
A közmédia ellen is pert nyert a Datadat
Az elsőfokú ítélet szerint valótlan állításokat tett a hirado.hu. A Datadat közel száz pert indított hasonló ügyben.

Az elsőfokú ítélet szerint valótlan állításokat tett a hirado.hu. A Datadat közel száz pert indított hasonló ügyben.

Az egyelőre nem jogerős ítélet szerint a kormánypárti lap kiadójának milliós sérelemdíjat kell fizetnie, amiért több valótlan állítást is megfogalmazott a Bajnai Gordonhoz köthető cégről. A Datadat szerint ez még csak a kezdet.

Sokba került a miniszterelnök angol nyelvű honlapja, a Jókor című újság és a 13. havi nyugdíjhoz kiküldött „tájékoztató levél” is.

Újból nyilvános és kemény kritikát fogalmaztak meg Erős Antóniáék a TV2 Tények műsorvezetőiről.

Rágalmazás miatt feljelentést tesz a cég.

Az országgyűlési választást és népszavazást követően 15 napjuk volt a médiumoknak megküldeni az ÁSZ-nak a tájékoztatójukat, amiből kiderül, mekkora összeg folyt be hozzájuk.

Több, a műsorvezetők közvetlen környezetéből származó forrás is azt állítja, hogy az Orbán Viktor és a Fidesz újraválasztása mellett kampányoló, a TV2 által az országgyűlési választások előtt, idén március végén közzétett propagandavideóban szereplő tévések közül néhányan vonakodtak elvállalni a szereplést, és volt, aki vissza is utasította a feladatot. Csakúgy mint a néhány évvel ezelőtti hasonló videó esetében, a mostani felvételét is kihagyta Pachmann Péter – a Media1 úgy tudja, azért, mert összeegyeztethetetlennek tartja a szereplést a televíziós műsorvezetéssel. Vitányi Judit esetében informátoraink úgy emlékeznek, hogy könnyeivel küszködött, annyira elkeseredett a helyzet miatt, és kollégája lelki támogatására szorult. Úgy tudjuk, Szebeni István sem szívesen vállalta a felvételt. Megkerestük az érintetteket, beszéltünk a műsorvezetők közvetlen környezetében többekkel és a TV2 sajtóosztályának is kérdéseket küldtünk. Beszédes, mi történt és mi nem történt azután, hogy több hetes munkával a most következő cikket előkészítettük.

A Miniszterelnökség idén több mint 5 milliárdot költhetett arra, hogy a hagyományos médiafelületeken népszerűsítsék az országgyűlési választásokkal egyidőben tartott gyermekvédelmi népszavazást. Bár a plakátpiacon, a tévékben, a rádiókban és a napilapokban pörgött a kampány, a közösségi médiás költések a népszavazás esetében alacsonyak voltak.

Az Állami Számvevőszék nagyjából még két hétig fogadja be a két referendummal kapcsolatos politikai hirdetésekre vonatkozó adatokat.

Mivel korábban már kapott büntetést a tévétársaság egy gyakorlatilag ugyanilyen akciójáért, a TASZ szerint a választási bizottságnak meg kell találnia a módját annak is, hogy a döntéseit mindenki tiszteletben tartsa.