Gulyás János (Wavemaker) és Mező László (EssenceMediacom) távozó vezető, háttérben a GroupM / WPP logóival

Távozik Gulyás János és Mező László – összeolvad a Wavemaker és az EssenceMediacom, jön a WPP Media

Egyszerre távozik két, a magyar reklámipar legbefolyásosabb emberei közé tartozó csúcsvezető a GroupM (WPP) médiaügynökségi csoport leányvállalatainak éléről. Nagy átalakítások, összevonás és lehetséges, hogy elbocsátás is várható, mivel a Wavemaker és az EssenceMediacom médiaügynökségek összeolvadnak egyetlen közös struktúrába WPP Media néven. Azt ugyanakkor cáfolják, hogy a Mindshare is beolvadna.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Távozik a GroupM médiaügynökségi csoporthoz tartozó Wavemaker Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Gulyás János (aki tavaly őszig a Magyar Reklámszövetség elnöke is volt.

Gulyás János
Gulyás János

A 2023-ban indult EssenceMediacom céget irányító Mező László pozíciója is megszűnik.

Mező László
Mező László

Gulyás János és Mező László távozásával két, a hazai médiaügynökségi piacon nagyon meghatározónak számító vezető távozik posztjáról.

A hivatalosan közös megegyezéssel távozó vezetők feladatait Pajor Attila, a GroupM operatív igazgatója vette át – a távozásokra és az utódlásra vonatkozó információt a GroupM is megerősítette az mmonline-nak.

Nagy átalakítás vette kezdetét a reklámiparban, jön a WPP Media

Úgy tudni, a távozások a GroupM-et tulajdonló WPP nagy nemzetközi átalakításával függenek össze, amiről az Adweek is írt a múlt héten. Az átalakítás keretében a vállalat médiaügynökségeit összefogó GroupM márkát átnevezik WPP Media-ra. Több iparági forrás és kiszivárgott belső e-mail szerint a cégcsoport 2025 nyaráig tervezi a GroupM átnevezését WPP Mediára. Ez a lépés része a WPP szélesebb körű stratégiájának, amely az AI és adatvezérelt marketing megoldásokra fókuszál, valamint a működés egyszerűsítésére és hatékonyságának növelésére törekszik.

Több szaklap, így portálunk, a Media1 is úgy tudja, a GroupM-es Wavemaker és az EssenceMediacom összeolvad egyetlen közös profitorientált struktúrába. Ez azt jelenti, hogy a különálló márkák és pénzügyi egységek megszűnnek, helyettük egységes működés valósul meg. A cél az egyszerűsítés, a hatékonyság növelése és a belső akadályok lebontása.

Azt ugyanakkor Somlói Zsolt, a Mindshare Kft. ügyvezetője cáfolta a Media1-nek, hogy a Mindshare is beolvadna.

Somlói Zsolt azt írja:

„A Mindshare Kft nem olvad be Magyarországon a WPP Médiába. A Mindshare Kft a jelenlegi felállásban, stábbal, vezetéssel folytatja a működését a GroupM/WPP Mediával stratégiai, szakmai együttműködésben.”

 

Az Ad Age nemrég arról is írt, hogy elbocsátások várhatók az önálló médiaügynökségi csapatok konszolidációja miatt, ugyanakkor a WPP ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott. Brian Lesser, a WPP Media vezérigazgatója viszont utalt rá, hogy „nehéz beszélgetések” várhatók, és szerinte „több lehetőség nyílhat az emberek számára” is.

Mesterséges intelligenciában erősítenek

A WPP 2025 áprilisában felvásárolta az InfoSum nevű adatplatformot, hogy megerősítse mesterséges intelligenciával (MI / AI) és adatelemzéssel kapcsolatos képességeit. Az InfoSum integrálásával biztonságos, adatvezérelt marketingmegoldásokat kívánnak kínálni ügyfeleik számára, kiemelten figyelve az adatvédelmi szempontokra.

Idén év elején egyébként már történt egy jelentős átalakítás a GroupM vezetői struktúrájában, és megszüntették az egyes ügynökségek globális vezérigazgatói pozícióit, és a McKinsey & Company munkatársát, Emily Del Grecót nevezték ki globális operatív igazgatónak (COO).

