Az ICT Global nyomtatott változata és a kiadó másik terméke, a B Cool magazin

Új lap indult ICT Global néven

Egy éven belül piacvezetők szeretnének lenni a hazai infokommunikációs lapok között. Online és nyomtatásban is működnek, és rendezvényeket is szerveznek. A főszerkesztő Veszeli Annamária, a felelős szerkesztő Kalocsai Zoltán lett.

Új médiaportfólióval bővült a hazai infokommunikációs médiapiac, elindult ugyanis az infokommunikációs-technológiai piacra fókuszáló online magazin, az ictglobal.hu és a hozzá kapcsolódó Facebook, LinkedIn és Instagram oldal, valamint az ICT GLOBAL NEWS hírlevél, a napokban pedig 64+4 oldalnyi terjedelemben, nyomtatott formában is megjelent az ICT Global, melynek nyomtatott ára 975 forint. Ezenkívül szerdán megrendezték a GRAND OPENING konferenciáját is mintegy 130 infokommunikációs szakember részvételével és van már podcastjuk is.

Az új médiumot a BMC Média Kft. indította el, ahová a negyedik évfolyamában járó B Cool magazin is tartozik. A 2020 óta létező kiadó 2021-ben 40,1 millió forint nettó árbevételt produkált, adózott eredménye 5,6 millió forint volt.

Az ICT Global főszerkesztője Veszeli Annamária lett, aki a B Cool magazinnak is a főszerkesztője, és aki például a Wellness Otthon című lap főszerkesztőjeként, és az Egyesült Királyságban élő magyarokhoz szóló We magazin vezetőjeként is ismerős lehet. A lap felelős szerkesztője Kalocsai Zoltán lett, akinek a neve ismerősen csenghet már a versenytárs, tavaly tulajdonos- és főszerkesztőváltáson áteső IT Business című üzleti informatikai magazin, továbbá a Marketing&Media című reklámszakmai magazin és a Világgazdaság című napilap olvasói számára egyaránt. Kalocsai mellett szerzőként szerepel az impresszumban Kömlődi Ferenc, Tölgyes László András és Trapp Henci újságíró is.

Egy éven belül piacvezetők szeretnének lenni

Az alapító Urbán Zsolt, aki értékesítési igazgatói, illetve kiadóvezetői feladatokat lát el a lapnál, és aki nem tévesztendő össze a névrokonnal, az egykori MRSZ-elnökkel és a People Group ügynökség vezetőjével – ez az Urbán Zsolt ugyanis az IT Business egykori munkatársa, illetve aki korábban például az Ecolife magazinnál, továbbá a Mediacity-nél (a Figyelő egy korábbi kiadójánál) dolgozott értékesítési igazgatóként, előtte pedig a Napi Gazdaságnál volt hasonló pozícióban.

Urbán Zsolt, az ICT Global alapítója
Urbán Zsolt, az ICT Global alapítója. Fotó: LinkedIn

A nyomtatásban is megjelenő ICT Global bevezetőjében Urbán Zsolt azt írta: úgy érezte, az elmúlt időszakban egy űr alakult ki a hazai infokommunikációs újságírásban, amit be kívánt tölteni új lapjával. Hozzátette: a nehéz gazdasági helyzet ellenére is úgy érezte, érdemes belevágni, és új, prémium üzleti IT-médiaportfóliójával, az ICT Globallal egy éven belül piacvezetők kívánnak lenni a hazai ICT-témájú lapok területén.

Az újonnan indult ICT GLOBAL portfólió célja, hogy releváns és hasznos információkkal szolgáljon valamennyi felületén az olvasóknak, hallgatóknak a globális és hazai infokommunikációs szektor történéseiről. A portfólióelemek alapvetően B2B szemléletűek, mind tartalmukban, mind megjelenési formájukban prémium minőséget képviselnek.

Az ICT GLOBAL online felületén naponta közölnek saját, exkluzív írásokat, interjúkat, elemzéseket az ICT-világ iránt érdeklődők számára, és a célcsoport számára releváns aktuális, napi hírekről is beszámol az online magazin, illetve a napi rendszerességgel megjelenő hírlevél. Hozzátették, hogy „az ICT GLOBAL podcastjaival pedig valóságos mélymerülés részesei lehetnek a hallgatók az aktuális információs és kommunikációs kérdésekben, hazai perspektívából.”

Fontos lábat jelentenek a rendezvényeik

A portfólió építése itt nem áll le, a kiadó tervei szerint platformot szeretnének biztosítani a hazai infokommunikációs szektor szereplői számára, hogy személyesen is találkozhassanak az ICT-cégek vezetői, ügyfeleik, illetve a szakmapolitikusok. Tavasztól a havi rendszerességgel megrendezett ICT Talks eseményeken lehetőség nyílik a tudás- és tapasztalat megosztására, a vélemények ütköztetésére. Éves szinten több nagy rendezvény szerepel terveik között, amelyek szakmai színvonalát tovább erősítik az eseményekhez kapcsolódó print kísérő kiadványok.

„Válsághelyzetben befektetni, egy új lapot indítani nagy kockázat – de mi hiszünk abban, hogy a minőség és a releváns információ ebben a helyzetben is keresett. Küldetésünknek érezzük, hogy támogassuk olvasóinkat az infokommunikációs piac folyamatainak, trendjeinek, az iparági és szakmapolitikai döntéshozók lépéseinek megértésében”

– nyilatkozta Urbán Zsolt, az ICT GLOBAL portfólió alapítója.

„Hiszünk abban, hogy a céljaink eléréséhez megvan a szükséges szakmai hátterünk, hiszen szerzőink összesen mintegy egy évszázadnyi újságírói tapasztalattal rendelkeznek, amit főleg ICT-területen gyűjtöttek össze. Sikerült úgy összeállítani a csapatot, hogy mind a legújabb technológiákról, mind a legfontosabb trendekről és üzleti folyamatokról szakértői szemmel tudjunk beszámolni” – tette hozzá az alapító.

Új többségi tulajdonoshoz került az IT Business kiadója, változott az ügyvezető személye is

Nem szeret széllel szemben pisilni, felmondott Kelenhegyi Péter, a kormányhirdetésekkel kitömött Computerworld főszerkesztője

Jogvita miatt felfüggesztették a PC World, a Computerworld és a GameStar Mészáros Lőrinc cégével üzletelő kiadójának doménjét

Megint kivonul Magyarországról egy fontos külföldi médiavállalat

Megszűnik a Boomerang, jön helyette a Cartoonito

Jelentős számlatartozás miatt bontott szerződést a Jelennel a nyomda, ahol mostanáig a hetilap készült

**

További médiaiparral kapcsolatos hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon, kérheti napi hírlevelünket, feliratkozhat RSS csatornánkra és kérheti híreinket Telegramon is.

Borító: Az ICT Global nyomtatott változata és a kiadó másik terméke, a B Cool magazin. Fotó: Szalay Dániel / Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások