coca-Coláé – esetében megoszlik az emberek véleménye: van, akinek tetszik, és van, akinek nem.  Természetesen tiszteletben tartjuk, ha másoknak eltér a véleménye a miénktől” – írják.

A Coca-Cola közleménye ezek után úgy folytatódik:

„Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié, ahogy a Coca-Cola is.”

A Hit Gyülekezete is megszólalt

További érdekesség, hogy a Németh Sándor vezette Hit Gyülekezete egyház (az ATV tulajdonosa) is az egyenjogúságpárti kampány elleni aláírásgyűjtésben való részvételre buzdította híveit a Facebookon.

Az Orbán-kormány egyébként 2012. július 20-án, elsőként kötött stratégiai partnerségi megállapodást a Coca-Cola magyarországi gyárával, aminek alkalmából kóla fogyasztása közben készültek sajtófotók Orbán Viktorról. A kólás dobozt ereklyeként őrizte Havasi Bertalan miniszterelnöki sajtófőnök.

Orbán Viktor 2012-ben azt mondta: a Coca-Cola számára soha nem csak egy dobozt jelentett, ugyanis amikor a rendszerváltás előtt belekortyolhatott az italba, úgy érezte, legalább addig is a nyugati világhoz tartozott.

Frissítés 08.07

A Coca-Cola lecseréli a plakátjait, de az új verzió sem fog tetszeni azoknak, akik nem hisznek az egyenjogúságban. A #loveislove plakátok egy részét egyébként máris megrongálták.

Borító: a Coca-Cola #loveislove kampányának egyik plakátja Budapesten, a JCDeacux buszvárójában. Fotó: Ladányi András, Media1

NKM Energia, vállalkozása energiája

Az energia a vállalkozások és vállalatok fejlődéséhez és mindennapi működéséhez elengedhetetlen, legyen szó áramról vagy gázról. Az NKM Energia Zrt. Magyarország legnagyobb, végfelhasználókat ellátó energetikai társasága, amely a teljes hazai energiafelhasználás egyharmadát is meghaladó, éves szinten mintegy 62 TWh földgázt és villamos energiát értékesít ügyfelei részére a versenypiacon és az egyetemes szolgáltatásban. (x)

Tovább a részletekért »

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Nem indít eljárást a HírTV ellen a Médiatanács a Párbeszéd által kifogásolt kitörés napi riport miatt

A grémium szerint nem sértett jogszabályt a kormányközeli hírcsatorna, amikor „Antifasiszta tüntetők zavarták meg a kitörés napi megemlékezéseket” címmel sugározta a Párbeszéd szerint nácimosdató egyik hírösszeállítását. A grémium egyúttal meghosszabbította az egyik Rádió 1-es és Best FM-es partnerrádió médiaszolgáltatási jogosultságát, valamint folytatta több rádiós pályázat lebonyolítását.

Ján Kuciak szlovák oknyomozó újságíró és menyasszonya, Martina Kušnírona meggyilkolása után még hónapokkal is gyertyákkal emlékeznek Pozsonyban. Fotó: Szalay Dániel, Media1 (a mobiltelefonos felvétel 2018.12.30-án készült)

23 évre ítélték Ján Kuciak újságíró és párja gyilkosát, az ügyész súlyosbításért fellebbezett

Az ügyész a fellebbezés során a kiszabott 23 helyett 25 év letöltendő szabadságvesztést kért M. Miroslavra, Ján Kuciak szlovák oknyomozó újságíró és menyasszonya, Martina Kusnírová két évvel ezelőtti, nagy botrányt és politikai viharokat is kiváltó meggyilkolása és egy további gyilkosság kapcsán. Martina Kusnírová családjának jogi képviselője szerint életfogytiglani büntetés lett volna indokolt.