Orbán Viktor miniszterelnök egyik fotója a Facebookon

17 millió forint ment el Orbán Viktor Facebook-oldalának hirdetéseire egy hónap alatt

A közösségi média oldal adatai szerint a reklámok után a kifizető fél maga a miniszterelnök volt és a finanszírozó a Fidesz.

Idén szeptember 30-tól október 29-ig összesen 16,9 millió forintot költöttek el Orbán Viktor bejegyzéseinek népszerűsítésére a Facebookon – derül ki abból az összesítésből, amelyet Márki-Zay Péter, a Mindenki Magyarországa Néppárt elnöke, volt ellenzéki miniszterelnök-jelölt hozott nyilvánosságra a korábban Twitternek nevezett X-en.

A több más politikus Facebook-hirdetéseit is összehasonlító táblázat szerint a vizsgált időszakban a kormányfő 1,3 millió lájkot gyűjtött a csaknem 17 millió forintért.

„Orbán Viktor miből tud havi 16,9 milliót hirdetni Facebookon? Kinek a pénzéből?”

– tette fel a kérdést Márki-Zay Péter az X-en.

A Media1 is belenézett Orbán Viktor hivatalos Facebook-oldalán az úgynevezett hirdetéstárba. Az összesítések alapján az jól látható, hogy van olyan posztja a kormányfőnek, amit egyetlen napon belül többször, többféle célcsoportban is meghirdetnek a Facebookon a nagyobb elérés érdekében, olykor darabonként 50-60 ezer forintért. Márpedig így könnyen összejöhet a napi több mint félmilliós összeg, amit Márki-Zay Péter kifogásolt.

A Facebook hirdetéstára egyébként azt mutatja, hogy a reklámoknál a kifizető fél nem a Miniszterelnökség vagy a Miniszterelnöki Kabinetiroda, hanem maga Orbán Viktor magánszemélyként, miközben a havi fizetése jelenleg a képviselői tiszteletdíjával együtt bruttó 5 millió 725 ezer forint. A kampányoknál az is szerepel, hogy a finanszírozó a Fidesz.

Részlet Orbán Viktor Facebook-oldalának hirdetéstárából.
Részlet Orbán Viktor Facebook-oldalának hirdetéstárából. (képernyőfotó)

Sok pénz megy közpénzből is propagandára

Mint arról a Media1 néhány napja a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 3. negyedéves jelentése alapján beszámolt, július eleje és szeptember vége között 15,5 milliárd forintot költött el állami kommunikációra az Orbán-kormány. Ennek több mint a felét egy olyan szerződés alapján, amely „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos” kommunikációs feladatokról szól.

Rogán Antal minisztériumában lett főosztályvezető a TV2 elhíresült lejáratóanyagait készítő riporter

Negyedév alatt 15,5 milliárd ment el Rogán Antal hivatalából kommunikációra egy kormányközeli vállalkozóhoz

Megszólalt Orbán Viktor sajtófőnöke a miniszterelnök TikTok-videóinak gyanús nézettségváltozásairól, amit egy volt fidelitasos véleményvezér dokumentált

Korábban a TV2 népszerűsítette Orbán Viktort, most Orbán reklámozza a csatorna egyik műsorát a TikTokon

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: Orbán Viktor miniszterelnök. Fotó: Facebook / Orbán Viktor

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások