A Mészáros Lőrinc-közeli üzletember, a TV2 Csoport elnökeként is tevékenykedő (korábban az Echo TV-t is vezető, valamint az idén nyárig a PestiSrácokat is kiadóként jegyző) Vaszily Miklós érdekeltségében lévő Indamedia Network termékei tartozó Index.hu és a szintén indamediás Port.hu az RTL Magyarországgal együttműködésben indított egy új, interneten látható műsort.
Ahogy az Index egyik munkatársa kiírta a Facebookra:
„RTLxPORTxINDEX”

Titkok a kastélyból
Az új műsor az RTL Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban című taktikai reality-jének napokban indult 2. évadát népszerűsíti, a címe pedig Az Árulók – Titkok a kastélyból. Egy, az Indamedia által, az RTL-lel való együttműködés keretében gyártott kibeszélőműsorról van szó, amelyet az Index nyitóoldalán és a Port.hu-n tesznek közzé, majd az rtl.hu-n is publikálják Indavideós lejátszóval – ezzel az Indamediát is erősítve. Az első, péntek esti adásnak Nyári Gábor szenior kreatív producer és Vadon János voltak a vendégei.
Az együttműködésről Gáll Csongor, az Index videó rovatának Facebook-posztjából értesülhettünk, arról ugyanis az RTL és az Indamedia sem küldött közleményt.
A „kollabot” bejelentő Gáll Csongor sokaknak onnan is ismerős lehet, hogy ő készítette a napokban a Vogel Evelinnel, Magyar Péter (a Tisza Párt elnökének) exbarátnőjével a nagy vihart kavaró interjút is az Indexre, emellett mint megírtuk, a KDNP-vel néhány éve 12 milliós szerződése volt propagandatartalmak készítésére, valamint olyan fideszes kötődésű médiumoknál dolgozott mint például a HírTV.

Gáll Csongor az RTL-lel együttműködésben készülő új műsor pénteki premierje előtt a kibeszélőműsor stúdiójában készített szelfit, ami mellé azt írta:
„Csókolnak mindenkit az Árulók RTLxPORTxINDEX új műsor a PORTON és az INDEXen pénteken és vasárnap 19:50-től Titkok a kastélyból!”

Az Indamedia és az RTL együttműködésében készülő kibeszélőműsor eddigi első két epizódjának ennek ellenére nem ő volt a műsorvezetője, hanem Péter Dávid Péter – vagyis Gáll az Index videó rovatának vezetőjeként felelt az új kibeszélőért.
Gáll Csongor Facebook-promója mellett az Indamedia érdekeltségei közé tartozó Mediafuture-ön is beszámoltak az együttműködésről, azt egyenesen „úttörőnek” titulálva. (Valójában több médium között volt már hasonló együttműködés, például a 24.hu gyártott kibeszélőket az HBO számára néhány éve.)
Az Index segítségével vissza akarják csábítani a fiatalokat a tévéképernyő elé
Azzal magyarázták az RTL-lel való összeállást az Indamedia lapjában, hogy „a lineáris tv különösen a fiatalabb generációk körében egyre inkább veszít népszerűségéből, a csatornák számára fontos, hogy a lehető legtöbb platformot kihasználva minél hosszabb időre bevonzzák a nézőket. Egy olyan sikeres és különleges műsor, mint az Árulók – Gyilkosság a kastélyban remek lehetőséget kínál arra, hogy más médiumok bevonásával növelje az érdeklődést – akár olyan célcsoportok esetében is, akik alapvetően az online világában mozognak a távirányító nyomkodása helyett.”
Az RTL több mint egy hónapja a 4iG-val is szövetkezett
Az RTL képernyőjén évek óta jelennek meg kormányzati reklámok – és tavaly például saját közlésük szerint közel 2 milliárd forint bevételük volt ebből.
A kormányzati reklámok RTL-es jelenléte ellenére mégis nagy sajtóvisszhangot és rengeteg Facebook-kommentet váltott ki, amikor az RTL idén augusztusban bejelentette, hogy a 4iG stratégiai partnere lett, bizonyos exkluzivitást is biztosítva a NER (az Antenna Hungáriát, a DIGI-t, az Invitelt és a Vodafone Magyarországot is bekebelező) távközlési mamutcégének.

Polyák Gábor, a korábban az RTL megbízásából is elemzéseket készítő Mérték Médiaelemző Műhely alapítója, az ELTE Média Tanszékének vezetője a 4iG-s együttműködés bejelentését követően azt nyilatkozta a Szabad Európának, hogy
„a dolog optikája (…) hogy valamiféle gazdasági előny reményében az RTL pont azzal a szereplővel köt paktumot, aki az ellenkezőjét képviseli mindannak, amit az RTL-hez szoktunk kötni mint a sajtószabadság egyik utolsó fontos, kiemelt védelmezője – nem leértékelve a többi független médiát, de az RTL elérése nyilvánvalóan továbbra is magas. Ennek nagyon-nagyon rossz az optikája, és tegyük hozzá, hogy mi volt az alternatíva. Miután a magyar távközlési piac olyan fokon leegyszerűsödött a kormány folyamatos beavatkozásának köszönhetően, gyakorlatilag ugyanezt a stratégiai megállapodást egy céggel lehetett volna még megkötni: a Deutsche Telekommal, amely szintén német cég, mint alapvetően az RTL. Tehát a dolog ebből a szempontból is érdekes, hogy nem egymást erősítik a még megmaradt, egyébként fontos, német hátterű szereplők a magyar piacon, ahol mind a ketten egészen biztosan ilyen-olyan nyomásnak vannak folyamatosan kitéve, és mind a ketten lehetetlen versenyhelyzetben vannak.”
Polyák emellett azon félelmének is hangot adott, hogy az RTL.hu szerkesztőségének néhány nappal korábbi elbocsátása és a 4iG-partnerség között összefüggésben lehet.
RTL: Polyák téved
A Media1 érdeklődésére ugyanakkor az RTL azonban azt állította, hogy ez nincs így, Polyák téved, az rtl.hu stábjának elbocsátása nem ezért történt, hanem mert be kellett látniuk, hogy üzletileg nem fenntartható a hírportál működtetése. Mindenkit biztosítottak, hogy függetlenségük, például hírszolgáltatásuk nincs veszélyben.
Később egy sajtóbeszélgetést is összehívott az RTL és 4iG vezetése egy budapesti étterembe, ahol arról beszéltek, hogy a 4iG és az RTL közötti együttműködés oka az, hogy így mindkét cég „értéktöbbletet” tud adni egymásnak. Tehát az Orbán-kormány által nemzetstratégiainak minősített távközlési óriás és az RTL is többletbevételeket remél a partnerségtől.
Az RTL részéről azt, hogy nem a Magyar Telekommal álltak össze akkor, részben azzal magyarázták, hogy a 4iG a Vodafone TV-t felváltó OneTV néven induló platformja izgalmasabb, vonzóbb lehetőség számára, mivel újdonságról van szó, szemben a Telekom platformjával. Emellett azt is hangsúlyozták, hogy az RTL valójában nem is annyira német, hanem luxemburgi cég.
Az RTL egyébként néhány éve a 24.hu-t kiadó Central Médiacsoporttal szeretett volna összeállni, az RTL tulajdonrészt is vásárolt volna a Central Digitális Média Kft.-ben – a tranzakciót azonban a GVH meglehetősen furcsa körülmények között megakadályozta.
A 4iG-vel kapcsolatos korábbi írásaink itt, az Indamediához kapcsolódóak itt érhetők el, míg az RTL-es hírek itt találhatók.
Óriási változást jelentett be az RTL – csak streaminggel lehet majd élőben látni a BL-meccseket
Elárulta az RTL, hány milliárd forint volt az állami reklámbevétele; a TV2 nem válaszolt
Kap-e utasításokat az Index a Karmelitából és Rogán Antaléktól?
Hamisítási botrányai után az Index plakátokon bizonygatja hitelességét
Távozott az Indextől az a riporter, akit kidobott a Tisza Párt Magyar Péter nyilvános piknikjéről
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Az Index vezérigazgatóját kérték fel a kormányközeli Libri elnökének