Politikai szempontból tavaly is megérte a kormánynak teleplakátolni az országot, de anyagi szempontból ezúttal az állami megrendelésekkel amúgy szintén gazdagon ellátott, francia hátterű JCDecaux Hungary Zrt.-nél örülhetnek a legjobban a 2022-es eredménynek – írja az mfor.hu a legnagyobb magyarországi plakátcégek pénzügyi beszámolói alapján.
A közterületi reklámpiac legnagyobb szereplője továbbra is a Publimont Kft. maradt, de az egykori Simicska-cég ma már Mészáros Lőrinc cégbirodalmának része: 2021-ban 12,8 milliárd forint árbevételt értek el, amiből 4,4 milliárd forint profit jött össze, tavaly, 2022-ben viszont ennél valamelyest kevesebbet, 11,8 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak, amiből az adózás után 509 millió forint nyereség jött össze. A profitcsökkenés oka az is, hogy a Publimont tavaly 779 millió forintnyi beruházást hajtott végre. A településkép védelméről szóló törvény alapján ugyanis az idei év végével az óriásplakátok jelenlegi formájukban eltűnnek a közterületi piacról, és a Mészáros-cég már tavaly elkezdte ezeknek a 14 négyzetméteres plakáthelyeknek a kiváltását új reklámeszközökkel.
A Publimont az egyik tulajdonosa a Mahir Cityposter Kft.-nek is, amely szintén meghatározó szereplője a piacnak, hiszen például mintegy 1.250 darab hirdetőoszlop tartozik a céghez, amely 2021-ben 1,4 milliárd forintos forgalom mellett 205,5 millió forintos nyereségnek örülhetett, tavaly viszont 1,1 milliárd forintra csökkent a bevétel és 150,7 millió forintra a nyereség.
Jön föl az ESMA, hasítanak a franciák
Rekordévet futott viszont 2022-ben a JCDecaux magyarországi leánycége. Pénzügyi beszámolója alapján ugyanis a 2021-es 6,3 milliárd forintos forgalmat 8 milliárd forintra növelték, így már csak 4 milliárd forinttal vannak lemaradva Mészáros Lőrinc cége mögött, míg a nyereség 1,2 milliárd forintról 2,1 milliárd forintra ugrott, ami bőven meghaladja a Publimont tavalyi profitját.
A 2,1 milliárd forintot osztalék formájában ki is veszik a cégből.
Az mfor.hu megjegyzi azt is, hogy a francia hátterű cég ráadásul kedvezőbb helyzetben van, a szektorban ugyanis már évek óta arra készülnek, hogy az óriásplakátok helyét a kisebb utcai plexik mögött elhelyezett hirdetések veszik át, ebben pedig a JCD jóval erősebb, mint a Publimont.
Szépen zárkózik fel a két nagy mögé az Orbán Viktor kötélbarátja, Garancsi István tulajdonában is lévő ESMA Reklám Zrt. a maga 3,2 milliárd forintos forgalmával, amiből 480 millió forintos profitot is sikerült elkönyvelni. Osztalékot viszont nem fizetnek. Ez a cég gyakorolja a magyarországi áramszolgáltatók közvilágítási és egyéb eszközeinek kizárólagos reklámcélú hasznosítására vonatkozó jogosultságait – emlékeztet az mfor.hu.
Arról a Magyar Nemzet számolt be, hogy több mint 1,5 milliárd forintos árbevételt ért el a választási kampányévben a Hungaroplakát Reklám Kft., amelynek ügyvezetője Páva Zoltán, aki a baloldali pártok kampányában is részt vett az Ezalényeg.hu-t kiadó cégével. A Hungaroplakát nyeresége viszont a rekordbevétel ellenére tavaly mindössze 12,3 millió forint volt.
Mészáros Lőrinc plakátcége 4,4 milliárd forint nyereséget termelt 2021-ben
A Media1 folyamatosan közli a különböző, médiához kapcsolódó cégek üzleti, pénzügyi beszámolói adatait, ezekről ITT olvashat.
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.