A 24.hu korábbi cikkéből tudható, hogy 66,8 millió forintot fizetett az MTVA (közvetve tehát az adófizetők) a Rogán Cecília (Rogán Antal fideszes képviselő, a propagandaminiszter felesége) és Sarka Kata nevéhez fűződő, Magyarország Szépe – Miss World Hungary című szépségkirálynő választás jogaiért. A történetet a minap az mfor.hu tovább boncolgatta, arról elmélkedve, hogy vajon mennyire volt etikus, ami történt.
Egyrészt politikailag korrekt-e az állami, közszolgálati tévében – ahogy ők fogalmaznak – „húsvásárokat” rendezni, illetve ha már ez történik, a nézettség szempontjából legalább megtérült-e az ezért kifizetett közpénz.
Az mfor.hu szerint a másra elfolyó milliárdokhoz képest még akár aprópénznek is tűnhet a 66,8 millió forint, amit a Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília holdudvarához tartozó Digital Minds Kft.-nek fizetett az állami médiavállalat a versenyért, de ha megnézzük, hogy a kereskedelmi célcsoportban (18-49) ezért az összegért mindössze 25 ezer ember szórakoztatását biztosították, akkor már messze nem tűnik olyan kevésnek a kifizetett pénz.
„Persze erre azt is lehet mondani, hogy a műsor nem a 18-49 év közöttiek számára készült, hanem annak a 185 ezer nyugdíjasnak, akik vélhetőleg a teljes népességben mért 210 ezer nézőre feltornázták az összesített számot” – tette hozzá az mfor.hu. (A műsor a teljes, még a 4 éveseket is magába foglaló lakosságban egyébként összesen 5,2 százalékos közönségarányt produkált.)
A szépségversennyel párhuzamosan futott egyébként az ATV-n az ellenzéki főpolgármester-aspiránsok vitája. Ez utóbbi 320 ezer nézővel, 7,7 százalékos közönségaránnyal futott. Míg a TV2-n az Amazonas kincse film 10,8 százalékot produkált.
A TV2-nek nagyon bejött a múlt heti stratégiája
Az mfor.hu egyébként kitért az RTL Klub és a TV2 közötti nézettségi verseny 25. heti (múlt heti) alakulására is, melynek során a TV2 még a kereskedelmileg kiemelt 18-49-es korosztályban is lépéselőnybe került főműsoridőben (19-23 óra között) és a TV2 lett a legerősebb csatorna valamennyi hétköznap este. Ez egyébként ebben az idősávban és célcsoportban nagyon ritkán sikerül csak a TV2-nek, ami az alábbi ábrán látszik is.
Ehhez most 11,4 százalékos közönségarány is elegendő volt, ami nem kimagasló, hiszen a TV2 a tavaszi és az őszi időszakban ennél tud többet is.
A TV2 a jó eredményeket főleg a Bezár a bazár sikerének, és annak köszönhette, hogy az RTL Klub akkor még vele azonos műsorsávban lévő sorozata, a Megtörve inkább csak bukdácsolt. Hétvégén az RTL vissza tudta szerezni a vezetést szombaton, vasárnap viszont újabb izgalmas helyzet alakult ki, ugyanis a Nielsen Közönségmérés szerint a két csatorna közel azonos közönségaránnyal futott.
(A cikk egyes részeinek eredetije az mfor.hu-n jelent meg.)
A mai nap fontos tévés híre, hogy a TV2 hamarosan képernyőre tűzi Gundel Takács Gábor műsorvezetésével az Áll az alku című gameshowjának évadát.