Az RTL új logója.

Az RTL szerint is átvette a vezetést a TV2, de őszre fordulatot remélnek

Az RTL Csoport, az RTL Magyarország luxemburgi anyacégének legfrissebb pénzügyi beszámolójából több érdekes adat is kiderül a magyar televíziós piacról. Amellett, hogy kiderül belőle, hogy mennyivel nőtt az RTL+ és az RTL+ Active streamingszolgáltatás előfizetőtábora, a médiavállalat elismeri, hogy a TV2 átvette a vezetést az RTL-től, sőt azt is elárulták, mely műsoroknak tulajdonítható a versenytárs sikere. Ám mégis optimistának mutatkoznak a folytatást illetően, szerintük már az őszre sikerül majd visszaszerezni a vezető pozíciót.
dr. Tordai Istvná, a Police Lifestyle főszereplője

A Police Lifestyle arca lett Tordai István – videó

Dr. Tordai István nem mindennapi kalandjáról számolt be, ami a titkosügynöki szerepvállalástól egy természetfeletti átváltozásig vezetett. A műsorvezető korábban is dolgozott luxusmárkákkal, mint a Maserati, a Brabus vagy az Aston Martin, most pedig a Police Lifestyle kérte fel nagykövetnek, így olyan illusztris társaság tagja lett, melybe Neymar, Lewis Hamilton és Bruce Willis is tartozik. A reklámfilmben természetesen nagyon ritka luxusautók is feltűnnek! (x)

Tovább a részletekért »

Az RTL Group, az RTL Magyarország anyacégének idei első félévére vonatkozó pénzügyi beszámolójában elismerik, hogy megelőzte a TV2 nézettségben az RTL-t immáron főműsoridőben is.

Az RTL szerint a Szerencsekerék és a Sztárban sztár hozta meg a sikert a TV2-nek

A beszámolóban az áll, hogy az RTL Magyarország főműsoridőben elért átlagos közönségaránya együttesen 27,9 százalékos a 18 és 49 év közötti nézők körében. Egyúttal elismerik, hogy a 8 magyar RTL csatorna családja 3,5 százalékkal marad el a legfőbb kereskedelmi versenytársuktól, a 14 csatornával rendelkező TV2 Média Csoporttól. 2022 első félévében még 1,2 százalékos előnye volt az RTL Magyarországnak.

A piacvezető pozíció elvesztése elsősorban a fő csatornák teljesítményének köszönhető: míg az RTL Magyarország zászlóshajója, az RTL (a korábbi RTL Klub) a fő célcélcsoportban egy év alatt csaknem egy százalékponttal, 13,4 százalékra csökkent a közönségaránya, addig a TV2 egy év alatt közel 3 százalékpontot erősítve, 15,3 százalékra növelte a közönségarányát. Az RTL szerint a TV2 a növekedést például a Szerencsekerék című műsorral és a Sztárban sztárral tudta elérni.

Romló pénzügyi eredmény az RTL-nél

A luxemburgi központú RTL Group pénzügyi beszámolójában azt írják, hogy az RTL Magyarország bevételei 2022 első félévéhez képest 3,7 százalékkal, 54 millió euróról 56 millió euróra növekedtek, miközben az adózás előtti eredménye 9 millió euróra csökkent az egy évvel ezelőtti 15 millió euróhoz képest. A nyereség mintegy 40 százalékos csökkenését elsősorban a kiadások növekedésével, azon belül is a magasabb programming költségekkel indokolják.

Az RTL Group 2023 félévi beszámolója
Az RTL Group 2023 félévi beszámolója IDE kattintva érhető el részletesen angol nyelven.

Sokat vár az RTL az őszi új műsorrendtől

A pénzügyi beszámoló azzal biztatja a meglévő és leendő részvényeseket, hogy 2023 júniusában az RTL képes volt visszaelőzni a TV2-t a főműsoridőben, és ősszel, az új tévés évad kezdetével új műsorrend is indul, ami végig friss tartalmakat kínál majd a főműsoridőben a hét minden napján.

