
Bezárt egy újabb lap: búcsúzik a Sikeres Sporthorgász
Megszűnt egy legendás hazai horgászlap, a Sikeres Sporthorgász, nem került nyomdába a lap – értesült a Media1.
Megszűnt egy legendás hazai horgászlap, a Sikeres Sporthorgász, nem került nyomdába a lap – értesült a Media1.
Mostantól osztrák vasúti jegyet kell vásárolnia annak, aki szeretné kezébe venni a The New York Timest. Alternatívaként a digitális kiadás marad.
Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai. E szerint 2022-ben nominális értéken ugyan csekély mértékben növekedtek, reálértéken azonban 10,8 százalékkal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4 százalékkal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések. Folytatódott a globális szereplők előretörése a magyar reklámpiacon.
8 százalékos növekedésre számíthat a globális reklámpiac idén, ami elmarad a korábbi időszak növekedési mutatójától, de magasabb a 2023-ban várható értéknél. Az egyes területeken belül jelentős eltérések lehetnek, derül ki a prognózisból.
Egyre többen használják a digitális szolgáltatókat (például Google, Facebook stb.), amelyek elszívják a bevételt az igazi tartalom-előállítók elől, hívja fel a figyelmet a Magyar Lapkiadók Egyesülete a sajtószabadság világnapján kiadott közleményében.
Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.
A digitális reklámok részaránya a Dentsu reklámpiaci előrejelzése szerint 2022-ben már meghaladhatja az 55 százalékot. Előrejelzésük szerint a nyomtatott napilapok és magazinok reklámpiaca várhatóan folytatja a zsugorodást.
Tizenöt éven át vezette a Népszavát főszerkesztőként, a 2017-es tulajdonosváltáskor azonban leköszönt a Népszava éléről, és ezután csak tiszteletbeli főszerkesztője maradt a lapnak Németh Péter. Idén október közepén azonban visszakerült a lap élére. A Media1 podcast vendége volt Németh Péter, a Népszava régi-új főszerkesztője.
Megjelent a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség legújabb, 2021 második negyedéves értékesített példányszámokat tartalmazó adatsora.
2021 második negyedévében a lapkiadók többsége vesztett, nyert viszont az RTL Magyarország és a TV2 Média Csoport.