
A HírTV csatlakozik az Atmediához
A Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) / Mediaworks hírcsatornája most először dolgozik majd nagy televíziós reklámértékesítő házzal.
A Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) / Mediaworks hírcsatornája most először dolgozik majd nagy televíziós reklámértékesítő házzal.
Lapinformáció szerint az RTL Magyarországhoz hasonlóan a ViacomCBS is úgy döntött, átáll és ezután az új típusú, az úgynevezett lineáris televíziós közönségarány-mutatót használja az eddigi shr% érték helyett. Az AMC Networks azonban egyelőre elutasítja az új mutató használatát és még kérdéses, hogy hogyan döntenek a piac olyan nagy szereplői mint például a TV2 Csoport.
Éves összesítésben a legtöbb nézőt olyan műsorok vonzották be mint például a Foci Eb, az X-Faktor, a Sztárban sztár leszek, A reszkessetek betörők, A mi kis falunk, vagy például a Tűzijáték közvetítése. Lássuk a részleteket.
Az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese a Media1-nek azt mondta, az Atmedia a közönségarány-mutatóval kapcsolatos RTL-es változtatással kapcsolatos reagálásában valójában nem arról a mutatóról beszélt, mint amire az RTL-nél átállnak, ugyanis a szpotszintű méréssel nem rendelkező, jellemzően kisebb hazai tévécsatornákat ezután is figyelembe veszi az RTL által választott közönségarány-mutató, és nem értenek egyet azzal, hogy ezeket ne kellene figyelembe venni, mint ahogy azt az Atmedia gondolja.
Az Atmedia a Media1.hu-hoz eljuttatott közleményében lényegében örömét fejezi ki, hogy az RTL Magyarország is felismerte annak fontosságát, hogy a hirdetés-értékesítési tevékenység során elsősorban csak a szpotméréssel rendelkező csatornákat érdemes figyelembe venni.
Az RTL Magyarország úgy döntött, hogy 2022-től a nézettségi adatainak publikálásakor, illetve a belső elemzései elkészítésénél a közönségarány mutató esetében átáll az egyéb nagyképernyő használat (Other) nélküli, úgynevezett lineáris shr% értékre az eddig alkalmazott shr% érték helyett. Az egyelőre még kérdéses, hogy a 117 tévécsatornából álló magyarországi tévés piacon hány követője akad ebben a 8 tévécsatornával rendelkező RTL-nek. Íme egy kis magyarázat, mi is ez az új nézettségi mutató, és miért döntött az átállás mellett a médiavállalat.
A múlt hét legnézettebb tévéműsora a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban és a teljes lakosságban is az RTL Híradó lett. Mutatjuk az 52. hét legnézettebb tévéműsorainak toplistáját és azt is, hogyan alakult a nézettségi verseny az év egészében.
A 18-49-es kiemelt korcsoportban, valamint a teljes lakosságra vetítve is a TV2 nyerte az előző, 51. hetet a Nielsen Közönségmérés nézettségi adatai alapján. A Reszkessetek betörők című vígjáték második részét nézték a legtöbben mindkét korcsoportban, az RTL Klub műsorai pedig egyik esetben sem kerültek be a top 3-ba, szemben az év többi időszakával, amikor a legtöbbször az RTL tarolt – derül ki a Media1 nézettségelemzéséből.
Ezúttal is mindent vitt az X-Faktor, mely újabb két alkalommal nyerte meg a nézettségi versenyt, és ezzel immáron 10. hete minden héten legyőzhetetlennek bizonyul teljes lakosságban és a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban. A Nielsen Közönségmérés adatai alapján a Forma-1 közvetítések segítségével az állami M4 Sport is be tudott kerülni a legnézettebb műsorok toplistájára.
Az egy héttel korábbitól eltérően ezúttal nem csak a 18-49-es korcsoportban, de a teljes lakosságban is az RTL Klub nagyszabású show műsora lett a legnézettebb tévéműsor. Szokás szerint mutatjuk a teljes 50-es nézettségi toplistát.