Tőzsdezárás után, nem sokkal ezelőtt érkezett a hír ma a Media1-hez, melyben a Jászai Gellért vezette 4iG bejelenti, hogy adásvételi megállapodást kötött a Honeycomb Hungary & Central Europe vállalatcsoport többségi 75 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról.
A Honeycomb rendelkezik a Brisk nevű szoftver és az erre épülő médiatechnológiai platform kizárólagos felhasználási jogával. A Brisk egy automatizált, Magyarországon fejlesztett reklám minőségellenőrző, transzkódoló, és fájltovábbító rendszer: a szoftveren keresztül fogad be televíziós reklámszpotokat számos hazai tévécsatorna, például idén február óta a TV2 Csoport és sok egyéb szereplő, így a Network4/DMC, a Discovery és az állami az MTVA – lásd erről a Media1 korábbi írását.
A 4iG a Media1-nek küldött közleményében azt írja, hogy a Brisk magas szintű digitális médiaszolgáltatásokat nyújt Magyarország mellett egyes kelet-közép-európai országokban. (Nem nevezték meg, hogy mely országokban.)
A közlemény szerint az akvizíciót követően a nyugat-balkáni piacon – ahol ilyen, vagy ehhez hasonló szolgáltatás jelenleg még nem elérhető – megkezdődhet a rendszer értékesítése a hirdetői piac szereplői számára, szoros együttműködésben a régió kiemelt televíziós társaságaival.
Hozzátették:
A 4iG csoport hosszútávú stratégiájának megfelelően a Honeycomb akvizíciója egy új képességgel gyarapítja a cégcsoport telekommunikációs ágazatát, amellyel a csoport szolgáltatásainak köre is tovább bővül. A képességgel egy olyan szolgáltatási piacra lép be a részvénytársaság, amely kiegészíti a meglévő szolgáltatásait, a cégcsoport üzleti és technológiai hátterével pedig hatékonyan tudja támogatni a rendszer további régiós fejlődését, illetve értékesítését is. Az akvizíció a versenyjogi eljárást követően 2022 végéig zárulhat.
A honvédelmi miniszter médiatechnológiát áruló, milliárdos éves forgalmú cégéről van szó – nem mondják el a vételárat
Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter, aki Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férjeként is ismert, májusi miniszteri kinevezését követően, az összeférhetetlenségi aggályokra reagálva ígérte meg, hogy megválik vállalkozásaitól.
Az, hogy Szalay-Bobrovniczky a tape delivery szolgáltatás nyújtó Honeycomb tulajdonosaként viselkedett, tavaly decemberben egy Media1-nek küldött e-mailje is lebuktatta, ugyanis egy, a Honeycombbal kapcsolatos kérdéscsokrunkra adott választ ő hagyta jóvá, és azt – feltehetőleg véletlenül – nekünk is megküldte.
A mostani tulajdonosváltás érdekessége, hogy a 4iG sajtóközleményében nem egyértelmű, kinek a 75 százaléknyi üzletrészét is veszi meg a tőzsdén is jegyzett kormányközeli cég és mekkora összegért, ezért a Media1 kérdést intézett a 4iG sajtóügynökségéhez ezzel kapcsolatban. Válaszukként elküldött befektetői közleményükből kiderül, hogy az ügylet a Honeycombot tulajdonló CREALIVE Reklámügynökség Kft. és leányvállalainak 75 százalékára vonatkozik. Azt már mi tesszük hozzá, hogy a CREALIVE-nak a VBPS Kft.-n keresztül tulajdonosa Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.

Arra a 4iG nem adott választ, mekkora összeget emészt fel a milliárdos forgalmat produkáló cég felvásárlása. Azt írták erre vonatkozó kérdésünkre, hogy a vételár nem publikus.
Szalay-Bobrovniczky Kristófnak van más médiához kapcsolódó cége is, hiszen a V4NA nevű kormányközeli hírügynökség kisebbségi tulajdonosaként is ismert, utóbbit idei vagyonnyilatkozatában is szerepeltette.
A versenyjogi jóváhagyást követően gazdát cserélő Honeycomb cégről itt érhetők el a Media1 előző írásai.
Néhány hete jelentették be, hogy az állam és a 4iG közösen megveszi a Vodafone Magyarországot is.
Frissítés
Hírünket frissítettük azzal az információval, hogy az adásvételt a CREALIVE Kft.-vel kötötték meg a Honeycomb eladásáról.
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.