A közmédia gyártóbázisa Budapesten a Kunigunda útján. Fotó: Ladányi András / Media1

Távozott a Közmédia sporthír-főszerkesztője

Balogh Péter Dávid felelt mostanáig az M1 mellett az összes állami rádió és az MTI hírszolgáltatás sporthíreinek felügyeletéért is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Media1 információi szerint véget ért a közmédiás karrierje Balogh Péter Dávidnak, aki a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nél a sporthír-területnek volt a vezetője az elmúlt években. Balogh Péter Dávid alá tartozott az M1 nemzeti hírtévé mellett az állami rádiók (Petőfi, Kossuth, Bartók és Dankó Rádió) és az MTI hírügynökségi sporthírszolgáltatása.

Körülbelül 30-40 fő tartozhatott Balogh felügyelete alá, de hatalma ennél nagyobb is volt, hiszen az MTI híreit más médiatermékek is átveszik, pláne, amióta az MTI hírszolgáltatása ingyenesen felhasználhatóvá vált.

Balogh Péter Dávid július elsejével távozott az állami médiavállalattól.

A távozó sporthír-főszerkesztő feladatait értesülésünk szerint Bittmann Emil műsorvezető, Balogh eddigi egyik beosztottja örökölte meg.

Áthelyeztette Áder János fiát

A távozás miatt médiapiaci berkekben azonnal folyosói találgatások kezdődtek, hogy Balogh távozásának köze lehet-e ahhoz, hogy mintegy két évig Balogh Péter Dávid csapatában multimédiás újságíró beosztásban dolgozó Áder Andrást, Áder János köztársasági elnök fiát a sporthír-főszerkesztő egy korábbi vita után, 2015 második felében áthelyeztette az M1-ről az M4-re, ami jóval kisebb presztízzsel jár. (Áder fia ezután egyébként néhány hónapig a német Bayern Münchennél volt szakmai gyakorlaton, majd a Vasas Kubala Akadémia stábjának is tagja lett.)

Balogh nem csak sportfőszerkesztő volt, de sajtófőnök is egy sportszövetségnél

Balogh Péter Dávid egyébként a Duna Médiaszolgáltatónál betöltött sporthírfőszerkesztői feladatai mellett a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) sajtófőnökeként is ismert sportos berkekben. Az MKKSZ honlapján is így szerepel a neve a tisztségviselők között, valamint a kajakkenusport.hu impresszumában szerkesztőként említik.

A Media1 néhány forrása úgy vélekedett, hogy a két pozíció, a sajtófőnökség és a sporthír-főszerkesztés meglehetősen összeférhetetlen volt egymással, hiszen Balogh a sporthír-terület vezetőjeként ráhatással lehetett arra, hogy mely sporthírekről, mekkora terjedelemben, illetve milyen tálalásban számoljon be az MTI, az M1, a Petőfi és a Kossuth Rádió, miközben ő maga függőségi viszonyban állt az egyik sportszövetséggel. A Kajak-Kenu Szövetség sajtófőnökeként például neki kellett volna nyilatkoznia a köztévé sportriportereinek kérdésére.

Ki kezdeményezte a váltást?

Balogh Péter Dávidnak kérdést küldtünk az MKKSZ-es e-mailjére, hogy ő vagy a Duna Médiaszolgáltató Zrt. kezdeményezte-e azt, hogy távozzon a Közmédiától.

Érdeklődtünk arról is, hogy a sokak által vélt összeférhetetlenség, netán az Áder János fiával való korábbi ügy, vagy valami más áll-e távozása hátterében, illetve kérdeztük azt is, mi a véleménye a felvetődött összeférhetetlenségi aggályok kapcsán. Rákérdeztünk, van-e olyan terve, hogy az MKKSZ-es sajtófőnökség mellé ismét további pozíciót is vállal valahol.

Kerestük e-mailben a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatóját, Dobos Menyhértet, valamint a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtóirodáját is kérdésekkel, hogy ki kezdeményezte a munkaszerződés felbontását, illetve mi van ennek a hátterében.

Válasz egyelőre nem érkezett, de ha később mégis reagálnak az érintettek, arról természetesen beszámolunk.

Frissítés: Végül mégis reagált az MTVA sajtóirodája, mutatjuk, hogy mit

Az MTVA sajtóirodája végül, bármiféle konkrétum nélkül a következő „választ” küldte a Balogh Péter Dávid távozására vonatkozó alábbi kérdéseinkre:

1. Ki, a munkavállaló vagy pedig a munkáltató kezdeményezte-e Balogh Péter Dávid munkaszerződésének felbontását?

2. Van-e esetleg köze a fejleménynek a Magyar Kajak Kenu Szövetségnél is betöltött pozícióval való vélt összeférhetetlenséghez?

3. Van-e esetleg köze az Áder János fiával történt korábbi ügyhöz?

„Tisztelt Szalay Dániel!
Ez is egy fake news.
Üdvözlettel,
MTVA Sajtó Osztály”

Az állami médiavállalat személynév nélkül érkező reakciójából nem derül ki, hogy mi a valótlanság, a „fake”, és mi akkor szerintük az igazság.

Balogh Péter Dávid egyébként továbbra sem reagált.

Frissítés 2019.09.03.

Kiderült, ki lett a közmédiánál az új sporthír-főszerkesztő. Személye annak kapcsán vált ismertté, hogy elindult a Nemzeti Sporthíradó.

Borító: Balogh Péter Dávid egyik volt munkahelye, a Közmédia gyártóbázisa Budapesten a Kunigunda útján. Fotó: Ladányi András / Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Klubrádió

Ismét a Médiatanács kezében a Klubrádió sorsa

Kérelmet adott be pár hete az éppen ma a 18. születésnapját ünneplő, pár éve a Médiatanács által majdnem teljesen elnémított rádió a 2021 elején lejáró médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása ügyében a grémiumhoz. Stock Richárd vezérigazgatót erről kérdezte a Media1.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!