Máris lepörgött az idei évből az első hat hónap, így ahogy ilyenkor lenni szokott, megérkeztek a féléves összesített televíziós nézettségi eredmények. Az adatok különösen azért is izgalmasak, hiszen 2022 őszén a TV2 több évtized után átvette a vezetést az RTL-től, majd azután a TV2 nagyon megnyerte a 2023-as évet, sőt a 2024-es évet is a TV2 nyerte, még ha előnye jóval kisebb is lett tavaly, mint a megelőző évben. Ezek után sokakat érdekelhet, vajon az idei évben vissza tudja-e szerezni piacvezető pozícióját az RTL.
A televíziós csatornák és a reklámügynökségek által is etalonként figyelt Nielsen Közönségmérés legújabb, 2025 I. féléves nézettségi adatai szerint az idei év első félévében ez megint nem sikerült az RTL-nek.
Az RTL Magyarország a Media1-nek is megküldött kedd esti közleményében ugyan arról ír, hogy erős félévet zárt az RTL Magyarország, és növelni tudta közönségarányát, illetve a közleményben egymás után sorolja a sikereiket, a közleményt figyelmesen olvasók megtalálhatják a legfontosabb mondatot is:
„Féléves szinten a TV2 Csoport kis különbséggel 0,3 százalékponttal vezet főműsoridőben” – írja az RTL Magyarország.
TV2: 68%, RTL: 32%
Ráadásul valójában az RTL által emlegetett „kis különbség” nem is olyan kicsi, amennyiben a nyert / vesztett esték arányát is megnézzük. Az RTL sajtószobájában is fellelhető a Nielsen Közönségmérés ezzel kapcsolatos adata, mely szerint a TV2 a 18–59 évek körében idén eddig 180 estéből 122 estét nyert meg, ami az esték 68%-át jelenti, velük szemben az RTL 58 estét nyert meg, vagyis mindössze az esték 32 százaléka lett az övé.
Ez azt jelenti, hogy a nyert esték számát tekintve az RTL-nek nagyon bele kell húznia, ha nem akarja elveszíteni 2025 egészét is ezen mutató tekintetében. A Media1 számítása szerint az RTL-nek az év hátralévő 184 estéjéből körülbelül 125 estét (68%) meg kellene nyernie, és TV2-nek ezalatt csak 59 estét szabadna nyernie (~32%). Ha ez nem így alakul, a pezsgők ismét a Róna utcában, a TV2 székházában pukkanhatnak majd az év végével a nézettségi eredményeket látva.
A második félévben hagyományosan fontos az őszi új műsorstruktúra indulása – itt még lehet elvi esély fordulatra, ha nagyon erős kínálattal jönne ki az RTL, de a mostani trend alapján az RTL-nek drámai javulásra lenne szüksége tartalomfronton, marketingkommunikációban és nézőmegtartásban egyaránt. Ha ez nem jön össze, akkor az egymást követő 3. évben kell elszenvedniük vereséget.
Ha ezt el akarja kerülni az RTL, egy szinte hibátlan második félévet kellene produkálnia. Meglátjuk, hogy ez összejön-e.
Most pedig nézzük, miként ír az első féléves nézettségi adatokról a TV2 Csoport és miként az RTL Magyarország a saját közleményeiben. (A közleményeket alább lapunkhoz történt beérkezéseik sorrendjében és betűhűen idézzük.)
A TV2 közleménye, kedd 16:40
A TV2 nyerte a nézettségi versenyt 2025 első félévében
Júniusban ismét a TV2 nyerte a nézettségi versenyt, ennek köszönhetően 2025 első félévének átlagában a TV2 lett Magyarország piacvezető csatornája a fő kereskedelmi korcsoportban (A18-59) és a teljes lakosság (A4+) körében is, teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A csatornacsaládok versenyében pedig szintén a TV2 Csoport áll az első helyen, mivel júniusban és első féléves átlagban is a TV2 Csoport csatornáit választotta a legtöbb néző mindkét kiemelt korcsoportban.
