Elon Musk, a Twitter tulajdonosa

Bajban a Twitter, felére zuhantak a hirdetési bevételei

A Twitter tulajdonosa, Elon Musk elismerte, hogy a cégnek cash flow problémái vannak, de szavai szerint egyelőre nem gondolkodik a tőkepótláson.

A Twitter cash flow-ja továbbra is negatív a reklámbevételek közel 50 százalékos csökkenése és a súlyos adósságterhei miatt – ismerte el szombaton Elon Musk, a cég tulajdonosa a saját platformján, amit elsőként a Reuters vett észre.

A milliárdos vállalkozó korábban már többször is tagadta, hogy csődközeli helyzetben lenne a Twitter, azt viszont most is elmondta, hogy a bevételek elmaradnak a márciusi várakozásaitól, amelyek alapján júniusra már kedvezőbb pénzforgalmat képzelt el.

„El kell érnünk a pozitív cash flow-t, mielőtt bármi más luxusát élveznénk”

– válaszolta Musk a Twitter-üzenetében a mentőövként bevethető feltőkésítéssel kapcsolatos javaslatokra.

Mindez újabb jele annak, hogy a cég tavaly októberi felvásárlása óta bevezetett agresszív költségcsökkentési intézkedései önmagukban nem elegendőek ahhoz, hogy a Twitter pozitív cash flow-t hozzon létre. Ugyanakkor Musk ezzel azt is beismerte, hogy a Twitter hirdetési bevételei nem tértek vissza olyan gyorsan, mint ahogy azt a BBC-nek adott áprilisi interjújában megjósolta.

Több ezer alkalmazott elbocsátása és a felhőszolgáltatások számláinak csökkentése után Musk most azt közölte, hogy a vállalat 1,5 milliárd dollárra csökkentette a kiadásait a 2023-ra tervezett 4,5 milliárd dollárhoz képest. A Twitternek azonban éves szinten 1,5 milliárd dolláros kamatfizetési kötelezettsége is van az adóssága miatt, ami abból a 44 milliárd dolláros tranzakcióból származik, amellyel a céget zártkörűvé tette.

Mindazonáltal Musk szerint a Twitter jó úton halad, hogy 2023-ban 3 milliárd dollár bevételt könyveljen el, bár 2021-ben ez még több mint 5 milliárd dollár volt.

A bevételek elmaradására a tulajdonos nem adott részletes magyarázatot, de a Reuters emlékeztet rá, hogy az elmúlt időszakban a Twittert sokan kritizálták a túlságosan laza moderálása miatt, ami sok hirdetőt elriasztott, mivel nem szerették volna, hogy a hirdetéseik kínos tartalmak mellett jelenjenek meg. Az, hogy Musk Linda Yaccarinót, a Comcast NBCUniversal korábbi hirdetési vezetőjét alkalmazta vezérigazgatónak, jelezte, hogy a Twitter számára a hirdetéseladások prioritást élveznek, még akkor is, ha közben az előfizetésekből származó bevételek növelésére is törekednek.

Yaccarino június elején kezdett dolgozni a cégnél, és a befektetőknek azt mondta, hogy a Twitter a jövőben a videókra, valamint az alkotói és a kereskedelmi partnerségre kíván összpontosítani. Elárulta azt is, hogy ennek érdekében tárgyalásokat kezdtek politikai és szórakoztató-ipari szereplőkkel, fizetési szolgáltatásokkal, hír- és médiakiadókkal.

Csütörtökön egyébként a Twitter azt közölte, hogy a kiválasztott tartalomkészítők jogosultak lesznek arra, hogy megkapják a cég hirdetési bevételeinek egy részét, hogy még több tartalomkészítőt vonzanak az oldalra.

Elon Musk elindítja a ChatGPT riválisának kifejlesztését a saját mesterségesintelligencia-cégével

Egyelőre nem indulhatott el az EU-ban a Twitter új riválisa, amit Amerikában már milliók használnak

Ideiglenes olvasási korlátozásokat vezettek be a Twitteren

Soros Györgyöt szidalmazza Elon Musk, aki azt mondja, kész akár pénzt is veszíteni emiatt

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: Elon Musk, a Twitter tulajdonosa. Fotó: stock / Depositphotos.

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások