A G7 arról írt hétfőn, hogy 2015 és 2023 között az állami szereplők összesen 1360 milliárd forint értékben kötöttek szerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) keretmegállapodásai alapján kommunikációs és rendezvényszervezési célokra.
A 2015-ben elindult struktúra alapján minden állami szerv és állami többségi tulajdonú vállalkozás csak az NKOH-n keresztül rendelhet bármiféle kommunikációs vagy rendezvényszervezési munkát. Az NKOH központi keretmegállapodásokat köt, az árat és a szerződéses feltételeket pedig minden állami szereplőnek el kell fogadnia, csak arról dönthetnek, hogy mennyi szolgáltatást vesznek igénybe.
Ez azt jelenti, hogy a nagy központi tendereken csak egy szűk kör nyerhet, szűkül a piac, kiszorul az állami szegmensből számos piaci vállalat. Ez azért érdekes, mert az állami szerveknek és a vállalatoknak is rossz, ha kevés a beszállító és magasak az árak, hiszen költségesebbé válik a kommunikáció a verseny kvázi kizárásától.
Az elmúlt években az NKOH keretszerződései alapján megkötött szerződések értéke elérte a hazai kommunikációs iparág méretének közel felét – mutat rá a portál. A legnagyobb haszonélvező Balásy Gyula, a 2015 és 2023 között megkötött szerződések értékének 73 százaléka az ő cégeihez, elsősorban a Lounge Designhoz és a New Land Mediához került. A cikkből az is kiderül, hogy az NKH tenderein a legtöbb megbízást elnyerő cégek árbevételének túlnyomó részét az állami megbízások adják, a profitráta pedig Balásy cégeinél 11 százalék, azaz 611 milliárd forint árbevétel mellett 67 milliárd forint adódott eredményt értek el 2014 és 2023 között.
Az állami cégek központosított kommunikációja Magyar Péter miatt került újra a nyilvánosság látókörébe: Varga Judit visszavonuló exminiszter egykori férje az összes állami cégtől való távozásával együtt arról beszélt a Partizánnak adott interjújában, túlárazott megbízásokat kellett elfogadnia a Diákhitel Központ vezetőjeként, amelyeknek a minőségével sem volt elégedett. Állítása szerint rá is szóltak, hogy nem kellene ellenkeznie, ő pedig egy idő után kilépett emiatt.
A DK feljelentést tesz a Varga Judit exférje által említett kommunikációs túlárazások miatt
Milliárdos szerződést kötött Balásy Gyula médiaügynökségeivel a hazai motorsportban érdekelt cég
Kormánypárti médiumoknál költötte el az állami MVM a hirdetési pénzeinek háromnegyedét
Több mint 21 milliárd forint ment el kommunikációra Rogán Antal hivatalából három hónap alatt
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.