A Wizz Magazine a Wizz Air egyik légiutaskísérőjének kezében korábban

Mi lesz a WIZZ Air fedélzeti magazinjával?

Az elmúlt napokban többen is kérdezték tőlünk, visszakerül-e még az eddig a repülőgépek üléseinek háttámlájába helyezett magazin, a Wizz Magazine a fedélzetre, vagy az utazóknak örökre búcsút kell-e venniük a szerkesztőségi cikkeket is tartalmazó kiadványoktól. A Media1 megtudakolta a választ a légitársaság sajtókapcsolati munkatársától.

Bár a pandémia még nem múlt el, a napokban különböző biztonsági óvintézkedések és korlátozások mellett számos járatát újraindította a WIZZ Air, mely a koronavírus miatt az elmúlt időszakban egymás után törölte járatait és tartotta a gépeit a betonon, de most úgy ítélte meg, hogy immáron biztosítani tudja az utasok és a munkatársainak egészségének védelmét.

A légitársaság megszokott fedélzeti magazinja, a Wizz Magazine – melyet eddig két havonta, 400.000 példányban nyomtattak – azonban a járatok újraindításakor nem került vissza a repülőgépekre. A Media1 is kapott üzeneteket, amelyekben néhányan arról kíváncsiskodtak, mit tudunk, visszakerül-e még a későbbiekben a repülőjáratokra ez a 150 oldalas márkamagazin, melyekben hasznos, érdekes szerkesztőségi tartalmak is voltak például turisztikai célpontokról, városok látnivalóiról, kulturális programjairól, valamint persze egyúttal hirdetési felületként bevételi lehetőséget is jelentett a Wizz számára, és ami egyben a fedélzeten megvásárolható ételek, italok, ajándékok, parfümök és egyéb termékek katalógusa is volt.

Wizz Air
Fotó: Wizz Air

A Media1 megkérdezte a légitársaságot a Wizz Magazine jövőjéről. A cég nevében Laky Zoltán pr-tanácsadó hétfőn azt írta, hogy a fedélzeti magazinokat csak átmenetileg távolították el repülőgépekről, mivel ezzel is csökkenteni szeretnék a lehetséges fizikai kontaktusok számát és ezáltal az esetleges fertőzések számát.

Hogy a magazin újságíróit elbocsátották-e, illetve mi lesz a sorsuk, a légitársaságtól azt a választ kaptuk, hogy a magazint egy külső cég, az INK Global készíti. (Ez a cég a honlapja szerint más légitársaságoknak és egyéb márkáknak is állít elő lapokat.) A WIZZ úgy tervezi, hogy „amint a világjárvány elleni védekezés engedi”, a fedélzeti magazint újra meg fogja jelentetni. (Konkrét időpontot a pr-tanácsadó nem említett.)

Arra a kérdésre, hogy a magazinok felfüggesztése miatt jelentős anyagi veszteség (hirdetési bevétel kiesés) érte-e a céget, a légitársaság sajtókapcsolati munkatársa csak annyit reagált, a kérdésünk bizalmas üzleti információra irányul, ezért nem tudnak válaszolni.

A Wizz Magazine-ban, amivel becslések szerint nagyjából lapszámonként 5 millió utas találkozott eddig (legalábbis a médiaajánlatba ezt írták), egy 1/4-es méretű hirdetés egy last minute ajánlatokra szakosodott ügynökség oldala szerint extra kedvezményesen is 700 ezer forint+áfa körüli összegbe került nemrégiben, így a terjedelmes kiadványban elhelyezhető hirdetések számából is következtetve nyilvánvalóan sokmilliós bevételkiesésről van szó. A számítás azonban nem ilyen egyszerű, hiszen ez egyrészt akciós, kedvezményes hirdetési ár, és a hirdetések árát a lapon belüli helyük is befolyásolhatja, másrészt ha nem nyomtatják ki a lapot, akkor nyomdai és más költségeket is megtakarítanak, így ebből még nehéz lenne kiszámolni a végösszeget. Mindez persze nyilván eltörpül a járattörlésekből fakadó jelentős bevételkiesésekhez képest, amit az elmúlt hetekben kellett elszenvednie a cégnek.

További hírek találhatók a Media1.hu-n.

Borító: A Wizz Air fedélzeti magazinját, a Wizz Magazine-t tartja a kezében az egyik légi utaskísérő korábban. Fotó: Wizz Facebook

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások