
Újra bevezeti a reklámadót a kormány
Visszatér a kommunikációs ágazatot 2014 és 2019 között sújtó adó.

Visszatér a kommunikációs ágazatot 2014 és 2019 között sújtó adó.

Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Ipar Kamara elnöke egy lapinterjúban beszélt arról, hogy támogatná a kata eltörlését. A DK közleményben bírálja az elképzelést, ami szerinte a vállalkozók sanyargatása lenne.

Ha megvalósul, amiről Varga Mihály pénzügyminiszter-jelölt beszélt a parlamenti meghallgatásán, az ismét érzékenyen érintheti más iparágak mellett a médiapiac egyes szereplőit is.

Az Európai Bizottság felfüggeszti a digitális adózás bevezetésére irányuló tervét annak érdekében, hogy ne veszélyeztesse az igazságosabb adózással kapcsolatos globális megállapodásra vonatkozó terveket.

A médiumok úgy gondolják, a lengyel kormányfő meg akarja roppantani őket a bevezetni kívánt reklámadóval.

Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének (MKOE) alelnöke szerint a januártól életbe lépő 40 százalékos kata különadó miatt 70-80 ezren már az év elejétől azonnali egzisztenciális visszalépéssel, jövedelmük akár 30 százalékos elvesztésével számolhatnak, miközben a koronavírus miatt amúgy is nagyon sokan szembesülnek komoly gazdasági kihívásokkal. Éves szinten 150-200 ezer családot, összességében mintegy félmillió embert érint nagyon hátrányosan a kormánypártok által megszavazott adóemelés. Különösen is sokan érintettek a kreatív iparban.

A köztársasági elnök aláírta azt a jogszabályt, ami alapján 40 százalékos különadóval kell számolniuk jövő januártól azoknak, akiknek egy évben ugyanazon üzleti partnercégtől 3 millió forintot meghaladó összegű bevételük származik. Emellett szigorodik a kapcsolt vállalkozások szabályozása és megszűnik annak lehetősége is, hogy valaki több vállalkozásban is katázás szerint adózzon.