Egyelőre veszteséget hozott az RTL+ streaming-szolgáltatás beindítása, de bíznak a növekedésben

Az RTL Magyarország 2022 novemberében indította el RTL+ néven az előfizetéses, reklámmentes streaming platformját a korábbi reklámfinanszírozott streaming szolgáltatása, az RTL Most, valamint a reklám- és terjesztésfinanszírozott streaming szolgáltatása, az RTL Most+ integrálásával.

A pénzügyi beszámolóból most az derül ki, hogy 2022. december 31-ig összesen 251 ezer fizető nézője volt a digitális platformnak és az előfizetők száma fél év alatt 13,5 százalékkal, 34 ezerrel nőtt. 2023. június végén összesen 285 ezer előfizetőt tartottak számon az RTL Group beszámolója szerint az RTL+ és az RTL+ Active csomagokra. (A beszámolóban a fizetős előfizetők számát csak összesítve, tehát úgy adják meg, hogy összevontan szerepel az RTL és az RTL+Active előfizetők száma, tehát akik a kábel- vagy egyéb szolgáltatóiktól kapják a hozzáférési kódokat. A Media1 az RTL sajtóosztályán arról hiába próbált érdeklődni korábban, hogy önmagában csak az RTL+ szolgáltatásnak mennyi közvetlen előfizetője van, mivel megtagadták a válaszadást.)

Az mindenesetre érdekes szám még a pénzügyi jelentésben, hogy idén március végén 277 ezer volt az együttes előfizetőszám, tehát a negyedéves növekedés +8 ezer, ami visszafogott növekedésnek mondható.

A pénzügyi jelentésből kiderül, hogy az RTL Csoportnak összesen 87 millió eurós vesztesége volt az első félévben a németországi és a magyar RTL+ bevezetéséből. A pénzügyi beszámolóban ugyanakkor megerősítik a növekedési célokat is az RTL+ streaming szolgáltatásait illetően Németországban és Magyarországon, illetve Hollandiában is, ahol Videoland néven működtetnek ilyen platformot.

Az RTL Group 2026-ra szeretné nyereségessé tenni ezt az üzletágát, ami azt jelenti, hogy a három országban összesen 10 millióra akarják növelni az előfizetők számát a mostani 6 millió körüli értékről. Ennek érdekében hajlandóak akár megduplázni, 600 millió euróra növelve a streaming tartalmakra szánt összegeket.

Behúzták a BL-jogokat

Az RTL Csoport beszámolója külön kiemeli azt a tényt, amiről idehaza elsőként a Media1 számolt be, hogy az RTL Magyarország 2023 júniusában megszerezte a közvetítési jogokat a UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseire 2024-től három évre, így szezononként 200 mérkőzést közvetít majd – beleértve a döntőket is – a lineáris televízióban és a streaming szolgáltatásán keresztül.

Ugyanakkor továbbra is megtartotta az UEFA Európa Liga, valamint az UEFA Európai Konferencia Liga lineáris és digitális jogait a 2024/25 és a 2026/27 közötti szezonokra.

Megkérdeztük az RTL-t, mi lesz a kocsmai szurkolásokkal, a net nélküliekkel és a határon túliakkal, miután a BL-meccsek többsége áttelepül az RTL+ streamingplatformra

Nagyot esett a Magyar RTL Televízió Zrt. nyeresége – a teljes RTL Magyarország konszolidált adata ennél kedvezőbb, de az is nehéz évre utal

Az RTL is nagy bejelentéseket tett a Digital Media Hungary konferencián

Ítélet született A mi kis falunkat beperlő pilisszentléleki lakos perében a Kúrián

250-en jelentkeztek idén a Hypewriterre

Pert indít az RTL a Médiatanács melegellenes határozata miatt

Folytatódik a Szerencsekerék és visszatér a Zsákbamacska

Figyelmeztetést kapott az ATV a Gazdasági Versenyhivataltól a Heti Napló nyereményjátéka miatt

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.

Borítókép: Az RTL új logója. Fotó: RTL Magyarország/Gerencsér Anna

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások