Új kampányt indított az RTL Híradó, amivel arra kívánja felhívni a figyelmet, milyen fontos a tájékozottság és hogy eközben a tájékoztatás felelőssége ma, az álhírek korában minden korábbinál nagyobb lett.
Az új kampányukat azután indítják, hogy az Oxfordi Egyetemen működő Reuters Intézet (Reuters Institute) nemrég megjelentette 2024-es digitálismédia-jelentését (Digital News Report), mely szerint Magyarországon ismét az RTL bizonyult a legmegbízhatóbb és leggyakrabban használt televíziós hírforrásnak. A kutatási eredmények szerint a magyarok 36 százaléka nézi hetente legalább egyszer a RTL Híradót. (Lásd a témáról a kutatás magyar fejezetéért felelős egyik CEU-s kutatóval készült interjúnkat ITT.)
A hirdetéssel ki akarták emelni azokat a sajtóetikai elveket, amelyek mentén 27 éve készül az RTL Híradó, és amelyek a televíziós vállalat szerint hitelessé és elismertté teszik a műsort nemcsak a nézők körében, hanem a médiapiacon is. Az egyik kreatív (kissé áthallásos) üzenete, hogy A TÉNYEK CSAK TRÜKKÖZÉS NÉLKÜL HITELESEK – mintha csak versenytársuknak szólnának be, ahol gyakoriak a hírhamisítások. Rá is játszanak a dologra azzal, hogy a TÉNYEK felirat megjelenése a TV2 Tények című műsorának logójára emlékezteti a nézőt. Ez a fajta beszólogatás egyébként nem idegen az RTL-től, hiszen már korábban is volt rá több példa a műsoraikban és interjúkban – lásd például ITT.
A másik hirdetés üzenete, hogy A HÍRADÓ CSAK KOZMETIKÁZÁS NÉLKÜL HITELES. A harmadik kreatívon az áll, hogy A HÍREK CSAK TORZÍTÁS NÉLKÜL HITELESEK.
A kreatívokat az RTL az Artifical Grouppal terveztette.

Alkotók listája:
Megbízói oldal: RTL Magyarország
Marketing-kommunikációs igazgató: Baráth Péter
Vállalati kommunikációs vezető: Kiss Kata
PR manager: Lukács Attila
Social media executive: Molnár Vivien
Brand team leader: Rényi Balázs
Ügynökség: Artificial Group
Kreatív igazgató: Horváth Gergő
Head of copy: Kovács Zsuzska
Creative grouphead: Gróf
Digital Art Director: Tóth Levente
Account director: Tóth A. Bence
Account manager: Kiss Dorottya
Kiderült, mikor lehet képernyőn a Sztárbox új évada az RTL-en
Alulmaradt a TV2, a júniust az M4 Sport, a félévet az RTL nyerte főműsoridőben 18-49-ben
Kamuvideót sugárzott az M1 Híradó Trump merénylőjével kapcsolatban
Mit gondolnak a magyarok a médiáról? Interjú Bognár Évával, a CEU Demokrácia Intézetének kutatójával
Exkluzív: Bleyer-Simon Konrád a magyar média válságáról és jövőjéről
Donald Trump alelnökjelöltje több szálon is kötődik a média világához
Nem Istenes Bence lesz az RTL-re visszatérő Álarcos énekes műsorvezetője
Lilu a TV2-t bírálta és arról beszélt, semmi pénzért sem menne át
Médiahatósági vizsgálat indul a TV2 Play ellen, tovább szól a Csaba Rádió
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.