
Felfüggesztették a Telex egyik újságírójának parlamenti belépőjét
Az Országgyűlés Hivatala a kormánypárti Mandiner kérdésére válaszolva közölte a döntést, amiről aztán értesítették a Telex szakmai igazgatóját is.

Az Országgyűlés Hivatala a kormánypárti Mandiner kérdésére válaszolva közölte a döntést, amiről aztán értesítették a Telex szakmai igazgatóját is.

A Schmidt Mária vezette, kormányközeli XXI. Század Intézet már márciusban egy kiadványban listázta, hogy kiket tartanak a média szuverenitására nézve veszélyesnek Magyarországon.

A választás után egy darabig visszafogták a költéseiket, de most ez megváltozott.

A kormányközeli szervezet egyik véleményvezére azonban a háttérben „szellemi pezsgést” lát.

Politikusokkal, elemzőkkel, ismert emberekkel beszélgetve követik nyomon a csatorna műsorvezetői az országgyűlési választás legfontosabb történéseit. A tudósítóik négy különböző országból, tíznél is több vidéki és számos budapesti helyszínről jelentkeznek majd be.

Repkednek a százmilliók a kormányközeli véleményvezérek közösségi médiás jelenlétét pénzelő Megafonnál; nagyjából három hónap alatt duplázták meg az 500 milliós összesített költésüket. Az ellenzék kevésbé tud aktívan jelen lenni a Facebookon, az ő narratívájukat terjesztő Erősítő és az Ez a lényeg tudott csak jelentősebb összegeket költeni a platformon – de esetükben is százmilliós nagyságrendekről beszélhetünk.

A Párbeszéd társelnöke csaknem egy percen át sorolta a neveket egy videóban, akik ellen nyomozás folyik.

Néhány napja a Fidesz-sajtó egyik prominense, Bayer Zsolt még azt állította, hogy hülye, aki szerint igaz, hogy háború várható Ukrajnában. Aztán lett: csütörtök hajnalban Vlagyimir Putyin utasítására Oroszország megtámadta az ukrán fővárost, Kijevet. A hír, ami miatt most is tömegek menekülnek, órákon át nem mozgatta meg a Fidesz-közeli Origót. Megnéztük, mi a helyzet most.

Már most jelentős összegeket költöttek el politikai tartalmak kiemelésére a legnagyobb közösségi platformon, a Facebookon a politikai tér egyes szereplői. A legnagyobb összeg a Facebook hirdetéstárában lévő adatok szerint kormánypárti hirdetőktől származott.

Bár a Fidesz politikusai is sokat költöttek ilyen célra, de a kormányzat narratíváját ismételgető kormányközeli influenszer-képző őket is megelőzte a Facebook kimutatása szerint.