A távozó magyarországi csúcsvezetőkről

Az mmonline felidézte: a Wavemaker éléről távozó Gulyás János pályafutását 1993-ban kezdte a Well Reklám és PR ügynökségnél, majd dolgozott a Publicisnél, a Kirowskinál, 2004 és 2007 között pedig a Young & Rubicam Brands csoport magyarországi vezetőjeként. Ezt követően iparágat váltott és a Szonda-Ipsoshoz igazolt, ahol vezérigazgató volt. Az ügynökségi piacra 2010-ben tért vissza, ekkor lett a MEC vezetője, amiből 2018-ban létrejött a Wavemaker. Gulyás János hat évig volt a Magyar Reklámszövetség elnöke, tavaly őszig. Az egyik legbefolyásosabb reklámipari szakemberről van szó.

Mező László, az 1990-es évek óta dolgozik az ügynökségi szektorban, az egyik legrutinosabb szakembernek számít a hazai piacon. Az EssenceMediacom, illetve elődje, a Mediacom irányítását 2014-ben vette át, azóta vezeti a vállalatot. A tavalyi évben kapott felkérést az EssenceMediacom kelet-közép-európai operációjának irányítására, amelyet a magyarországi ügyvezetői feladatok mellett lát el. Ugyancsak nagyon befolyásos reklámipari szakembernek számít.

Pajor Attila, a GroupM COO-ja így búcsúztatta a távozó vezetőket:

„Jánosnak és Lacinak nagyon sokat köszönhetünk. Rendkívül hálásak vagyunk azért, amit az elmúlt másfél évtizedben az ügynökségeinkért, a GroupM-ért és a szakma fejlődéséért tettek. Az előttünk álló feladat nem könnyű, a marketingkommunikációs iparág változóban van, és számos kihívással küzd. A GroupM-ben azonban olyan nagyszerű kollégákkal dolgozhatunk együtt, akikkel eddig minden előttünk álló kihívást legyőztünk, és minden fontos lehetőséget sikerrel ragadtunk meg, és ezután is ebben bízunk. A kihívások mellett ez egy izgalmas tanulási folyamat lesz, amelyből erősebben jövünk ki együtt.”

Izabela Albrychiewicz, a GroupM CEE régiójának vezérigazgatója hozzátette:

„Mindkettőjüknek nagyon hálásak vagyunk az elmúlt sok év eredményeiért. Köszönjük Jánosnak és Lászlónak, hogy az ügyfelek és kollégáink számára is nagyra értékelt, piacvezető ügynökségeket segítettek felépíteni. Személyükben rendkívül elismert, nagyrabecsült vezetőktől veszünk most búcsút. János vezetése alatt a Wavemaker Magyarország legnagyobb versenypiaci ügynöksége lett, számos társadalmi ügy mellé állt oda, és több mint 150 díjat nyert, ő maga pedig két cikluson át az MRSZ elnökeként segítette a szakma fejlődését. László nemcsak Magyarországon tette az EssenceMediacomot a második legnagyobb médiaügynökséggé, hanem a számunkra oly fontos régiós együttműködésért és stratégiai együttgondolkodásért is sokat tett CEE Leadként, nemcsak az EssenceMediacom hálózatában, hanem GroupM szinten. Köszönjük a munkájukat, sok sikert, és jó egészséget kívánunk mindkettőjüknek! Attila személyében pedig egy rendkívül nagy piaci rálátású ügynökségi vezetőről beszélünk, aki két évtizede dolgozik a GroupM cégcsoportban, és nemcsak a GroupM-et, hanem a teljes médiapiacot kívülről-belülről ismeri. Biztos vagyok benne, hogy vezetésével a magyar GroupM sikerrel valósítja meg a globális és regionális stratégiát, ügyfeleinknek magas szolgáltatást, kollégáinknak pedig izgalmas szakmai feladatokat biztosítva”.

Frissítés 2025.05.20. 12:10

Cikkünket Somlói Zsolt reakciójával frissítettük, aki cáfolta, hogy a Mindshare is beolvadna.

Tisztújítást tartott a Sajtószakszervezet – új elnöke lett a szervezetnek

Te irányítanád Ferencváros hivatalos médiáját? Itt a pályázat!

Menesztette a Ringier Kiss Ottót, a Sportal ügyvezető igazgatóját

Változás az Adaptive Mediánál: új értékesítési vezető érkezett

Pintye László, a HVG volt stratégája irányítja ezentúl a BÁV-ot

Újabb igazgató távozott a TV2 vezetőségéből

Vastag Csaba már nem a TV2 tanácsadója – állítja, nem a vezérigazgató menesztése miatt szűnt meg a szerepe

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Gulyás János (Wavemaker) és Mező László (EssenceMediacom) távozó vezető, háttérben a GroupM / WPP logóival. Media1-montázs/

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások