Bár elnöke november 1-jétől már nincs, azért a héten is ülésezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
Az NMHH Kommunikációs Igazgatóságának a Media1-hez eljuttatott közleménye szerint bejelentés alapján vizsgálták a Hirado.hu, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) hírportáljának szeptemberi, „Káosz, szenny, dugók – Küldjön fotót a lepusztuló Budapestről!” és az „Ellepték a drogosok és a hajléktalanok a buszmegállókat – Küldjön Ön is fotót a lepusztuló Budapestről!” cikkeit, melyekkel a Media1 is foglalkozott korábban.
Egyebek mellett azt is írták, hogy „a főváros békeidőben kevés olyan látványos mélyrepülést élt meg, mint napjainkban, Karácsony Gergely főpolgármestersége idején” – de gyakorlatilag a teljes cikksorozatot a főpolgármester lejáratására építették fel, bódult állapotban lévő hajléktalanokból álló galériákat közreadva.
A grémium úgy ítélte meg, nem történt jogsértés:
„Az írások a fővárosi közterületeken tapasztalható állapotokat mutatták be, a megjelent fotók illusztrációként szolgáltak, az ott látható személyek nem voltak azonosíthatók”
– indokolta döntését a testület.
Újabb frekvenciákat nyert el a Katolikus Rádió, fejlemények a Karc FM pályázatai kapcsán
Az NMHH Médiatanács az ülésén nyertest hirdetett a Dunaföldvár 104,1 MHz és a Kalocsa 94,5 MHz helyi frekvencia pályázatain: mindkét esetben a nyertes az egyedül jelentkező Katolikus Rádió Zrt. A frekvenciákat közösségi jelleggel, 2022. március 31-től használhatják.
A testület elvégezte a körzeti Budapest 102,1 MHz és a helyi Kaposvár 97,5 MHz frekvencia felhívásaira benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra szólította fel a grémium a Katolikus Rádió Zrt.-t, utóbbinál nyilvántartásba vette a Karc FM Média Kft.-t. A Dunaújváros 99,1 MHz helyi frekvencia esetében hiánypótlást kért a testület a Karc FM Média Kft.-től. Mindegyik esetben egyedül pályáztak a szolgáltatók.
Két helyi televíziót is figyelmeztettek
A Kölcsey TV és a Somogy TV szolgáltatóit burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az ÉPI-TECH Magazin egy-egy augusztusi adásában a műsorban bemutatott építőipari vállalkozásokról olyan többletinformációkat tett közzé, melyek a reklámokra jellemző módon segítették a népszerűsítést. Emellett a magazinműsor egy szeptemberi adása és annak ismétlései kapcsán a termékmegjelenítési szabályok vélhető megsértése miatt is eljárást indít a testület a Hegyvidék Televízió szolgáltatója ellen.
További híreket talál a Media1-en!