Másfél évvel ezelőtt, 2022. október 20-án számolt be arról a Media1, hogy Pavel Stanchev, a TV2 Zrt. vezérigazgatója a Big Picture nevű budapesti televíziós konferencia közönsége előtt bejelentette, hamarosan az addig FEM3 néven működő csatornát átnevezik TV2 Klubra. A bejelentés hatalmas derültséget okozott a közönségben (néhányan viccnek hitték az egészet), hogy miközben épp akkoriban szabadult meg az RTL a szerintük kissé „öreges” Klub elnevezéstől, versenytársuk épp az ellenkezőjére készül, és felveszi a Klub nevet az egyik csatornája.

Másfél évig nem történt semmi, aztán mégis
A Media1 úgy tudja, még cégen belül is többen úgy gondolták, hogy a vezérigazgató elképzelése nem szerencsés, de amikor a vezérigazgató 2022 decemberében a Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt, továbbra is magabiztosnak tűnt, hogy meglépik a változást.
Sokáig azonban mégsem valósult meg: olyannyira, hogy a Media1 egy idő után rákérdezett, hogy állnak az átnevezéssel: hónapokkal később, 2023 márciusában például azt nyilatkozták, hogy több forgatókönyvön is dolgoznak a változással kapcsolatban – de még ekkor sem tudtak konkrétumot mondani az indulásról. Ebből egyesek arra következtettek, hogy talán Stanchev mégis elbizonytalanhadott és visszatáncol az átnevezéstől.
Erre azonban végül idén tavasszal, tehát nagyjából másfél évvel az eredeti bejelentéshez később sor került: idén februárban jelentették be, hogy március 8-án indul a TV2 Klub a FEM3 helyén, később pedig azt is bejelentették, hogy Szabó Zsófit, az országosan ismert celebritást, volt RTL-es képernyőst kérték fel a csatorna arcának, vagy ahogy ők nevezik: „nagykövetének”.
Egyelőre rosszul sült el az átnevezés
Csakhogy úgy tűnik, az átmárkázás egyelőre nem hozza a sikereket: hiába fordítottak a rebrandingre nyilvánvalóan nem kevés pénzt. A SorozatWiki nevű oldalon jelent meg egy elemzés arról, amiből kiderül, hogy a nagyrészt nőknek szóló új csatorna (ez a FEM3-ra is igaz volt), amelynek Szabó Zsófi a „nagykövete”, nem hozza a nézettséget.
Az adatok áttanulmányozása után arra jutottak, hogy a TV2 Klub egész napos nézettsége nem javult a FEM3 utolsó időszakaihoz képest, sőt van olyan korcsoport, ahol romlott is. A FEM3 18-59-es korcsoportban az utolsó 1 évében 0,19%-ot, az utolsó 3 hónapjában 0,17%-ot, a TV2 Klub pedig az első három hónapjában 0,17%-os share-t produkált a Nielsen Közönségmérés adatai szerint. 18-49-ben a FEM3-nál mindkét vizsgált időszakban 0,19 százalékos lineáris share% látszik, míg a TV2 Klub első három hónapjában csupán 0,15%.
Főműsoridőben még rosszabb a helyzet. 18-59-ben a FEM3 utolsó 1 évében 0,21%-ot, utolsó 3 hónapjában pedig 0,19%-ot hozott, addig a TV2 Klub első 3 hónapja során mindössze 0,11%-os share-t. 18-49-ben a FEM3 utolsó 1 évében 0,2%-ot, utolsó 3 hónapján 0,24%-ot, míg a TV2 Klub az első három hónapjában mindössze 0,09%-os lineáris share-t produkált, tehát még a 0,1 százalékot sem tudta elérni.
Ezzel pedig a TV2 Csoport legújabb kábelcsatornája az esti órákban 18-59-ben az előd tévéadó nézői harmadát, 18-49-ben pedig a nézői több mint hatvan százalékát elvesztette.
Az oldal ezek után azt a következtetést vonta le, hogy hiába költöttek a TV2 Média Csoportnál a csatorna átkeresztelésére, hiába nevezték ki Szabó Zsófit a csatorna nagykövetének, az új csatorna első 3 hónapjának nézettsége 18-59-ben, egész nap semmit sem javult az elődjéhez képest, a többi három vizsgált időszak/korcsoportban pedig még romlott is, így megállapítható, hogy a TV2 Klub eddig komoly nézettségi kudarc a TV2 Csoport számára.
Mivel a lap arról nem ír, hogy szerintük mi lehet a kudarc mögött, portálunk, a Media1 megkereste ma reggel a TV2 sajtóosztályát, hogy kikérjük a vállalat véleményét az adatokról, a sikertelenség okairól és arról, hogyan próbálják valahogyan visszahozni a csatorna nézettségét. Ha választ kapunk, jelen hírünk frissítésével és önálló hírként azt közzétesszük.
Frissítés 2024.07.18 17:08
Reagált a TV2
Válaszolt a TV2 Csoport sajtóosztálya a Media1 a TV2 Klub rendkívül alacsony nézettségével kapcsolatos érdeklődésére. A válasz lényege, hogy nem értenek egyet a szerzővel és szerintük még korai ilyen kijelentéseket tenni a csatornával kapcsolatban – a részletes választ IDE kattintva olvashatják.
A TV2 szerint korai azt állítani, hogy a TV2 Klubnak nézettségi gondjai vannak
Sikerek és kudarcok
Nem ez az első kudarc mostanában a TV2 Csoportnál: nemrég Lengyelországban készültek tévécsatornát indítani PTV néven, ám mint arról a Media1 beszámolt, végül nem jutottak frekvenciához. Szerbiában sem jártak sikerrel, amikor másodjára is frekvenciához próbáltak jutni. Ráadásul az RTL visszaszerezte Magyarországon a vezető pozícióját a TV2-től.
A Mészáros Lőrinc-közeli médiavállalat pénzügyileg mindenesetre jó évet zárt: az árbevétel 10%-kal növekedett egy év alatt– erről itt írtunk.
A TV2 Csoport több mint 10 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt
Alulmaradt a TV2, a júniust az M4 Sport, a félévet az RTL nyerte főműsoridőben 18-49-ben
Megindult a jelentkezés a Palik László vezette Legyen Ön is milliomosba!
Médiahatósági vizsgálat indul a TV2 Play ellen, tovább szól a Csaba Rádió
Kamuvideót sugárzott az M1 Híradó Trump merénylőjével kapcsolatban
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Itt a fordulat, mégsem törli a TV2 Csoport csatornáit az Invinetwork