A Political Capital a Media1-nek is eljuttatott elemzése során a hirdetésekre fordított költségeket, a hirdetők személyét, illetve a hirdetett tartalmakban alkalmazott ellenségképző narratívákat elemezte a cég.
Azt talán mondhatjuk, hogy a megtippelhető, de mégis kemény megállapításokra jutottak:
A közösségi média politikai hirdetéseit a kormányzati narratívák uralják, ami elsősorban a Megafon Központ által elhirdetett óriási összeg eredménye. A közösségi média ilyen fokú uralása teszi igazán egyoldalúvá a választási versengést.
A kegyelmi ügy miatti február 10-i lemondásokat követő héten kiugróan magas összeget, 48,5 millió forintot hirdetett el a Megafon a központi üzenetek terjesztésére. A politikai-közéleti Facebook-hirdetések top tízes listájának első nyolc helyén a Megafon beszélő fejei álltak.
Az évkezdettől összesített költések is a Megafon egyértelmű dominanciáját mutatják: nyolc hét alatt 114 millió forintot költöttek, az Origo és Magyarország Kormánya további mintegy 10-10 milliót. A pártok költései így alakultak: a Fidesz 16,8 millió forintért, a második helyezett Momentum 9,7 millióért, a harmadik DK 6,1 millióért hirdetett.
A kormányzati irányítású médiumok hetente mintegy 8-9 millió forintot költenek hirdetésre, az év eleje óta növekvő ütemben. A független médiumok ennek töredékét költik, az ellenzékhez köthető médiumok jelenléte pedig elhanyagolható.
A Google-ön alig költöttek hirdetésre a politikai szereplők az elmúlt hetekben. Az adatok alapján mindössze hat ellenzéki párt hirdetett, a Fidesz egyáltalán nem.
A február 4–17. közötti két hétben a leginkább hirdetett, ellenségképző narratívát tartalmazó üzenetek elsöprő többsége a kegyelmi botrányról és annak következményeiről szólt. A lemondást megelőző napokban viszont még a „dollárbaloldal, dollármédia” sulykolása dominálta a kormányzati kommunikációt, ami később összeolvadt a kegyelmi ügy üzeneteivel.
Közel egymilliót költött egy Navracsics Tibort szidó cikkre egy kormánypárti lap
Elfogadta az Európai Parlament a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló új uniós szabályokat
Nyomozás indult a Megafon és a CÖF rejtélyes forrásokból származó milliárdjai miatt
A Megafon vezetője és a PestiSrácok embere is oktat a Budapesti Metropolitan Egyetemen
Kiderült, mi okozhatta a Megafon adatszivárgási botrányát, ami körül már a NAIH is vizsgálódik
Rogánék 8 év alatt 1360 milliárd forintot költöttek a központosított állami kommunikációra
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Pár nap alatt 30 millió forintot költött a Megafon a legnépszerűbb közösségi médiás felületen