Az alábbi saját gyártású műsorok kiemelkedő eredményekkel segítették elő a TV2 piacvezető pozíciójának megtartását:
• Az első félév legnagyobb nyertese egyértelműen a Hunyadi lett, mivel 2025-ben a teljes tévés piacot magában foglaló éves műsortoplista első 5 helyét jelenleg is a történelmi széria uralja a 18-59 évesek körében. A sorozat legnézettebb epizódja ráadásul közel egymilliós nézőszámot ért el (AMR: 941 ezer fő) a teljes lakosság körében, amire 2021 áprilisa óta, vagyis az elmúlt 4 évben egyetlen sorozat egyetlen epizódja sem volt képes a teljes magyar televíziós piacon.
• A hétköznap estékre tavasszal visszatérő Kincsvadászok június 20-án egy időre szabadságra ment, így a nézőknek el kellett búcsúzniuk a közönségkedvenc műtárgykereskedő showműsortól. A Kincsvadászok júniusban is kiemelkedő eredményeket produkált, és jelentős fölénnyel lett idősávja legnézettebb műsora mindkét kiemelt korcsoportban.
• Az ismert emberek szereplésével forgatott Kincsvadászok VIP-nak szintén búcsút kellett intenünk júniusban. A kimagasló eredményeknek köszönhetően a Kincsvadászok VIP szintén mindkét kiemelt korcsoportban markáns fölénnyel nyerte az idősávját.
• Június 16-án immár a 7. évaddal tért vissza a csatornára a Szerencsekerék Kasza Tibivel. A vetélkedő mindkét kiemelt korcsoportban idősávja legnézettebb műsora lett júniusban.
• Az infotainment műsorok közül a május 4-től vasárnap esténként sugárzott Napló – a június végéig adásba került részek átlagát tekintve – mindkét kiemelt korcsoportban nyerte az idősávját a fő konkurens RTL-lel szemben. A TV2 reggeli infotainment műsorai, a Mokka és Mokkacino júniusban és első féléves átlagban is mindkét kiemelt korcsoportban nyerik idősávjukat a fő konkurens csatorna reggeli azonos idősávjával szemben. Az esti Tények és Tények Plusz pedig szintén idősávjuk legnézettebb műsorai lettek júniusi és első féléves átlagban is a teljes lakosság körében.
– Az év első hat hónapja mögöttünk van, és büszkén tekinthetünk vissza mindarra, amit elértünk. A sikerek nem születnek maguktól — ezek mögött rengeteg kreativitás, tervezés, rugalmasság és csapatmunka áll. Munkatársaink, partnereink és kollégáink fáradhatatlan munkája nélkül ez nem jöhetett volna létre. Mindez azonban nem a megérkezés pillanata, hanem egy erős lendület, ami tovább visz bennünket. A második félévre még több műsorral, szórakoztató tartalommal készülünk, hiszen célunk továbbra is az, hogy a TV2 legyen a magyar nézők elsőszámú választása. – összegezte az elmúlt időszak eredményeit Fischer Gábor, a TV2 Csoport programstratégiai és tartalomgyártási igazgatója.
A csatornacsaládok versenyében szintén a TV2 Csoport nyerte a nézettségi versenyt júniusban, mindkét kiemelt korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben egyaránt. Ennek köszönhetően a TV2 Csoport piacvezető pozícióját megtartva lett a legnézettebb csatornaportfólió az első félévben.
A kábelportfólió zászlóshajó csatornája, a Mozi+ megőrizte a legnézettebb kábelcsatorna címét júniusban és első féléves átlagban is a fő kereskedelmi korcsoportban, vagyis a 18-59 évesek körében a teljes piac harmadik legnézettebb csatornája lett teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A múlt hónapban kiemelkedő sikert ért el a június 21-én este 20:59-től vetített A méhész című film, amely a 161 ezres nézőszámnak és 11,4%-os közönségaránynak köszönhetően a csatorna legnézettebb műsora lett júniusban. A film sikerének is köszönhetően a Mozi+ június 21-én érte el a legmagasabb közönségarányát (6,4% SHR) az első félévben teljes napon.
A csatorna egyéb nagy dobással is készül a közeljövőben, például az Alarum című premierrel érkezik Sylvester Stallone legújabb filmje, a színészlegenda 79. életévét ünneplő project részeként. A rajongók – többek között – találkozhatnak vele az Expendables 4-ben is, ahogy filmbeli barátjával Jason Stathammel, aki emellett a csatornán kétszer is megküzd az őscápákkal (Meg: Az őscápa, Meg 2.: Az árok), éppúgy, ahogy a Halálos iramban: Hobbs és Shaw akció-vigjátékban Dwayne Johnsonnal. Nagy brandeknél maradva érkezik még a John Wick 4 és két tavalyi évben megjelent, itthon még nem látott premier, a Hellboy: az ördög embere és A holló.
Összefoglalva:
A TV2 a saját gyártású műsorok sikerének köszönhetően nem csupán június havi átlagban, hanem 2025 első félévében is piacvezető teljes napon és főműsoridőben egyaránt, a 18-59 éves nézők és a teljes lakosság körében is.
Live + As live adatok, vendég nézők nélkül
Főműsoridő: 18:00-22:59
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
Az RTL közleménye, kedd 16:56
2025 első félévében 2,3 százalékponttal növekedett az RTL Magyarország főműsoridős közönségaránya 2024 azonos éves időszakához képest a 18-59 éves célcsoport körében. A Híradó és a Fókusz megőrizte piacvezető pozícióját, míg az idén megújult Házon kívül is hamar az RTL meghatározó műsorává vált. A csatorna kábelportfóliója is jól teljesített. A legnézettebb RTL-es tartalmak között A mi kis falunk magabiztosan vezet, de a TOP10-ben megtalálható még a Híradó és a BL- döntő is, az RTL+ pedig hatalmas sikereket ért el az előfizetőszám növekedésben a Bajnokok Ligája és a hazai gyártású tartalmaknak köszönhetően.
2025 első hat hónapjában az RTL Magyarország csoportszinten 2,3 százalékponttal növelte közönségarányát az előző év azonos időszakához képest. Bár féléves szinten a TV2 Csoport kis különbséggel 0,3 százalékponttal vezet főműsoridőben, az RTL portfólió látványos növekedése és az egyes műsorok sikerei kiegyenlített versenyt vetítenek előre tavalyhoz hasonlóan az idei évben is.

Az RTL+ óriási siker: taroltak a saját gyártású tartalmak, kiemelkedő eredményeket hozott a Bajnokok Ligája
Az RTL streamingplatformja, az RTL+ 2025 első félévében is dinamikusan növelte az előfizetőszámát és látogatottságát. A saját gyártású tartalmak közül a legtöbb videóindítást (közel 3,5 milliót) a Pokoli rokonok napi sorozat hozta, de kiugróan sok nézője volt a platformon a Cápák között, A mi kis falunk és A renitens című műsoroknak, valamint az Exek csatájának is, mely augusztusig még folyamatosan izgalmakkal várja a nézőket. A fiatalabbak körében különösen népszerű az RTL+, ahol kiugróan magas arányban 30 év alatti felhasználók fogyasztják a tartalmakat, főként okostévén vagy mobileszközökön.
Az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogainak megszerzése az egyik legnagyobb stratégiai lépésnek bizonyult, amivel az RTL+ végleg beírta magát a sportstreaming piac élvonalába Magyarországon: az RTL+ felületén elérhető meccsek kiemelkedő látogatottságot és rengeteg új előfizetőt hoztak, miközben az RTL televíziócsatornán sugárzott PSG–Inter döntő 644 ezer nézővel az elmúlt évtized egyik legnézettebb BL-fináléja lett.
Sikeres műsorokkal zárta a szezont az RTL Magyarország
Több új és visszatérő műsor is kiváló eredményekkel zárta a tavaszi szezont. Évek óta A mi kis falunk az RTL egyik legnagyobb sikere (az idei szezonja – erős versenytársakkal szemben is – 22,9%-ot teljesített). A félév másik nagy nyertese az első szezonját 17,8%-os eredménnyel záró Pokoli rokonok napi sorozat volt, de kiválóan ment a Cápák között új évada is, amely 17,4%-os átlaggal zárt. A renitens harmadik évadát pedig már forgatják, miután a második évad átlaga 14,8%-os közönségarányt hozott a 18–59-es célcsoportban. A The Floor – Csak egy maradhat 14,1%-os közönségaránnyal zárta az első félévet. Az új lakáskeresős reality, az Ingatlanvadászok pedig 12,3%-ot produkálva zárta a szezont.
