Az RTL Klub Cápák Között c, műsorának cápái

Cápák Között: Új részletek az RTL Klub új műsoráról

Kiderült, ki lesz a Cápák Között műsorvezetője és bemutatkoztak az üzletember mentorok, azaz a cápák is.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Sajtótájékoztatót tartott ma az RTL Klub február 18-án, 21 óra 10-kor kezdődő, „üzleti típusú X-Faktora”, a héten több más műsorral együtt érintőlegesen már beharangozott Cápák Között produkció. Több új részlet is kiderült a műsorral kapcsolatban, például az, hogy a műsorvezető Kovalcsik Ildikó, azaz Lilu lesz, illetve a műsor producere Máté Krisztina.

A műsorban résztvevő „játékosok” üzleti ötletekre kaphatnak komoly befektetéseket azoktól az üzletemberektől, akik ezt vállalták. A Media1 érdeklődésére a hivatalos bejelentés után azt is elárulták, hogy az új műsor 9 héten át jelentkezik, egészen április 22-ig lesz képernyőn. A műsor sikerességétől függően fogja az RTL megfontolni, hogy később akár folytatást is rendeljen belőle, de erről most nem mondtak még semmi hivatalosat a bejelentéskor, ami induló műsor lévén persze nem csoda.

Lilu, a Cápák Között műsorvezetője. Fotó: RTL Magyarország / Hargitay Olivér
Lilu, a Cápák Között műsorvezetője. Fotó: RTL Magyarország / Hargitay Olivér

Előre felvették

Kiderült az is, hogy a műsort előre felvették (annál is inkább szükség volt erre, hiszen Lilu, a műsorvezető épp várandós), így a Cápák Között abban is különbözik majd az X-Faktortól, hogy itt a nézők nem tudnak majd élő szavazással beleszólni a verseny alakulásába.

Mondjuk furcsa is lenne, ha például Fehér Gyula, a Ustream alapítója által befektetni kívánt pénzekről a nézők dönthetnének, nem pedig ő. (Merthogy Fehér Gyula lesz az egyik üzleti mentor, de hogy kik még, azt nem spoielerezzük el, csak a tudósítás végén.)

Az Ecopoly megelőzte a korát

Kolosi Péter programigazgató és az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese a bejelentés alkalmával felidézte, hogy az RTL Klub több mint tíz éve Ecopoly címmel indított már egy témájában hasonló műsort, ahol vállalkozási ötleteket mutattak be a játékosok. A műsor – bár Kolosi szavai szerint nézettségben sikeres volt – megelőzte a korát, mivel akkoriban még nem volt ilyen pezsgő startupos világ Magyarországon, mint most.

Kolosi szerint mostanra akkorát fordult a világ, hogy a pénz és a jó ötletek kölcsönösen keresik egymást, trendi lett startupokról beszélni. Kolosi úgy látja, az új műsor jót tesz majd az üzleti életnek és a nézők szórakoztatásához is hozzájárul majd.

Nagy drámákat ígérnek

A műsor kreatív producere, Rubin Kristóf azt mondta, a műsor komoly feszültségeket, drámai pillanatokat mutat be, hiszen a játékosok és a mentorok számára sem tét nélküli a játék. Az ötletekkel érkező vállalkozóknak összesen egy órájuk lesz rá, hogy az üzletembereket meggyőzzék, hozzájuk tegyék be a pénzüket. Emellett a műsorból megismerhetjük majd az ötletgazdák élettörténetét is.

A brit nézők 16 éve zabálják

Máté Krisztina producer főleg arról beszélt, hogy a Cápák Között eredeti változata 38 országban futott, eredetileg egyébként Japánból indult, ugyanakkor országonként nagyon eltérő stílusú a műsor. Az Egyesült Államokban például metropolita jellegű, ahol pénzkötegek mellett ülnek, Csehországban viszont egy pókhálós szobában. Magyarországon a felvételeket stúdióban rögzítették, ahol Máté Krisztina szavai szerint szerethető, szimpatikus, gyönyörű díszletek között ülnek majd a szereplők.

Máté Krisztina azt is mondta, hogy a műsor a briteknél már a 16. évadánál tart, hála a BBC-nek, és 160 ötlet kapott befektetést a műsor segítségével. A legmagasabb befektetés eddig 250 ezer font volt, de sokan szereztek 200 ezer fontot.

Krumpliküldő szolgáltatás

Máté Krisztina azt is elmesélte, hogy egészen elképesztő ötletekkel is érkeztek játékosok, volt, aki személyre szóló krumpliküldő szolgáltatással, cipőfűzést tanító eszközzel és csókjavító balzsammal jelentkeztek a külföldi produkciókhoz.

Nem az RTL fizet a mentoroknak

Rubin Kristóf kreatív producer arról is beszélt, hogy a műsor abból a szempontból is párját ritkítja, hogy a mentorok nem fizetést kapnak az RTL Klubtól, hanem még ők,  a cápák adnak pénzt a leendő győzteseknek, a kedvező megtérülés reményében. Ha viszont a befektetés nem válik be, a cápák veszítenek az ügyleteken.

A mentorok egyébként nemzetközileg is sikeres, elismert gazdasági szereplők, akik arra is képesek, hogy a vállalkozókról kialakult negatív képet megváltoztassák. Rubin Kristóf azt mondta, hogy ezek a mentorok egyenrangú félként beszélgetnek a műsorba érkező játékosokkal és a témák alapos körbejárásával igyekeznek majd dönteni a pénz sorsáról, szóval a műsor mentes lesz a fölényedésektől. Persze nem fogják babusgatni sem a játékosokat, hiszen az üzletemberek meg fogják kérdőjelezni az ötleteket, kötekedő kérdések is lesznek, de azért teszik mindezt, hogy alaposan körbejárják az ötleteket, hogy a befektetésük helyességéről meggyőződhessenek.

Ők a cápák

Végére hagytuk, de íme a mentorok, azaz a cápák névsora:

  • Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz elnöke. A cégcsoport évente 500 millió üveg ásványvized ad el. Ő a PepsiCo üdítők és élelmiszerek regionális tulajdonosa, 4 danos cselgáncsozó, 18-szoros kupagyőztes és Magyar Bajnok.

Balogh Levente, az RTL Klubon induló Cápák Között cápája. Fotó: Hargitay Olivér

  • Fehér Gyula, a Szilícium-völgyben nagy sikereket elért, 3 éve az IBM tulajdonában lévő Ustream videostreming szolgáltatás alapítója. A Ustreamen keresztül Michael Jackson temetését 8 millióan nézték.

Fehér Gyula, a Ustream alapítója, az RTL Klub Cápák Között című műsorának egyik cápája.

  • Balogh Péter, a navigációs rendszereket fejlesztő, a világ több mint 100 országába értékesítő NNG (iGO) cég társalapítója, illetve a budapesti fókuszú angyalbefektető csapat, a Baconsult Kft. ügyvezetője. 24 céggel a legaktívabb angyalbefektetők egyike, pénzükkel és idejükkel hazai startupokat támogatnak, személyes tapasztalataikat, tudásukat, ötleteiket és kapcsolataikat is adják a befektetések mellé.

Balogh Péter, a Cápák Között cápája

  • Apró Anna, egy egészségügyi szolgáltató cég, a Cor-a Zrt.egyik tulajdonosa, a Brain Bar Blastoff Startup verseny zsűritagja, egy kockázati tőkebefektetéssel foglalkozó csapat, az OXO csoport egyetlen női tagja, mely a hazai piac legnagyobb méretű angyalbefektető csoportja. Portfóliójuk 25 aktív befektetésből áll. Az Oxo Holdings ügyvezetője, fő profiljuk a feltörekvő innovatív, design és technológiai cégekre szakosodott vagyonkezelés.

Apró Anna, a Cápák Között cápája

  • Moldován András,  egy mangalicatenyésztő és feldolgozó cég, a Mangal Ilona Sertéshízlalda Kft. tulajdonosa és igazgatója, egyben a Jack’s Burger étteremlánc és egy szoftverfejlesztő cég, az Animalsoft Kft. tulajdonosa. Foglalkozott ingatlanbefektetéssel, volt brókerház-tulajdonos és kereskedett már szinte mindennel, ami üzletben kapható.

Moldován András, befektető, az RTL Klub egyik cápája.

Túl nagyokat álmodó és túl sokat költő ötletgazdák

Az öt mentor egyébként a sajtótájékoztatón Lilu kérdésére válaszolva azt is elmondta, hogy melyek voltak a legjellemzőbb hibák, amelyeket a startupperek úgy általában elkövetnek. Az egyik, hogy némelyik ötletgazda túl nagyot álmodik, úgy szeretné a világot meghódítani, hogy közben még belföldi termékkel nem rendelkezik. Emellett olyan jelentkező is akadt, aki még a tavalyi évi árbevételére sem emlékezett. Más jelentkezőknél az volt a hiba, hogy nem tudták kimutatni a pénzügyi megtérülést, vagy éppen nem tudták érthetően és kellő lelkesedéssel elmagyarázni, miről is szól az ötletük. Volt, aki egy kevésbé sikeres termék esetében a marketing erősítésétől remélte a termékértékesítés javulását, és a marketingre rengeteg pénzt égetett volna el. Miközben ha a termék önmagában nem jó, akkor a marketing sem lesz igazán hatékony.

A sajtótájékoztató vége felé Moldován András üzletembertől hangzott el talán az egyik legerősebb kulcsmondat: senki sem lehet jobb üzletember annál, mint amilyen ember valójában. Épp ezért nagyon fontos az is, hogy ki vezeti az adott vállalkozást. Ő ezért a befektetési kérdéseknél ezt nézi meg a leginkább.

A műsor stratégiai partnere egyébként a Telekom, a Samsung és a K&H Bank, valamint támogatója a BMW.

Fotók: Hargitay Olivér / RTL Magyarország

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

v4 agency, v4na, v4 news agency

Habony Árpád és az Orbán-közeli médiaholding új londoni tartalomgyárában bukkant fel a TV2 volt hírigazgató-helyettese

A kormányközeli V4NA impresszumában szereplő Tamás Tóth főszerkesztő sajtóinformációk szerint ugyanaz a személy lehet, aki korábban még Tóth Tamás Antal nevet használva a TV2 hírigazgató-helyettese volt, azt megelőzően pedig kényszertörölt és adótartozást hátrahagyó cége miatt bocsátották el a közmédia leányvállalatától. Közben kiderült más érdekesség is a Habony Árpáddal is összefüggésbe hozható hírügynökség kapcsán.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!