A Media1.hu július 4-én elsőként már beszámolt arról, hogy több, a Paramount médiavállalathoz tartozó tévécsatorna is megszűnhet, beleértve Magyarországot is. Ezzel kapcsolatos kérdéseinkre a médiavállalat másfél hete türelmet kért, és azóta sem reagáltak érdemben – beszédes, hogy cikkünket azóta sem cáfolták meg. Közben a Media1 olyan írásos és egyéb bizonyítékokhoz jutott hozzá, amelyek hitelt érdemlően igazolják, hogy tényleg megszűnnek bizonyos televíziós csatornák, sőt nem is csak 8, mint arra eredetileg számítani lehetett, hanem egyből 10.
Megszereztük, amit a Paramount egyelőre titokban tartana
A Media1.hu birtokába került „ÉRTESÍTÉS: PARAMOUNT CSATORNÁK MEGSZÜNTETÉSE” tárgyú, a magyarországi kábelszolgáltatóknak és egyéb disztribútoroknak megküldött angol nyelvű levélben a SkyShowtime (a Paramount csatornák tulajdonosának megbízásából) hivatalosan értesíti magyar partnereit arról, hogy a levélben felsorolt Paramount csatornák idén év végén (2025. december 31. napján) megszűnnek Magyarországon.
A lapunk által megszerzett levélben, melyet John Heinemann jogi igazgató írt alá, a következő csatornák terjesztésének megszűnéséről írnak a partnereiknek:
- Comedy Central
- Teen Nick
- Paramount Network
- MTV 80s
- MTV 90s
- MTV 00s
- MTV Hits
- MTV Live HD
- Club MTV
- Nick Music
Azt kérték partnereiktől, egyelőre tartsák titokban ezt az információt. (A Media1 úgy tudja, a Paramount egyes munkatársai is a Media1 korábbi cikkéből értesültek a fejleményekről.)

Érdekesség, hogy a SkyShowtime a Paramount nevében és képviseletében – fenntartja a jogot a partnereinek küldött levelében, hogy az eredetileg megjelölt leállás dátumát elhalassza. Azt ígérik, hogy ebben esetben a lehető leghamarabb tájékoztatnák a terjesztőket az új lekapcsolási dátumról.

A szolgáltatók már a kieső csatornák pótlásával foglalkoznak
A Media1 piaci forrásai szerint több kábelszolgáltató már a kieső csatornák pótlásán dolgozik, és vannak is jelentkezők. Vagyis aligha van visszaút – kijelenthető, hogy a Paramount titkolózása ellenére az év vége felé búcsút kell vennünk az említett csatornáktól.

A fejlemény egyben azt is jelenti, hogy az RTL Saleshouse (ők értékesítik jelenleg Magyarországon a Paramount Network és a Comedy Central reklámidejét) portfóliója is változni fog.
A Paramount 16 millió dolláros egyezsége Donald Trumppal: Steven Colbert bírálta az ügyletet, szerinte ez vesztegetés
A csatornák tulajdonosa, a Paramount Global amerikai médiavállalat néhány hete megegyezett Donald Trump jogászaival, hogy 16 millió dollárt (mintegy 5,5 milliárd forintot) fizetnek az amerikai elnöknek egy hónapok óta tartó peres eljárásban, amit Trump azért indított, mivel állítása szerint a CBS csatorna megtévesztően adta le a Kamala Harris-szel készült interjút.
Az elnökválasztási kampányban a demokrata jelölt Kamala Harrisszel beszélgetett egy riporter a 60 Minutes című műsorban, és a Biden-kormány Izraelhez fűződő viszonya is szóba került. A CBS ezután két különböző változatot adott le a válaszból – Trumpék szerint azért, hogy ezzel a csatorna a demokrata pártnak kedvezzen. A Paramount eleinte azt állította, hogy az adás nem volt megtévesztő, de végül most mégis egyezséget kötöttek arról, hogy kifizetnek 16 millió dollárt, igaz, nem Trumpnak, hanem az elnöki könyvtárnak.
Trump jogi csapata a „fake news média feletti győzelemként” értékelte az egyezséget, ami előtt egyébként (a The Walt Disney Company-hoz tartozó) ABC News is megegyezett Trumppal egy peres ügyben.

Most a Paramount-Trump megegyezéssel kapcsolatban további fejlemény, hogy – mint azt a Media1 észrevette –, a The Late Show with Stephen Colbert című műsorban is szóba került az ügy a minap. A népszerű műsorvezető, Stephen Colbert bírálta Trump és a CBS / Paramount egyezségét. Colbert bizalmatlanságát fejezte ki a Paramount iránt, amiért 16 millió dollárt fizet Donald Trumpnak a perrel összefüggésben.
Colbert szarkasztikusan „nagy kövér vesztegetésnek” („Big Fat Bribe”) nevezte az egyezséget, utalva arra, hogy ez egy kísérlet lehet az FCC – azaz a Trump-adminisztráció – jóváhagyásának megszerzésére a Paramount hálózatának a Skydance Media részére történő eladásához.
A nagy dobás: a Skydance – és egy 8 milliárd dolláros fúzió
A Skydance Media egy 2006-ban alapított, Santa Monica-i médiacég, amelyet David Ellison – Oracle alapító Larry Ellison fia – hozott létre. Az elmúlt években Hollywood meghatározó film- és sorozatgyártójává nőtt, együttműködve olyan franchise-okról, mint a Top Gun, Transformers, vagy Star Trek.
2024 júliusában a Skydance és a Paramount bejelentette, hogy egy mintegy 8 milliárd dolláros fúzió keretében egyesülnek – a cél a „Paramount Skydance Corporation” létrehozása volt. Ez a csatlakozás azonban – az előzetes egyeztetések után – az amerikai FCC (az Egyesült Államok Szövetségi Hírközlési Bizottsága, angolul: Federal Communications Commission) engedélyezésének függvénye, és azóta többször meghosszabbították a jóváhagyási folyamatot. Colbert szerint tehát az összeg a fúzió FCC engedélyének megszerzését segítheti, egyfajta megolajozása lehet a Paramount-Skydance ügyletnek.
A történet már nemcsak csatornákról, hanem a médiakontrollról is szól?
A Paramount már többször hangsúlyozta, hogy a peres megállapodás független az ügylet jóváhagyásától, noha a fúziós eljárás már 238 napja folyamatban van, és még mindig nem kapott zöld jelzést.
Colbert viszont úgy véli, ha az ügylet megvalósul, a kritikus hangokat tartalmilag visszafoghatják a politikailag érzékeny témák esetén.
A történet tehát már rég nem csupán csatornalistákról szól – hanem arról, ki, hogyan és milyen áron szerezhet befolyást a média fölött.
Mi történik az RTL-lel? Újabb országból vonul ki – ez most már végleges
Az RTL belső információi egy Fidesz-közeli cégnél landoltak – szenzitív adatokhoz is hozzáfértek
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Hiába pletykálják: nem számol a TV2 vezérigazgatója az RTL kivonulásával