Hírműsorok: piacvezető a Híradó és a Fókusz, erősödik a Házon kívül
A Híradó féléves szinten is megőrizte piacvezető szerepét a 18–59-es korosztályban (22,4% vs TV2 Tények: 19,7%), míg a Fókusz (16,4%) továbbra is a legnézettebb műsor saját kategóriájában. A Házon kívül egyre markánsabban jelenik meg a közéleti műsorok élvonalában: a műsor féléves átlaga elérte a 17,3%-ot, ami figyelemre méltó teljesítmény ebben a műfajban.
Kábelfronton is stabil növekedés az előző évhez képest
Az RTL kábelcsatornái is rendkívül erős félévet zártak. Az RTL GOLD történetének legjobb félévét könyvelheti el, és a portfólió többi csatornája, köztük a Film+, a Cool, a Sorozat+, az RTL KETTŐ és a Sorozatklub – szintén hozzájárult ahhoz, hogy a kábelportfólió féléves szinten megelőzze a TV2 Kábelt. Mind főműsoridőben, mind teljes napot tekintve jelentősen nőtt a nézettség a január-június időszakban az előző év azonos időszakához képest. Főműsoridőben a tavalyi 14.8-ról 16.2 LSHR%-re, míg teljes napot vizsgálva 14.9-ről 16.0 LSHR%-re ugrott.
Ez a kiváló eredmény azt is jelentette, hogy az utolsó 8 év (a közönségarány tekintetében) legerősebb első félévét zárta az RTL kábelportfóliója mind egész napot, mind főműsoridőt tekintve. Ehhez kiemelkedő mértékben járult hozzá a már említett RTL GOLD, ami nemcsak 2024 első feléhez képest nőtt, hanem az idei eredménye a csatorna fennállásának legerősebb első féléve volt a teljes napos nézettség vonatkozásában. Ezt a havi eredmények is tükrözték, ugyanis a GOLD közönségarány rekordot mutatott be májusban, majd júniusban is.
Az RTL KETTŐ, ami 2.1 LSHR%-os eredményével 0.4 százalékpontos növekedést ért el 2024 első félévéhez képest, szintén az egész napos nézettséget vizsgálva. Emellett ugyanebben a kategóriában a Sorozatklub folyamatos rekorderedményekkel jelentkezett. Fennállásának legmagasabb közönségarányát hozta 2025 áprilisában, majd májusban és júniusban is.
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-59, 4+ célcsoportok, Lineáris shr% (a Nielsen „Other” csatornacsoportja nélkül kalkulált közönségarány), live+kumulált TSV + Vendég adatokkal, főműsoridő (18:00-22:59), teljes nap (0200-2559)
2025. január 1.- június 30. A nézőszám és SHR% adatok az időeltolásos televíziónézés (TSV) adatait tartalmazzák, a hónap utolsó hét napján még nem végleges eredményekkel, 2025. július 1-jén lekért adatok alapján.
rtl+, web+app, total videoview
RTL Magyarország
Corporate Office
**
Ha érdekli, hogyan mérik a tévés nézettséget, a Media1 a témával kapcsolatos részletes beszélgetését ajánljuk, amelyet a Nielsen Közönségmérés (azóta távozó) ügyvezetőjével, Vörös Csillával készítettünk 2021-ben – itt található az interjú.
Változás az RTL Magyarország menedzsmentjében – Szabó Balázs új pozícióban
Az RTL belső információi egy Fidesz-közeli cégnél landoltak – szenzitív adatokhoz is hozzáfértek
Mi történik az RTL-lel? Újabb országból vonul ki – ez most már végleges
Világsikerű műsorokat szerzett a magyar Paprika Studios – exkluzív együttműködés az ITV-vel
Szijjártó rokonai az RTL új partnerei – egyre több NER-es szál a csatornánál
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Az RTL nem lát abban kivetnivalót, hogy leszerződött Szijjártó rokonaival