érkező indexesek

Az Index.hu szerkesztősége a távozó indexesek távozása után, 2020.08.31-én.

Újabb változások az Index stábjában

Miközben további távozó vezető indexesek neve is eltűnt a napokban a lap impresszumából, kiderült, hogy visszatért az Indexhez az ősindexes Razzia Cattani, csatlakozott Sereg András, egykoron a Népszabadságnál publikáló szakújságíró, aki később az Alkotmánybíróság sajtófőnöke volt, és a volt pristinai magyar nagykövet is leszerződött az Indexhez.

Ecsenyi Áron, a Levesbe az Adók 75 százalékával (LA75) pártelnöke, aki két héten át az Index újságírója volt 2020 őszén

Indextől kirúgott pártelnök: Átverték a közvéleményt, akik elhitették, hogy a lap fideszes lett

Ecsenyi Áron, aki néhány héten át a médiás berkekben sokak előtt ismert pártelnöki funkcióját nem nagy dobra verve dolgozott az Indexnél mint újságíró, azt mondta egy lapinterjúban, hogy az előző, Dull Szabolcs főszerkesztő vezette indexes gárda sem volt független, egyúttal kijelentette, nem igaz, hogy most fideszes lett az Index, ezt a konteósok gondolják. Megemlített továbbá egy esetet, amikor a mostani, új indexes vezetés nem engedte ki az egyik írását, a pártelnök feltételezése szerint egy esetleges ellenzéki kritikától tartva. A pártelnök-újságíró bírálta az interjú során az ország szinte valamennyi ismertebb közvélemény-kutatóját, amiért egyik sem hajlandó foglalkozni az általa vezetett Levesbe az Adók 75 százalékával elnevezésű párttal kapcsolatos kutatással.

F. Tóth Benedek újságíró, az Index.hu kultúra rovatának leendő vezetője 2020. október 1-jétől Fotó: Matyas Hidy

F. Tóth Benedek az Index kultúra rovatának vezetője lesz

A Zsoldos Péter-díjjal is kitüntetett ismert író-újságíró és egyetemi oktató a Szabad Föld rovatvezetői székéből igazol a megújuló Index.hu-hoz. Korábban olyan helyeken is dolgozott mint a Magyar Hírlap, a Zóna.hu, a Világgazdaság vagy épp a 168 Óra. A Media1-nek elmondta, miért mondott igent az Index ajánlatára.

Media1 podcast és rádióműsor

A Telex tulajdonosa és az Index új vezető szerkesztője is a Media1 vendége volt

Sztankóczy András, az Index vezető szerkesztője a Media1 műsorában reagált a megújuló Indexet ért néhány bírálatra, például arra, mit keres az orbanviktor.hu egykori üzemeltetője a lapnál, vagy hogy miért lett hirtelen szakértő Nógrádi Györgyből az Indexen, holott korábban szélhámosnak állították be. A műsor vendége volt Kárpáti Márton, a Telex tulajdonosa, az Index volt főszerkesztő-helyettese is, aki elmondta, hogyan lett ő a tervezett lap tulajdonosa, mi alapján válogatják össze az 50 embert a 90 távozó indexes közül a Telexhez, illetve azt, hogy mennyiben lesz más a Telex, mint korábban az Index, de megkérdeztük azt is, mi lesz, ha néhány hónap múlva elfogy a most beérkezett támogatási pénz.

Balogh Ákos Gergely (Index) és Urbán Ágnes (Mérték Médiaelemző Műhely)

Az Index új főszerkesztő-helyettese szerint nem korrekt az érkező indexeseket hullarablózni, védelmébe vette Vaszilyt is

Balogh Ákos Gergelyt, az Index új főszerkesztő-helyettesét – aki korábban a Mandiner.hu-nak volt a főszerkesztője és akinek a cége korábban az orbanviktor.hu-nak volt az üzemeltetője – az elhíresült Gerényi-tervet kitaláló Gerényi Gábor résztulajdonában lévő Azonnali.hu podcastjában Urbán Ágnessel, a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával ültették össze egy vitára. BAG az interjúban megkérdőjelezte a távozó indexesek hősiességét, Urbán viszont azt mondta, sokan egzisztenciájukat tették kockára a felmondásukkal. Szó esett a Gerényi-tervről, ami lehet, hogy most mégis meg fog valósulni, és Vaszily Miklósról, az Indamedia társtulajdonosáról is elmondták a felek az eltérő véleményüket.