influencer

Telefonozó gyerekek

Gyerekszereplők a digitális reklámokban: ajánlást adott ki az ÖRT

A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként. Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről adott ki ajánlást az Önszabályozó Reklám Testület a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.

Dukai Regina

Milliós GVH-bírság Dukai Regina cégének és a Red Lemon Mediának

A Red Lemon Media vezetője azt nyilatkozta, nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal döntésével, hiszen a hatóság olyan elemeket kért számon, amelyről jogszabály külön nem rendelkezik. Ráadásul minden poszt mellett feltüntették a #reklám megjelölést.

forint, pénz, huf, bírság

Kezdődik a véleményvezérek bírságolása

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mostanáig elnéző volt azon influencerekkel szemben, akik közösségi oldalaikon kereskedelmi terméket népszerűsítettek, de nem tüntették fel, hogy ezért ellenszolgáltatásban részesültek. A türelmi időnek azonban a jelek szerint vége.