#loveislove, Coca-cola fotó: Ladányi András, Media1

Fideszből támadják a Coca-Colát, de a márka nem áll le a #loveislove kampányával

Homoszexuális emberek is szerepelnek a Coca-Cola #loveislove kampányának egyik plakátján, emiatt egy fideszes képviselő bojkottot hirdetett a kormány stratégiai partnere ellen és online petíció is indult. A Coca-Cola azonban folytatja egyenjogúságpárti kampányát, sőt szivárványos palackkal készül a Sziget-fesztiválra. Mivel az üdítőmárka plakátjai a BKV-s felületeken is megjelentek, a tömegközlekedési cég is megszólalt. Becsatlakozott a Hit Gyülekezete is a megszólalók közé.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Felzúdulást keltett a a Fidesz-KDNP kormány stratégiai partnerének, a Coca-Cola Magyarországnak a legújabb, a most kezdődő Sziget Fesztivál idei témájához („Love Revolution„, azaz a „Szeretet forradalma”) kapcsolódó, egyenjogúságot hirdető #loveislove elnevésű kampánya.

Egy fideszes országgyűlési képviselő, Boldog István közölte, hogy ő többet nem iszik a márka termékeiből, amíg a gyártó folytatja a #loveislove kampányát, később pedig, miután erről beszámolt a kormányközeli Pestisrácok, online petíció is indult, ahol a kampány leállítását követelik a cégtől.

A biztosítékot az verte ki, hogy a metróban is elhelyezett plakátok közül az egyiken egy homoszexuális páros is látható.

A BKV magyarázkodásba kezdett

A BKV, melynek területén felbukkantak a plakátok, igyekezett elhatárolódni az ügytől. Bár azt nem írta le konkrétan a fővárosi tömegközlekedési cég, hogy egyetért-e a társadalmi egyenjogúság gondolatán alapuló kampánnyal, vagy a BKV inkább ellene van, a cég kiadott egy magyarázkodós közleményt, melyben azt írja, hogy a reklámcélú felületek hasznosítását külső, szerződött partnerek végzik, a felületek hasznosítása ugyanis nem tartozik közvetlenül a BKV Zrt. profiljába.

Azt is írták, hogy épp közbeszerzési eljárást folytatnak, és heteken belül döntenek, ki értékesítse ezután a BKV-s hirdetési felületeket.

A Coca-Cola Love is Love kampánya a metróban. Fotó: Ladányi András, Media1
A Coca-Cola Love is Love kampánya a metróban. Fotó: Ladányi András, Media1

„Jelenleg két céggel állunk bérleti szerződéses jogviszonyban. A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, mely társaság hatályos bérleti szerződése alapján jogosult felületeink reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is. Ennek értelmében Társaságunk hirdetésre alkalmas felületein a különböző megrendelői igényeknek megfelelően a kampányokat a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják és bonyolítják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban. A Társaságunk tulajdonában/kezelésében lévő reklámfelületek hasznosítására jelenleg van folyamatban egy közbeszerzési eljárás. Ennek során a BKV Zrt. és a BKK Zrt. közös ajánlatkérőként reklámozási tevékenységgel kapcsolatos komplex reklámértékesítési, szervezési szolgáltatást kíván beszerezni, aminek része a reklámhelyek kialakítása, reklámfelületek létrehozása, a kapcsolódó reklámértékesítési tevékenység végzése, monitoring rendszer kiépítése. Cél, hogy az újonnan kialakuló szerződéses állomány egyszerűbb, egyben a jelenleginél pontosabban szabályozott legyen. Az új reklámtender lezárása heteken belül várható.”

A Coca-Cola kitart, lesz szivárványcímkés palack is

A Coca-Cola is megszólalt a fideszes megnyilatkozás után. Az üdítőipari cég azt írta közleményében, a #loveislove címkével futó hirdetésekkel és különleges palackkal azért csatlakozott a Sziget Fesztivál idei témájához, mivel örömmel vállalnak közösséget a „Szeretet forradalma” témájával, a Coca-Cola ugyanis alapvető értéknek tartja az egyenlőséget és a sokszínűséget.

„Az ikonikus, több országban is megjelenő, szivárványos palackcímkénk is ezt fejezi ki, ezen értékek előtt tiszteleg” – írják.

Tájékoztatást adtak arról is, hogy a szivárványos címkékkel ellátott, limitált szériás 0,5 literes Coca-Cola zero termékeket a Sziget fesztivál területén értékesítik. Ezt a kampányt kíséri városszerte plakátkampány. Háromféle plakát is készült, ezeken egy-egy Coca-Colát ivó pár szerepel – hetero- és homoszexuális párok egyaránt.

„Ezzel valóban szeretnénk üzenetet közvetíteni: a hitünket abban, hogy mindenkinek joga van a szeretetre, szerelemre; hogy a szerelem érzése ugyanaz (#loveislove). Sok reklám – nemcsak a Coca-Coláé – esetében megoszlik az emberek véleménye: van, akinek tetszik, és van, akinek nem.  Természetesen tiszteletben tartjuk, ha másoknak eltér a véleménye a miénktől” – írják.

A Coca-Cola közleménye ezek után úgy folytatódik:

„Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié, ahogy a Coca-Cola is.”

A Hit Gyülekezete is megszólalt

További érdekesség, hogy a Németh Sándor vezette Hit Gyülekezete egyház (az ATV tulajdonosa) is az egyenjogúságpárti kampány elleni aláírásgyűjtésben való részvételre buzdította híveit a Facebookon.

Az Orbán-kormány egyébként 2012. július 20-án, elsőként kötött stratégiai partnerségi megállapodást a Coca-Cola magyarországi gyárával, aminek alkalmából kóla fogyasztása közben készültek sajtófotók Orbán Viktorról. A kólás dobozt ereklyeként őrizte Havasi Bertalan miniszterelnöki sajtófőnök.

Orbán Viktor 2012-ben azt mondta: a Coca-Cola számára soha nem csak egy dobozt jelentett, ugyanis amikor a rendszerváltás előtt belekortyolhatott az italba, úgy érezte, legalább addig is a nyugati világhoz tartozott.

Frissítés 08.07

A Coca-Cola lecseréli a plakátjait, de az új verzió sem fog tetszeni azoknak, akik nem hisznek az egyenjogúságban. A #loveislove plakátok egy részét egyébként máris megrongálták.

Borító: a Coca-Cola #loveislove kampányának egyik plakátja Budapesten, a JCDeacux buszvárójában. Fotó: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Sere Péter, a Zemplén TV ügyvezetője

A Médiatanács 12 évet adott a Zemplén TV-nek

A Médiatanács eddig mindig évente hosszabbította meg a Zemplén Televízió médiaszolgáltatási jogosultságát, de most egy „történelmi szerződéskötésnek köszönhetően” 2032-ig tovább üzemelhet a tévé.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!