Rogán Antal a Parlamentben 2023. április 12-én

Rogán Antal tárgyal a Magyar Reklámszövetséggel a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbításáról

A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipari vállalkozásokat képviselve egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal. Az MRSZ azt javasolta, hogy legalább újabb egy évvel, azaz 2025. január 1-jéig hosszabbítsák meg a reklámadó 2024. január 1-jéig tartó felfüggesztését.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kedden, a Media1-nek megküldött közleményében azt írja, hogy az MRSZ elnöke, Gulyás János és a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal között zajló egyeztetések ismét biztatóan alakulnak, hiszen a kabinet fontolgatja a reklámadó felfüggesztési időszakának kiterjesztését újabb egy évvel.

A Reklámszövetség a miniszterelnöknek eljuttatott levelében és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során továbbra is hangsúlyozta: a reklám- és médiaipari vállalkozások szeretnének továbbra is tisztességesen hozzájárulni a különböző adók megfizetésével a jövő évi magyar költségvetéshez, de a szakmai szereplők változatlan és egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a várt gazdasági növekedés ellen hatna, mivel a polikrízissel küzdő csökkenő vagy éppen csak stagnáló teljesítményt nyújtó reklámipart erőn felül terheli.

A legutóbbi MRSZ Barométer kutatás alapján a jelentősen növekvő költségek, az infláció és a bizonytalan piaci kilátások miatt a kommunikációs piac egyre kevésbé optimista: az iparág várakozásai szerint a 2023-as médiatorta 320,8 milliárd forint méretű lehet (2022-höz képest minimális, 1,4%-os nominális növekedést felmutatva), ami reálértéken egyértelmű csökkenést mutat.

Az MRSZ hangsúlyozza: a reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, annak reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilizációra, a gazdasági fejlődésre és GDP-re. Felidézték, hogy az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.

Tavaly az év ugyanezen időszakában a Reklámszövetség sikeres egyeztetéseket folytatott a miniszterelnök kabinetfőnökével, így 2022 novemberében a Parlament megszavazta, hogy a reklámadó mértéke 2023. december 31 ig továbbra is az adóalap 0 százaléka maradt. Így 2023-ban az egész iparág fellélegezhetett, a reklámadó további egy évig nem jelentett többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának – emlékeztet a reklámszakmai szervezet.

Még több pénzbe kerül majd az állami média működtetése jövőre

Megint aggódhatnak a reklámadó miatt a médiavállalatok? Nem szerepel az adó felfüggesztése a 2024-es adómódosítások között

Az RTL után az Atmedia is árat emel a túlkereslet miatt

Túlkeresleti indexet vezet be az RTL és néhány hét múlva mintegy 20 százalékkal megdrágul a reklámozás

Még több hír érhető el a Media1.hu portálon. Megtalálhat minket Facebookon is.

Borító: Rogán Antal a Parlamentben 2023. április 12-én. Fotó: YouTube

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások